Courtly Brindle Lady Fara

Vertel hier even wat over jezelf.
jessica en christiaan
Berichten: 56
Lid geworden op: 05-10-2011 19:46

Bericht door jessica en christiaan » 27-11-2011 15:59

Doorzetten doen we zeker. Ik moet gewoon leren hoe een pup werkt :lol: . Het gaat al steeds beter. Vanaf morgen (ondanks dat ik nog een week vakantie heb) pak ik mijn ritme van werken op. Dit houd in dat ik maandag dinsdag en donderdag middag rond half 3 de deur uit ga en haar laat slapen in de bench. Ik ga dan even bij mijn eigen moeder, schoonmoeder of oma op visite (elke dag iemand anders :D ) Donderdag ochtend ga ik weer een uurtje sporten, om even mijn zorgen :oops: op zij te zetten. Nu we 2 dagen het rustig aan doen, merken we dat Fara ook meer rust vind.

Zo even een tussenpauze gehad met het typen, omdat Fara piepte, en toen liep ze vanaf binnen naar het veldje buiten en ging poepen. (wij moeten nog even uitvinden wanneer ze er nou uit moet. Als ze echt moet loopt ze zonder problemen mee naar buiten(aan de riem), en moet ze niet zo nodig dan blijft ze bij de deur zitten zo van wat wil je nou?) Daarna heeft ze nog even de mol uitgehangen en werdt er duftig gegrafen in het zwarte :!: zand. Had ik nou vanmiddag net gezogen en gedweild :evil: :D . De slang van de stofzuiger word ook uitgeprobeerd. Straks als ze wat ouder is kan ik volgensmij met de slang al stofzuigen, omdat hier allemaal gaatjes inzitten :mrgreen:
Na haar buitenleven van 10 minuutjes ligt ze nu weer te slapen. Ja Fara slaapt er wat van af. Meestal na het eten half uurtje spelen en dan slaapt ze zo 2 uur. Zo verloopt haar dagje. (sinds dat wij niet meer haar alles in 1x willen laten zien. Dat kan haar koppie niet aan. Ati, je bent super met je advies!!! :D )

Foto's komen van de week wel weer!

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 27-11-2011 16:20

thumbsup jullie zijn goed bezig en ja kleine meisjes moeten nog van alles leren, maar dat komt wel goed :wink: en anders Ati gewoon even mailen :mrgreen:

zonet was onze veranda ook helemaal nat wooohooo blijkt dat Arwen zelf heeft proberen dweilen, nou ze kan het maar leren zeg ik dan :lol: :lol:

veel succes verder en blijf vooral verhalen posten, zeer leuk om te lezen

Weet je pupjes zijn net babies, gelukkig leren ze sneller, maar ze hebben best nog veel te leren en lol maken kunnen ze al zeer goed dancer1
Afbeelding

Marjo
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15-11-2010 21:56

Bericht door Marjo » 27-11-2011 20:05

Wij hebben precies dezelfde ervaringen als iedereen hier. De eerste drie weken heb je het er zo druk mee, dat je geen tijd hebt voor andere dingen. :mrgreen: :lol: Je bent heel druk met het zindelijk maken van je pup en alleen daar gaat al veel tijd in zitten. Ze willen ook altijd overal bij zijn, pikken je stofdoek en halen kattekwaad uit. (Doen ze nu nog als ze de kans krijgen :wink: )Als ze hun tandjes gaan wisselen proberen ze de tafelfpoot uit. Een kluifje om op te kauwem smaakt dan toch veel lekkerder. Maar het is vooral genieten, ze zijn zo snel groot.

Ze kunnen ook zomaar tussen al hun speeltjes ineens liggen slapen.
Wij legden ze dan altijd in hun bench, deurtje dicht en lekker uitrusten.
Als ze dan wakker waren, liet ik ze nog even in de bench en voordat ze gingen piepen deed ik het deurtje open en konden ze eruit wanneer ze maar wilden. Soms bleven ze dan toch nog even in de bench en daarna was het dan weer met de rust gedaan.
Ik deed ze ook pas in de bench als ze moe waren, dat was hun slaapplek en konden ze ook zien dat ik even wegging.
Hondekoekje erbij, ging altijd goed.

Maak je geen zorgen, het komt echt allemaal goed.
En niet vergeten, als je het even niet meer weet, gewoon even tante Atie om raad vragen thumbsup
Afbeelding

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 27-11-2011 20:06

elsje schreef:zonet was onze veranda ook helemaal nat wooohooo blijkt dat Arwen zelf heeft proberen dweilen, nou ze kan het maar leren zeg ik dan :lol: :lol:
:lol: Hmmmmm, dat kunnen de onze nog niet : de veranda dweilen. Eens over nadenken hoe ze dat best te leren. Anders, stuur Arwen even richting Gavere :lol:

@Jessica : allle begin is moeilijk. en leren doe je met vallen en opstaan. Maar het gaat beter en beter. Doe zo voort, jullie geraken er wel. Ieder van ons heeft dit meegemaakt en vooraleer jij jouw hond kent en omgekeerd gaan er geen dagen voorbij, maar weken.
We thumbsup
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

Beppie
Berichten: 462
Lid geworden op: 15-11-2010 22:14

Bericht door Beppie » 27-11-2011 20:24

wonen jullie dan in gelderland als ik het vragen mag, want ik woon vlak bij een plaats genaamd voorst en dat licht in de achterhoek of wonen jullie in voorst bij apeldoorn :D
Afbeelding

jessica en christiaan
Berichten: 56
Lid geworden op: 05-10-2011 19:46

Bericht door jessica en christiaan » 28-11-2011 20:30

Gisteravond hebben we de beslissing genomen om Fara terug te brengen naar Ati. Dit hebben we gedaan i.v.m. dat het geestelijk met mij niet de goede kant op ging. En om de hond te sparen (ze is een lieve meid), zodat zij zo stabiel blijft als ze nu is, was dit een goede beslissing. Ook volgens Ati.

Het is een moeilijk besluit geweest, maar geeft bij mij erg veel rust. Vanmorgen hebben we haar dan ook weer naar Eenrum gebracht.

Ik blijf wel actief op het forum, omdat ik het leuk vind om jullie berichten te lezen!. En komen we samen naar de jonge hondendag in 2012.

Mandy
Berichten: 594
Lid geworden op: 12-07-2011 08:42

Bericht door Mandy » 28-11-2011 20:53

Goh jeetje Jessica wat sneu. In ieder geval dapper dat jullie de beslissing hebben genomen. Sterkte.

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 28-11-2011 20:56

Beste Jessica
Ik kan mij best voorstellen dat dit geen gemakkelijke beslissing moet geweest zijn!

Jullie keken echt uit naar dit pupje en ze dan terug brengen, dat kan geen makkie wezen!
Jullie hebben gedaan wat jullie konden voor Fara en soms draait het anders uit dan je zelf zou willen.

Wel leuk dat jullie bij ons op het forum blijven
Afbeelding

Diana
Berichten: 339
Lid geworden op: 27-12-2010 16:12

Bericht door Diana » 28-11-2011 20:57

Wow Jessica wat heftig! En wat zal dit moeilijk voor jullie zijn geweest..
Maar jullie hebben de beste keuze gemaakt..
Met Fara gaat het wel goed komen!
Hopelijk herstel jij ook weer snel!
Leuk dat je op het forum blijft..

leontine
Berichten: 1015
Lid geworden op: 15-11-2010 22:03

Bericht door leontine » 28-11-2011 21:31

Diana schreef:Wow Jessica wat heftig! En wat zal dit moeilijk voor jullie zijn geweest..
Maar jullie hebben de beste keuze gemaakt..
Met Fara gaat het wel goed komen!
Hopelijk herstel jij ook weer snel!
Leuk dat je op het forum blijft..
Hier sluit ik me bij aan

Plaats reactie