natte vachten

Vragen of opmerkingen over de verzorging van je hond zoals nagels, vacht etc en het bespreken van manden, riemen enz.
Plaats reactie
Catootje
Berichten: 15
Lid geworden op: 11-06-2012 08:49

natte vachten

Bericht door Catootje » 15-06-2012 08:41

Goedemorgen allemaal,
ik kijk net naar buiten en het regent, het ziet er ook niet naar uit dat het binnen afzienbare tijd droog gaat worden :( . Ik moet zo naar m'n werk en dat huodt dus in dat ik met 2 verzopen Boeven in de winkel aan kom. Ik droog ze altijd goed af, maar he duurt echt héél lang voordat hun vachten weer droog zijn. Met een beetje pech blijft het vandaag regenen en zijn ze de hele dag nat. Hoe is dat met jullie Cardies? Drogen hun vachten sneller?
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 15-06-2012 09:16

Gijs is een half uurtje na de wandeing wel droog. De meeste regen stroomt langs de gladde bovenvacht, ondervacht bijft grotendeels droog :) (plus ik haal er een doekje overheen dus bij binnenkomst)
Afbeelding

Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Bericht door Django » 15-06-2012 12:16

Jimmey onze pem is echt mega snel droog, meestal met een minuut of 10!! Dit terwijl hij toch een veel dikkere vacht heeft als Django! Django is meestal ook zo met een half uurtje droog. Wij drogen ze ook altijd af, vooral onder de buik en dat scheelt ook altijd een stuk met de opdroog tijd!

Grtz Daane
Afbeelding

Michiel & Esther
Berichten: 495
Lid geworden op: 10-01-2011 19:01

Bericht door Michiel & Esther » 15-06-2012 13:00

Cooper is ook zeer snel droog...Druppels lijken te parelen op zijn vacht..
Daarnaast is Coop ook een fanatieke uitschudder.
Na een plensbui wel afdrogen en droog in een oogwenk. :mrgreen:
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 15-06-2012 13:02

Ook Sky en Bryn worden lekker droog gewreven na een regenwandeling.
Sky gaat liggen en dan pak ik een voor en achterpoot en rol hem zo op zijn rug.
Kan ik alles goed droogmaken en dus ook de buik, want die is altijd supersmerig :mrgreen:
En dan is alles met een half uurtje weer droog :wink:
Even schudden en al het zand is eruit en wat me nog steeds verbaasd is dat ze na een half uurtje weer zo wit zijn als voor ze naar buiten gingen 8)
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

karen
Berichten: 345
Lid geworden op: 18-11-2010 11:04

Bericht door karen » 15-06-2012 20:01

Ik ken ook mensen met boeven en die zijn altijd veel langer nat (en vies) dan mijn cardies. In het krulhaar blijft alles wel meer steken dan in de gladdere vacht van de corgi. Alleen zijn onze corgies hun buik wel altijd het viest van al... Toch zijn ze van alle onze 6 honden het snelst proper, of je nu een handje helpt of niet :wink:

nancy
Berichten: 207
Lid geworden op: 16-11-2010 20:40

Bericht door nancy » 15-06-2012 21:40

Wij gebruiken de pettowel het is een soort zeem.
Droogt veel beter dan een handdoek of zo'n microvezel doek, neemt het vocht goed op.
Je staat er echt van te kijken als je de doek uitwringt hoeveel vocht je nog uit de vacht haalt.
http://www.pettowel.nl/index.php?item=p ... =8&lang=NL

Marjo
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15-11-2010 21:56

Bericht door Marjo » 15-06-2012 22:16

De pettowel die Nancy heeft is echt een soort wonderzeem.

Wij hebben hem niet maar wij hebben een soort microvezelbadlaken.
Gekocht bij de Xenos voor een paar euro.
Ze nemen ook heel veel vocht en vuil op.
We gebruiken ze bijna wekelijks na de zwempartijtjes van ons duootje.
Na een regenbui vind ik ze ook ideaal.
Even langs de vacht halen, pootjes af doen en vooral de buikjes, want daar wordt nogal wat straatvuil tegenaan gespat. duh
Met een klein half uurtje zijn ze weer droog en blinken alsof ze in bad zijn geweest wasje
Afbeelding

Catootje
Berichten: 15
Lid geworden op: 11-06-2012 08:49

Bericht door Catootje » 15-06-2012 22:25

De zeem ken ik, helaas is het niet afdoende bij mijn prutschuivers. Handdoeken werken toch het best. Hun vachten zijn gewoon behoorlijk dik. Bij hen zie je ook niet goed hóe vuil ze zijn.....totdat ik de handdoeken zie 8) . Ik ben eraan gewend hoor, maar soms, als het de hele dag regent, baal ik er wel eens van. Voor mijn ouwetje had ik zelfs een regendek aangeschaft :oops: , die kreeg heel snel hotspots als ze te lang nat bleef.
Yunishka heb ik nu lekker kort gezet, maar Prince moet naar de show dus die moet een echt Boevenpak houden. Het klinkt me als muziek in de oren dat de Cardie zo lekker snel droogt :wink: .
Afbeelding

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 16-06-2012 19:04

Wij hebben hier ook zo'n zeem, maar dat wordt enkel gebruikt na een bad. Als ons hondjes nat zijn van een wandeling of van even buiten te lopen, gebruiken wij dat niet echt. De hondjes schudden zich in de veranda uit (amaai mijn ramen) maar zo nat zijn ze nu eigenlijk ook niet. De regen dringt idd niet echt door hun vacht. Anders is het, als ze het zwembad in gaan, s zomers laten we hen gewoon drogen = meestal is dat rolen in het gras, maar na een bad gebruiken wij hier ook het zeem. En ik ben daar heel tevreden over. Het onze is wel een blauw, gekocht via de mensen van de hydrotherapie (zij gebruiken dit voor alle rassen) en het zit ook in zo'n koker, maar ikzelf vind dat veel beter dan een gewone handdoek. Je maakt het eerst nat en wringt het even uit, dan wrijf je ermee over je hond en als je het dan uitwringt, sta je verbaasd (nog steeds) hoeveel water daar allemaal uit komt.
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

Plaats reactie