Corgi Herplaatsingsite en tevens mooie Corgi artikelen

Heb je zelf een diertjes-gerelateerde website of ken je er één die hier zeker moet gekend zijn,
dan kan deze hier een plaatsje vinden.
Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 09-12-2010 17:57

Ojee, ik ben lastig geloof ik. Jammer dat je niet op mijn vragen in wilt gaan, het is niet persoonlijk bedoeld hoor (ik ken je niet eens).
Nou, het beste dan maar he! groetjes.
Afbeelding

Coo
Berichten: 433
Lid geworden op: 08-12-2010 10:21

Bericht door Coo » 09-12-2010 18:04

Niet lastig hoor, maar het is verstandiger om eerst de site eens goed te lezen en dan met eventuele serieuze vragen of ideeën te komen. Daar sta ik voor open.
Waar ik niet voor open sta is schieten met losse flodders op alles wat voorbij komt.
En mocht je je afvragen waarom ik daar niet voor open sta, het is niet interessant en bouwt niets op, dus zinloos.

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 09-12-2010 18:19

Och, maak het alsjeblieft niet zo zwaar allemaal. Ik moet subiet aan dat vorige forum denken pffff.

Als je op een forum informatie gaat posten, dan kun je vragen verwachten.
En nee, ik ga niet eerst je hele website lezen als ik ook hier een vraag kan stellen:-)

Je klinkt een beetje alsof je je aangevallen voelt, en vind het blijkbaar nodig mijn vragen te bagatelliseren . Mijn vragen waren serieus bedoeld en ik heb je site vorige week al he-le-maal doorgelezen, hoor.

T/m de shop (Jammer, dat je de Cardigan-versie van die Elfen-broche niet hebt, die heeft de kunstenaar ook gemaakt!)

Ik vind je site erg leuk, maar je propositie klopt gewoon niet helemaal. En je vroeg wat we ervan vonden, nietwaar.
Afbeelding

Coo
Berichten: 433
Lid geworden op: 08-12-2010 10:21

Bericht door Coo » 09-12-2010 18:23

Ik neem het wel zwaar op, want het is een voor mij serieuze zaak en geen grapje. Maar jij kunt daar anders over denken en dat mag je voor mij hoor. Maar dan zou ik je willen vragen naar een ander topic te gaan.
Serieuze vragen en ideeën kunnen een zeer opbouwende werking hebben, maar wat jij aan het doen bent vind ik hier niet op zijn plaats.
Je geeft aan dat je niet de moeite wilt doen om de informatie op de site te lezen, eerder geef je aan dat je te lui bent om je ergens aan te melden. Sorry Suzan, maar dan ben je het voor mij niet waard om serieus in discussie mee te gaan.

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 09-12-2010 18:30

Coo schreef:Serieuze vragen en ideeën kunnen een zeer opbouwende werking hebben.
Alleen als er antwoorden op volgen Coo, anders niet hoor .
Afbeelding

Coo
Berichten: 433
Lid geworden op: 08-12-2010 10:21

Bericht door Coo » 09-12-2010 18:40

Dag Suzan.

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 09-12-2010 18:51

Coo schreef:Ik neem het wel zwaar op, want het is een voor mij serieuze zaak en geen grapje.
Dat leek mij ook, daarom vond ik je site zo'n goed initiatief.
Coo schreef:Maar jij kunt daar anders over denken en dat mag je voor mij hoor.
Ik denk daar heel serieus over en heb je heel serieus een paar vragen gesteld.
Coo schreef:Maar dan zou ik je willen vragen naar een ander topic te gaan.
Dat is niet aan jou, dit is een openbaar forum, waar mensen vrij mogen praten zonder dat andere mensen daar een limiet aan stellen.
Coo schreef:Serieuze vragen en ideeën kunnen een zeer opbouwende werking hebben, maar wat jij aan het doen bent vind ik hier niet op zijn plaats.
Wat doe ik dan? Ik ben mij werkelijk van geen kwaad bewust. (Als verbaas ik mijzelf door hier zolang in mee te gaan, dat wel).
Coo schreef:Je geeft aan dat je niet de moeite wilt doen om de informatie op de site te lezen,
Nee hoor, ik geef aan dat ik vorige week je hele site al heb gelezen. Toen was er nl. op dit forum door iemand al een linkje geplaatst naar jouw site. Ik geef verder alleen aan dat het niet redelijk is om aan mensen die je een vraag stellen te zeggen: 'ga eerst mijn hele site maar lezen'. Vooral niet als het antwoord op die vraag helemaal niet op je site staat!
Coo schreef:eerder geef je aan dat je te lui bent om je ergens aan te melden. Sorry Suzan, maar dan ben je het voor mij niet waard om serieus in discussie mee te gaan.
Nee, ik heb eerder aangegeven dat ik geen zin hem om elke dag TWEE fora te moeten checken op nieuwe berichtjes. Ik vind eentje wel genoeg. Dat was trouwens een heel ander onderwerp. Als je niet met mij wilt praten omdat ik niet op het Bockmuehle-forum inlog, zegt dat weinig over de 'waarde' van mijn persoontje hoor. Ik ben best aardig, als zeg ik het zelf.
Misschien kun je beter niet zo snel oordelen over mensen die je helemaal niet kent.....Je weet maar nooit, straks kom je me een keer ergens tegen . Dat gaat ongemakkelijk worden :)
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 09-12-2010 20:13

Nou wil ik me niet in deze discussie mengen en dat doe ik dus ook niet (hoop ik) maar ik zou wel graag een vraag willen stellen waar ik oprecht interesse in heb.

Ik begrijp dat je een "broodfokpup" niet accepteerd maar aan de andere kant wil je ook niemand de herplaatsingsdeur wijzen (lijkt mij).
Tegenwoordig zijn de echte broodfokker zo vindingsrijk dat ze pups bij een gezin onderbrengen (al dan niet betaald) en deze de hond/pup op internet zetten onder het mom van kind allergies enz enz.
Hoe proberen jullie daar het onderscheid in te maken?
Zoals ik al zei vind ik juist geweldig dat jullie de kruisingen, en of cardigans, pembrokes zonder stamboom willen helpen aan een gouden mandje.
Want deze hebben niet een geweldige fokker om op terug te vallen zoals vele hondjes hier op het forum.
Maar er zit voor jullie ook een risico aan om misbruikt te worden door de broodfok.
Hoe gaan jullie daar mee om?
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Coo
Berichten: 433
Lid geworden op: 08-12-2010 10:21

Bericht door Coo » 09-12-2010 22:32

Hallo Sanne,
We hebben op bepaalde sites dit soort advertenties gezien hoor. Daar worden pups aangeboden voor €250 - €350. Met allerlei onduidelijke "amerikaanse" formulieren en dat soort dingen. Om eens te kijken hoe dat nou zat, en niet om mee in zee te gaan, hebben we gereageerd op die advertentie, we kregen een raar automatisch vertaald mailtje terug, waarin allerlei onzin stond. Triest hoor.
Maar dit is niet een doelgroep voor ons, we waren alleen nieuwsgierig hoe ze dat nou aanpakten.

Eigenlijk is het heel simpel. Een hond die herplaatst moet worden, om wat voor reden dan ook, moet een goed nieuw thuis vinden. Dat moet genoeg zijn. Geld komt er niet aan te pas. Dus voor broodfokkers zijn wij niet interessant.
Mocht er geld gevraagd worden, moet er een hele goede reden zijn, bijvoorbeeld een hond die bepaalde medicijnen gebruikt en waar de vroegere eigenaar nog het een en ander van zou hebben. Dat kan, maar het zou netter zijn om die medicijnen gewoon mee te geven.
Over pups: het is niet de bedoeling om in pups te gaan handelen. De rasverenigingen hebben een pupbemiddeling en je kunt ook bij de fokkers zien waar er pups zijn. Maar het kan wel, let op: kan wel, een optie zijn om iets te gaan doen met de eventuele overblijvers. Maar dat kan dan alleen maar een berichtgeving zijn.
Je kunt natuurlijk niet alle "fouten" uitsluiten, maar we willen op het goede pad blijven. En als er iets mis gaat, grijpen we ook gelijk in.

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 10-12-2010 13:05

Triest he , die broodfok.
Maar het komt ook met name door dat mensen het liefst op bestelling een bepaalde kleur willen en vandaag beslissen is morgen halen.
Dan ook nog een keer voor zo min mogelijk geld... Jammer maar mijn mening is dat zolang er nog mensen zijn die hier voor kiezen de broodfok altijd zal blijven bestaan (wij hebben er zelf ook eentje in de familie die zo een cardigan gekocht heeft, onddanks dat hij wist waarom wij juist voor een pup van een fokker kozen).
Daarom vroeg ik me ook af hoe jullie je daar voor konden beschermen.
want een zielig verhaal is natuurlijk zo verzonnen.
Maar ik besef me terdege dat jullie niet meer als je best kunnen doen en ik geloof dat jullie daar heel erg goed mee bezig zijn okokok
Dus keep up the good work :D :D
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Plaats reactie