Corgi Herplaatsingsite en tevens mooie Corgi artikelen

Heb je zelf een diertjes-gerelateerde website of ken je er één die hier zeker moet gekend zijn,
dan kan deze hier een plaatsje vinden.
Coo
Berichten: 433
Lid geworden op: 08-12-2010 10:21

Bericht door Coo » 09-12-2010 06:38

Ik dacht niet aan "verse" puppen, hoor.
Mijn eerste Pem, kwam bij ons toen hij 4 maanden was, rechtstreeks van de fokker (v.d. rasvereniging). Het was een "overblijvertje".
Omdat wij een groot bereik hebben, had ik al een idee om daar wat mee te doen, maar nog niet uitgewerkt.
Ook heb ik een vriendin die een Pem heeft die zij met 8/9 maanden kreeg, het beestje plaste en poepte in huis, als zij aangehaald werd leegde zij haar anaalklieren, at haar eigen poep en haar voetjes waren nog helemaal roze, kende verder geen enkel commando en ze kwam rechtstreeks van de fokker (aangesloten bij een rasvereniging)!!!! Zij vond haar niet genoeg "showgeschikt", dus fokgeschikt.
(Ook voor de laatste Pem is het normale bedrag betaald)
Ik heb haar altijd als herplaatser bestempeld.
En juist door deze Corgi's ben ik gaan denken over mogelijkheden om iets te doen met herplaatsingen.

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 09-12-2010 10:02

En een prachtig initiatief is het! applaus applaus applaus
Maar het is toch een soort 'noodoplossing'?

Het lijkt mij dat een officiele club-fokker in principe zijn eigen verantwoordelijkheid graag neemt in dezen. Jullie zien vast een hoop ellende, maar vergeet niet dat er ook goede fokkers zijn he?!?

Ik zou als fokker graag mijn eigen pups zelf verkopen , dat hoort toch een beetje bij het 'vak' van fokker?

De fokkers weten natuurlijk ook als de beste op welke eigenschappen ze hebben gefokt, en wat voor baasje daarbij past.

Onder hoeveel verschillende onderwerpen wil je deze website trouwens gaan promoten? Nog even en het hele forum staat er vol mee
:mrgreen:
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 09-12-2010 10:09

courtly schreef:
Karin schreef:Zag het ook op het Cardigan Forum Nederland.
Oh? Tja, met dat andere forum kan ik niets. Die forumbeheerder heeft op eigen initiatief mijn account afgesloten en ik hoorde later dat er nog meer zijn die dit overkomen is. Dat is niet aardig en onnodig kwetsend.

Gelukkig :lol: hebben we hier niet zo'n streng regime, hè Miranda en Els?
Wij houden van de cardigans en hebben hetzelfde karakter, gezellig en een hoop humor :wink:
Geen idee of ik er nog in kan. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik te lui ben om op meerdere fora in te gaan loggen, en dit forum was lekker openbaar en zag er gewoon veeeeeel mooier uit! (Ja, het oog wil ook wat)
:mrgreen:
Afbeelding

Coo
Berichten: 433
Lid geworden op: 08-12-2010 10:21

Bericht door Coo » 09-12-2010 10:14

Pas geleden mailde ik iemand dat je ons moet zien als een soort ontmoetingscentrum, waar belanghebbenden elkaar tegen komen. En dat wij een portier hebben, verboden voor broodfokkers! Beter kan ik het niet zeggen.
Bij ons worden de fokkers altijd ingelicht! En als ze willen wordt er mee samengewerkt. Zij bepalen waar hun herplaatser heen gaat.

(en om je antwoord te geven op je laatste vraag, er is mij gevraagd om nog een bericht over de site te zetten op dit topic, nadat ik de anderen had geplaatst)

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 09-12-2010 10:26

mijn mening is ook dat je lang niet alle fokkers over dezelfde kam mag scheren, en ik vind dit dus ook zeer gevaarlijk naar de fokkers toe, want degenen die ik ken doen hun werk meer dan naar behoren en zouden een hond nooit de deur uit laten gaan zonder dat hij is opgevoed !!
daar steek ik zelf mijn hand voor in het vuur!

Ja Coo ik heb gemaild dat je een link naar jullie site mocht zetten bij het extra hoekje link en dat is bij deze ook gebeurd en ja de fokkers zullen zelf wel kiezen of ze met het 'pup' initiatief in zee willen gaan :wink:
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 09-12-2010 10:39

Nou, de site ziet er in ieder geval prachtig uit.

Hoezo hebben jullie een portier voor broodfokkers? Weet je bij zo'n asielhondje altijd waar hij /zij vandaan komt dan?
Afbeelding

Coo
Berichten: 433
Lid geworden op: 08-12-2010 10:21

Bericht door Coo » 09-12-2010 16:24

[en ja de fokkers zullen zelf wel kiezen of ze met het 'pup' initiatief in zee willen gaan :wink:[/quote]

Ja, dat is een goed idee.
Ik hoor het graag!

Coo
Berichten: 433
Lid geworden op: 08-12-2010 10:21

Bericht door Coo » 09-12-2010 16:28

Hoezo hebben jullie een portier voor broodfokkers? Weet je bij zo'n asielhondje altijd waar hij /zij vandaan komt dan?


Nee Suzan, en helaas kunnen wij dat niet ruiken ook!!
Maar het is niet de bedoeling dat broodfokkers onze site gaan gebruiken om hun handel te slijten....

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 09-12-2010 17:31

Huh? Hoe bedoel je dat het niet de bedoeling is dat 'broodfokkers je site gaan gebruiken'? Die info op de site zet je er toch zelf op, broodfokkers kunnen er toch niet zelf hun hondjes plaatsen????

Je hebt aangegeven dat je ook hondjes zonder stamboom wilt helpen. Daar zitten dus ook hondjes tussen van broodfokkers duh

Of bedoelde je dat je wel volwassen honden, maar geen pups van broodfokkers wilt bemiddelen? De Cardigans hebben trouwens een rasvereniging die zelf al aan pupbemiddeling doet voor alle officiele clubfokkers. Kijk maar eens op http://www.wccn.nl/clubfokkers1.htm

Is zoiets er niet ook voor de Pembrokes?

Ideetje: misschien is het juist wel een goed om pups van broodfokkers te helpen, kun je ze meteen laten castreren
:mrgreen:
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 09-12-2010 17:36

Coo schreef:[en ja de fokkers zullen zelf wel kiezen of ze met het 'pup' initiatief in zee willen gaan :wink:

Ja, dat is een goed idee.
Ik hoor het graag!
Ik heb het gevoel dat Coo eigenlijk vooral ontzettend graag pupbemiddeling wil doen :lol:

Puppenknuffelen willen we allemaal wel!

Je kunt ze ook gaan fokken, Coo. Dan heb je je eigen pupkes om te verkopen hahahahahah

kissss
Afbeelding

Plaats reactie