Gizmo, sjanet en bono

Plezant om elkaar te leren kennen via een fotootje, dus plaats er ééntje van jezelf (mag met jouw hondje of ... zijn) onder dit forum.
Marjo
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15-11-2010 21:56

Bericht door Marjo » 01-04-2013 19:16

Veel geluk met Gizmo en zijn vriendinnetje Joda.
Afbeelding

Sjanet
Berichten: 107
Lid geworden op: 31-03-2013 19:44

Bericht door Sjanet » 01-04-2013 19:55

elsje schreef:
Sjanet schreef:
elsje schreef:Zo dat gaat snel! Waaf hebben jullie Joda vandaan dan.
Veel plezier en geluk met Joda. En wat vindt Gizmo van haar?
Gizmo vind haar helemaal het einde omgekeerd nog niet zo.hahaha

Yoda stond op MP
Zo jullie hebben een speciale neus voor cardies op MP. Ik dacht dat jullie vandaag bij eenfokker op bezoek gingen, vandaar mijn vraag :wink:
Wij hebben iets met kneusjes / afdankers enz. We hadden yoda al een tijdje in het vizier maar toch nog niet helemaal zeker van wel of geen tweede maar afgelopen zaterdag hebben we met een aantal corgimensen gewandelt en gezien dat als we een tweede wilde we daar niet te lang mee moesten wachten gezien gizmo zijn gedrag. Thuisgekomen hebben onder het genot van een glaasje wijn alles nog eens op een rijtje gezet en de knoop door gehakt. Gelijk de advertentie opgezocht en gebeld na een leuk gesprek met de vorige eigenaar vandaag even naar enschede gereden om met yoda kennis te maken en er was gelijk een klik gelukkig
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 01-04-2013 20:08

Ongetwijfeld hebben we jou beide honden als pups bij broodfokkers langs zien komen.
Yoda komt uit een kruising van een brindle teef en een blue merle reu.
Of, uit het Brabantse land via een handelaar en dan kan ze ook nog in het Oostblok gefokt zijn.

Ik vind het geweldig dat jullie ze opvangen en een goed tehuis geven, maar voor die broodfokkers en impuls kopers heb ik geen goed woord over.
Dat zijn de mensen die deze kwalijke zaken in stand houden.

sCo_hmmthink , Denk daar maar eens dieper over na.

En voor de rest sssst sssst sssst en hopen dat dit ooit mag stoppen.
Afbeelding

Au3
Berichten: 1737
Lid geworden op: 16-11-2010 13:38

Bericht door Au3 » 01-04-2013 20:20

Veel plezier met Joda !
Ik hoop dat ze zich ontwikkeld tot een leuke hond.

Wat betreft die broodfok, ik snap Ati, en persoonlijk zou ik het ook nooit doen, maar ieder mag zijn eigen keuze maken.
Wij hebben ook een herplaatser/ kneusje of hoe je het wil noemen, Noa is wel een cardi met een stamboom, die door onze fokker bij ons herplaatst is omdat bij de vorige eigenaren een kindje werd geboren dat zwaar alergisch bleek te zijn.

Heel veel succes enne......... de combinatie paarden/cardi's heeft zich allang bewezen, haha :mrgreen:
Afbeelding

Coo
Berichten: 433
Lid geworden op: 08-12-2010 10:21

Bericht door Coo » 01-04-2013 20:59

Tja, wat zal ik zeggen...
ik begin maar te zeggen dat ik tégen broodfok ben. Ik walg er zelfs van.
Wij hebben 2 griekse hondjes, 1 uit de vuilbak en 1 gevonden als grote pup op het strand. Dan 3 Pembrokes van een fokker aangesloten bij de rasvereniging, 1 daarvan is ook een herplaatser. En dan Joep (zie hem linksboven voorbij komen). Joep is een broodfokhondje.
Als ik een Pem of Cardi wil, koop ik deze bij een fokker aangesloten bij de rasverenigingen. Maar soms komt er een ander op je weg en die wil je ook een goed leven geven. Voor mij zijn het 2 compleet verschillende gevallen. Maar één ding is hetzelfde, ze verdienen een super leven!!!

hummer
Berichten: 1732
Lid geworden op: 15-11-2010 18:56

Bericht door hummer » 01-04-2013 21:53

Veel geluk met je beestjes!
Afbeelding

Plaats reactie