Pups van Marktplaats

Het hoe en wat aangaande het fokken van Cardigans vindt hier een plaatsje.
Plaats reactie
Coo
Berichten: 433
Lid geworden op: 08-12-2010 10:21

Pups van Marktplaats

Bericht door Coo » 30-07-2012 14:35

Elke dag staan ze er weer op. Pups van allerlei rassen, meestal niet raszuiver. Lekker goedkoop, slechts €300 - €350. Dan is de keuze snel gemaakt en ga je geen €850 of meer uitgeven bij een fokker aangesloten bij de rasvereniging. Nou ja, ik hoef hier niet uit te leggen dat dat verschrikkelijk dom is (en de rest)...
Joep heeft ook op Marktplaats gestaan, het berichtje kwam van zijn eerste eigenaresse, die door haar eigen ervaringen vond dat zij geïnteresseerden moest waarschuwen om géén pups bij een zeker dierenhotel in Rotterdam te kopen. haar telefoonnummer stond erbij en een fotootje van een kleine Joepie. Natuurlijk moest ik even bellen. Zij heeft een "Pembroke" daar vandaan die maar net Parvo overleefd heeft en later heeft zij Joep daarvandaan. Hij was 6 weken toen hij bij haar kwam wonen, niet geënt en de wormen kwamen uit zijn bekje.
De reden waarom zij hem weggedaan heeft waren zijn pootjes, Radius Curvus weten we nu. Een kennis van haar heeft hem overgenomen.
En later heeft zij hem aangemeld bij de Herplaats Site.

Een tijdje geleden heb ik eens contact opgenomen met iemand die pups van een kruising Pembroke x Cardigan te koop had. Ik vroeg hem heel vriendelijk waarom hij die keuze gemaakt had. Kreeg ik een mail terug waarin hij steeds bozer werd en op het eind alleen nog maar vloeken op papier kon zetten. Hij was ervan overtuigd dat de rasvereniging-fokkers alleen maar hondjes die blind waren en hd hadden, fokten.
Tja... ik had graag nog even door gemaild.

Markplaats op zich is natuurlijk niet verkeerd. Er wordt alleen verkeerd gebruik van gemaakt en dat is jammer, maar menselijk.
Ik zou als rasverenigings fokker nooit op MP willen adverteren! Maar soms gebeurt dat toch ook.

Loes
Berichten: 847
Lid geworden op: 07-12-2010 11:33

Bericht door Loes » 30-07-2012 14:47

Gelukkig is het inderdaad niet altijd het geval...
Wij hebben Max ook via Marktplaats maar niet bij een broodfokker.
2 nestjes hebben ze in totaal gehad.
Alle ruimte, lieve mensen en we mochten altijd komen kijken.

Maar als we toen wisten wat we nu weten hadden we het nooit op die manier gedaan. Dan was ik sceptisch geweest en meteen naar een fokker gegaan. Maar goed, wij hebben geluk gehad met onze Max. Het is echt zo een enorme top-hond met een top-karakter. Maar goed dat we het toen niet wisten dat er zo gerotzooid wordt met honden.... Volgende keer zeker via een erkende fokker-) want deze mensen zijn gestopt na 2x...

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 30-07-2012 16:20

Klopt Coo. Ik heb ook contact met de mw gehad met de parvo-pem. Ik wist niet dat de cardi zonder staart last van z'n pootjes had maar het zal me niet verbaasd hebben dat ik haar op jou goede site gewezen heb.
En dat die meneer alleen maar schelden kon, geweldig! Dan heeft mijn advertentie die ik al jarenlang op Marktplaats heb te staan z'n werk gedaan.
Nu staat hij er ook weer op en aan de hand van de aanvoer op MP maak ik er wat wijzigingen in.

Maak je niet druk, uitroeien kan je het niet, maar ze het lastig maken is ook een kunst.

Overigens, de meeste fokkers bij de WCCN vragen 800,- hoor. Meer is nergens goed voor.
Afbeelding

Coo
Berichten: 433
Lid geworden op: 08-12-2010 10:21

Bericht door Coo » 30-07-2012 17:21

Die advertentie is toppie!!!! Echt superdesuper!!!
Mensen worden met hun neus op de feiten gedrukt.

Ik vind ook dat de rasverenigingen meer aan voorlichting kunnen doen.
Het gaat er niet om of er veel mensen naar je voorlichtingsstandje komen, maar om er te zijn wanneer juist die ene twijfelaar naar je toekomt. Met de Pem-vereniging hebben we ooit een keertje op een fair in Zeeland gestaan. Leuke reacties.

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 31-07-2012 08:15

Wat een leuk idee voor de rasverenigingen, Coo!
Afbeelding

Plaats reactie