Even voorstellen..................

Vertel hier even wat over jezelf.
Catootje
Berichten: 15
Lid geworden op: 11-06-2012 08:49

Even voorstellen..................

Bericht door Catootje » 11-06-2012 19:11

Hallo allemaal, mijn naam is Carin, ik ben 49 jaar oud en ik woon samen met mijn Bouviers Yunishka (4 jaar) en Prince (2 jaar) in Papendrecht. Ik werk als verkoopmedewerker in een honden-en kattenspeciaalzaak en de honden gaan altijd mee naar de winkel.
Wat moet een Bouviermens in hart en nieren op het Cardiganforum? Nou, ik ben me aan het oriënteren. Eigenlijk wil ik er over een paar jaar een kleinere hond bij. Maar die kleinere hond moet wél bij me passen. Veel kleine rassen vindt ik leuk om te zien, maar hun karakter past niet bij mij. Ik ken de Cardigan vanuit de winkel (baasjes nemen héél vaak hun hond mee naar de winkel) en van de cursus. Ik vind het geweldige honden en na een gesprek met een Cardiganbaasje en een knuffelsessie met haar hond werd ik toch wel érg enthousiast. En dus ben ik gaan Googelen en lezen over de Cardigan. De beschrijving van het karakter heeft me blij verrast. Het feit dat het net als de Boef een veedrijver is bevalt me wel. Ik heb een Cardiganfokker gemaild, binnenkort ga ik daar eens op bezoek en een wandeling maken met haar, haar Cardigans en mijn Boeven. Ik ben gewoon heel nieuwsgierig of de combinatie Bouvier - Cardigan een leuke en geschikte combinatie is. Ik hoop op dit forum veel te lezen en te leren over jullie grote liefde.

Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 11-06-2012 19:59

Welkom op dit forum Carin. Leuk om ook eens de combi van cardigan x boef te horen. Meer mensen hebben grotere honden bij een kleinere maar met boeven erbij heb ik nog niet eerder gehoord.
Een cardigan is eigenlijk hetzelfde als een bouvier. Een koeiendrijver. Ze zouden elkaars lichaamstaal dus moeten verstaan. Zeker als de boef een staart heeft. Interessant om te bekijken of dit klopt.