Even voorstellen..................

Vertel hier even wat over jezelf.
Catootje
Berichten: 15
Lid geworden op: 11-06-2012 08:49

Even voorstellen..................

Bericht door Catootje » 11-06-2012 19:11

Hallo allemaal, mijn naam is Carin, ik ben 49 jaar oud en ik woon samen met mijn Bouviers Yunishka (4 jaar) en Prince (2 jaar) in Papendrecht. Ik werk als verkoopmedewerker in een honden-en kattenspeciaalzaak en de honden gaan altijd mee naar de winkel.
Wat moet een Bouviermens in hart en nieren op het Cardiganforum? Nou, ik ben me aan het oriënteren. Eigenlijk wil ik er over een paar jaar een kleinere hond bij. Maar die kleinere hond moet wél bij me passen. Veel kleine rassen vindt ik leuk om te zien, maar hun karakter past niet bij mij. Ik ken de Cardigan vanuit de winkel (baasjes nemen héél vaak hun hond mee naar de winkel) en van de cursus. Ik vind het geweldige honden en na een gesprek met een Cardiganbaasje en een knuffelsessie met haar hond werd ik toch wel érg enthousiast. En dus ben ik gaan Googelen en lezen over de Cardigan. De beschrijving van het karakter heeft me blij verrast. Het feit dat het net als de Boef een veedrijver is bevalt me wel. Ik heb een Cardiganfokker gemaild, binnenkort ga ik daar eens op bezoek en een wandeling maken met haar, haar Cardigans en mijn Boeven. Ik ben gewoon heel nieuwsgierig of de combinatie Bouvier - Cardigan een leuke en geschikte combinatie is. Ik hoop op dit forum veel te lezen en te leren over jullie grote liefde.

Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 11-06-2012 19:59

Welkom op dit forum Carin. Leuk om ook eens de combi van cardigan x boef te horen. Meer mensen hebben grotere honden bij een kleinere maar met boeven erbij heb ik nog niet eerder gehoord.
Een cardigan is eigenlijk hetzelfde als een bouvier. Een koeiendrijver. Ze zouden elkaars lichaamstaal dus moeten verstaan. Zeker als de boef een staart heeft. Interessant om te bekijken of dit klopt.

Ik ben Ati Dekker-Pilon en woon in het Hoge Noorden van het land. Wij hebben een kennel (nou ja, met couch-potatoes :lol: ) en daar leven zes cardigans. Voor meer details ga je m'n site maar bekijken.
www.courtly.nl

Ik hoop voor je dat je vind wat je zoekt. In ieder geval zijn hier veel aardige mensen en allemaal lijdende aan hetzelfde virus: het cardiganvirus.
Eenmaal hiermee besmet is het levenslang. Je bent dus gewaarschuwd :wink: .
Afbeelding

Marjo
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15-11-2010 21:56

Bericht door Marjo » 11-06-2012 20:05

Welkom op dit gezellige forum.

Ik ben Marjo, ben getrouwd en wij hebben 2 cardigans.
Glenda, ons teefje, is ondertussen al weer 7 1/2 en komt bij de Whelsclans vandaan. http://www.welshclans.nl/
Nipper is onze reu en is ook al weer 5 1/2 jaar en komt bij Courtly vandaan. http://www.courtly.nl/

Zoals je hier wel zult merken hebben de meesten 2 cardigan's.
Heb je er één dan raak je al snel besmet met het corgi-virus ......

Het zijn hele vrolijke, gezellige, innemende, leergierige honden die, als je niet oppast, je al snel om hun korte pootjes winden.
Ze zijn dan misschien klein van stuk maar ze denken dat ze heeeeel groot zijn. Dus ''watjes'' zijn het zeker niet.
Verharen kunnen ze als de beste, plastic tassen vol, in de ruiperiode.
Je kunt ze gezellig overal mee naar toe nemen.
Wandelen, zwemmen, fietsen, maakt niet uit wat, als ze maar leuke dingen kunnen doen met de baas.

Alvast een gezellige wandeling met de cardigans en jou eigen bouviers.
Je kunt ook nog op de website van de WCCN http://www.wccn.nl/index.htm kijken onder de knop evenementen, daar staan verschillende wandelingen van de club met foto's en filmpjes.

Veel cardiganplezier running_dog running_dog
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 11-06-2012 20:30

Hallo Carin welkom op het forum
Ik ben Els en woon samen met man Luc en cardies Frodo en Arwen ( :lol: Ja ook 2 - is nog leuker dan 1) in het Belgische Oudenaarde!

cardies zijn helemaal top en je zal er gauw achter komen dat eenieder hier gewoon dolverliefd is op het ras en hun eigen hond(en)

Veel plezier hier
En je mag gerust foto's van jouw boefjes laten zien :wink:
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 11-06-2012 20:32

courtly schreef: Wij hebben een kennel (nou ja, met couch-potatoes :lol: .
donald_D
Afbeelding

Pullekes
Berichten: 565
Lid geworden op: 27-03-2011 09:12

Bericht door Pullekes » 11-06-2012 21:12

Hallo Carin, welkom hier op het forum.
Wij zijn Ad en Jacolien van Pul en hebben 1 Welsh Corgi Cardigan en wonen in het gezellige Roosendaal.

Catootje
Berichten: 15
Lid geworden op: 11-06-2012 08:49

Bericht door Catootje » 11-06-2012 21:33

Dank jullie wel voor het hartelijke welkom! Voor een besmetting ben ik niet bang hoor, van het Boevenvirus ben ik nooit ziek geworden :wink: . En meerdere honden.........hier waren tot september vorig jaar 3 Boeven in huis. Drie was eigenlijk nooit de bedoeling, maar ja, soms loopt 't wel eens anders dan gepland hé? Voorlopig heb ik hier behoorlijk wat te lezen en zijn er talloze foto's om te bekijken, dat ga ik dan ook doen :D . Het enige waar ik aan zou moeten wennen is dat de Cardigan erg verhaart, Boeven doen dat dus níet. Daar tegenover staat dat een Boef heel veel vachtverzorging nodig heeft, dus ach. Ik zag al wel dat de Cardigan net zo'n prutschuiver is als de Bouvier. Nemen zij ook net zoveel zand, takjes, gras en blaadjes mee naar huis? In de vacht van mijn Boeven blijft altijd een half bos, weiland of strand hangen, dat vindt ik dan terug in huis als ze (eindelijk) zijn opgedroogd. Mijn huis is daar dan ook op aangepast. Wat ik het allerliefste doe is wandelen met mijn honden en dan het liefst ergens in de natuur. Gewoon uren zwerven en wel zien waar we uitkomen. Ik heb begrepen dat ook jullie grote liefde dat goed kan volhouden. Ook trainen vindt ik super, vooral Cirkeltraining en behendigheid en ook dat kunnen ze hé? Als ik de wandeling heb gemaakt zal ik er foto's van plaatsen. Moet ik alleen even kijken hoe.
Afbeelding

Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Bericht door Django » 11-06-2012 22:34

Hoi Carin,

Welkom op het forum! Wij hebben ook 2 corgi's! Django, de zwarte is bij ons als pup gekomen en de 3 kleur Jimmey, een pembroke, is sinds november als herplaatser hier in huis gekomen.
Heel veel leesplezier en wij zijn benieuwd naar foto's!

Grtz Daane
Afbeelding

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 11-06-2012 23:53

Ik ken een fokker die de combi bouvier (roeselaars type) en corgi (de pembroke) hebben :wink:
is een belgische fokker: http://www.echtenhof.be/

ikzelf ben Hanne, dochter van Ingrid hier :wink:
Heb zelf 1 beagle Bo, mijn ma heeft 1 beagle Xhita en een cardigan mannetje van 1 jaar Cadell
Cadell is mijn "co-own"hondje :wink:

welkom in de wondere wereld van de cardigans :wink:
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 12-06-2012 09:37

Ook welkom vanuit Amsterdam! Wij hebben 1 Cardi, Gijs van 2,5 jaar.
In vergelijking met de boefs die ik vroeger heb gehad is hij vocaler, nieuwsgieriger, eigenwijzer, feller (naast veedrijven zit er ook iets van een jachtinstinct in), aanhankelijker, dol op de meeste mensen, schoner: geen eten in z'n baard en geen sneeuw tussen z'n tenen :)

Z'n onderkant is wel vaak vies (die korte pootjes he :mrgreen: ) maar daarvoor hebben we een zeem bij de deur liggen).

Ik moest wel even wennen aan het verschil. Aan de ene kant loop ik voor mijn gevoel de halve dag achter hem aan, terwijl hij aan de andere kant veeeeel braver is dan de boefs waren. Gijs heeft b.v. nog nooit een kamerplant gesloopt of iets van tafel gepakt.

Het lijkt me een hele leuke combi met een boef!
Afbeelding

Plaats reactie