Ook maar even voorstellen

Vertel hier even wat over jezelf.
karen
Berichten: 345
Lid geworden op: 18-11-2010 11:04

Bericht door karen » 12-10-2012 17:42

Dag Miriam,

welkom hier!
Ik ben Karen, woon in België en ben nu bijna 8 jaar corgiverslaafd :mrgreen:

Ruim 7.5 jaar geleden is mijn eerste cardi in mijn leven gekomen, Sam die van de Welshclan's kennel komt. Het is een onwijs gave hond, een lekkere werker en ongelofelijk expressief. Fien is onze andere cardi, zij wordt alweer bijna 4. Een beetje een pittigere variant, maar voor ons is ze ook echt een lieverd! Zij komt van de kennel Corgiflower in België.
Daarnaast hebben we nog 2 border collies, 2 flatcoated retrievers en 2 katten.
Behalve onze eigen roedelleden hebben onze cardies ook nog een heleboel andere vrienden. Spelen gaat niet altijd voorzichtig, zeker niet als er flatcoats betrokken zijn haha. Cardies moeten zeker niet onderdoen. Alleen jonge cardies moet je soms een beetje behoeden...
Of de combi met een bepaalde hond/ras lukt, hangt volgens mij eerder van de individuen af...
Zo kan Sam met zowat iedereen overweg, behalve met reuen van zijn maat die van gelijke mentale kracht zijn. Dat heeft hem vnl problemen opgeleverd met beagles en andere corgi's en helemaal niet met honden van grotere rassen... En onze Fien kan gewoon niet goed overweg met te nerveuze en opdringerige honden. Helaas voor haar telt onze roedel er zo 2, maar kijk, echte problemen levert dat toch nooit op...

Waar je op moet letten?
Ik zou zeker gaan voor pups die in de huiskamer groot worden. En dan gaat het altijd nog om "vertrouwen". Ga dus lekker langs bij enkele fokkers, maak kennis met de mensen en de honden en je voelt vanzelf bij wie je je uiteindelijk het prettigst voelt.
Kijk, soms kom je toch nog "bedrogen" uit en is de fokker nadien minder betrokken als je had gedacht of gehoopt. Bij mij is dat in 7 aankopen 2 keer voorgekomen. Wat niet wegneemt dat ook die 2 honden bijoekes zijn en dat ik geen enkele fokker iets kan verwijten. Dat contact mettertijd verwatert is ook niet ongewoon uiteindelijk...

Succes met uitkijken en vooral veel plezier met de voorpret. Het is een geweldige tijd!

Marjo
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15-11-2010 21:56

Bericht door Marjo » 12-10-2012 21:25

Welkom hier.

Wij zijn ook zwaar besmet met het C-virus.

Ons teefje Glenda van bijna 8 jaar komt bij Welshclans vandaan.
Ons reutje Nipper van 5 1/2 jaar komt bij Courtly vandaan.

Allebei zeer serieuze fokkers. (mag ook wel eens gezegd worden)

Sukses met je zoektocht.
Afbeelding

Nicole
Berichten: 146
Lid geworden op: 25-08-2012 13:10

Bericht door Nicole » 14-10-2012 13:16

Hoi Miriam,

Welkom hier, Ik ben Nicole, woon samen met mij hubbie en onze Duitse Dog Tjinta en onze Corgi Polleke in Mierlo (NB) Tjinta is 4,5 en Polleke 1,5. Gaat prima samen hoor!
Ik zou een aantal fokkers bezoeken (van de WCCN) en/of met activiteiten van de WCCN mee gaan om mensen/honden te leren kennen.
Groetjes Nicole en een lebber van Tjinta en Polleke

Miriam
Berichten: 35
Lid geworden op: 11-10-2012 09:58

Bericht door Miriam » 14-10-2012 13:47

Dank jullie wel voor de geweldige ontvangst en adviezen. Dit is een leuk en leerzaam forum met enthousiaste mensen.

Au3
Berichten: 1737
Lid geworden op: 16-11-2010 13:38

Bericht door Au3 » 14-10-2012 21:39

Ook namens mij welkom hier.
Ikben Audrey en woon samen met mijn man en zoon (5) in het zuiden de lands. Inmiddels alweer 7 jaar in het bezit van een cardi genaamd Pippa ( vd kuilen) en sinds 2 jaar is een halfbroer van Pippa herplaatst bij ons, Noa ( 6 jaar).
een heerlijk duo, veel leesplezier hier !
Afbeelding

Miriam
Berichten: 35
Lid geworden op: 11-10-2012 09:58

Bericht door Miriam » 16-11-2012 10:13

Op dit moment staan we bij 2 fokkers op de lijst voor een teefje.
Ati (Courtly) en bij Marijn (Vets and Vicars)
We hebben er echt zin in na al vergaren van de informatie.

Hoop echt dat het gaat lukken. (waar is een smiley voor "duimen") :P

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 16-11-2012 13:00

Miriam schreef:Op dit moment staan we bij 2 fokkers op de lijst voor een teefje.
Ati (Courtly) en bij Marijn (Vets and Vicars)
We hebben er echt zin in na al vergaren van de informatie.

Hoop echt dat het gaat lukken. (waar is een smiley voor "duimen") :P
thumbsup

Voor de dikke duim druk je op 'meer emoticons' onder de smilies :wink:
Afbeelding

Clooney
Berichten: 222
Lid geworden op: 04-11-2012 15:35

Bericht door Clooney » 16-11-2012 13:05

thumbsup Hartstikke leuk!
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 16-11-2012 15:21

Super thumbsup
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Pullekes
Berichten: 565
Lid geworden op: 27-03-2011 09:12

Bericht door Pullekes » 17-11-2012 08:05

Miriam schreef:Op dit moment staan we bij 2 fokkers op de lijst voor een teefje.
Ati (Courtly) en bij Marijn (Vets and Vicars)
We hebben er echt zin in na al vergaren van de informatie.

Hoop echt dat het gaat lukken. (waar is een smiley voor "duimen") :P
Heel leuk dat jullie ingeschreven staan bij Ati en Marijn, zijn jullie dan ook al bij de fokkers thuis geweest ?.

Plaats reactie