Vlooien/teken

Vragen of opmerkingen over de verzorging van je hond zoals nagels, vacht etc en het bespreken van manden, riemen enz.
Plaats reactie
Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Vlooien/teken

Bericht door Django » 03-06-2012 19:11

Hoi Allemaal!!

Wij geven de honden iedere maand een pipet tegen vlooien en ze dragen een scalibor band. Deze twee aparte dingen werken helemaal perfect, al moet de band met zwemmen af en dat is wel eens lastig. Ook had Jimmey best wel een rode hals gekregen en om die reden had ik hem af gedaan.....
Dus ik dacht dan moeten we maar over aan de frontline, alleen werkt dat tegen teken maar 2 weken, dus niet erg lang.

Dus toen ik van de week bij de dierenarts was kregen wij het hier over en de dierenarts vertelde helemaal lyrisch over een "nieuw soort" anti vlooien, luizen en teken middel.
Voor de vlooien werkt het 8 weken en voor teken 4 weken. Het middel heet: Eliminall.
Ik natuurlijk meteen gevraagd of ik het elke maand kan gebruiken, zonder schade bij de hond, dmv te veel anti vlooien spul.... daarop was zijn antwoord, dat dit kon, gewoon iedere maand een pipet, dan heb je genoeg dekking ook voor de teken.........

Ik heb meteen Eliminall bij hem gekocht (zonde van het geld, op internet de helft goedkoper) maar iig meteen Django en Jimmey een pipet gegeven en het werkt echt super! Jimmey had steeds last van teken, ondanks de scaliborband pas 1 week af was en nu geen teek meer te vinden! Ja een hele kleine opgedroogde op de grond!!!

Ik dacht, even hier delen!! Ik ben er iig tevreden over, dus.......

Grtz Daane
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 03-06-2012 20:05

Mmmm even googelen of het over de grens ook te verkrijgen is!
Hen net deze week voor beide honden Frontline gekocht :?
Afbeelding

nancy
Berichten: 207
Lid geworden op: 16-11-2010 20:40

Bericht door nancy » 03-06-2012 22:01

Hoi Daane,

Wij gebruiken frontline en de scaliborband werkt prima.
Maar waarom doe je de band af bij het zwemmen?
Hij is waterproof :wink:

Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Bericht door Django » 04-06-2012 10:14

De band doen wij bij (langdurig) zwemmen af, omdat in de gebruiksaanwijzing staat dat de band slecht is voor het waterleven....... vandaar dus...... en aangezien Jim en Djan vaak heel lang zwemmen, leek me dat dus beter!

Grtz Daane
Afbeelding

nancy
Berichten: 207
Lid geworden op: 16-11-2010 20:40

Bericht door nancy » 04-06-2012 17:31

Helemaal waar okokok

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 04-06-2012 19:20

Ik wil jullie pret natuurlijk niet bederven, maaruh de werkzame stof in dat nieuwe spul is hetzelfde als wat in de frontline zit. Is dus gewoon frontline alleen dan ander merk.
Ik gebruik indien nodig advantix en dat werkt fantastisch. Wat ook werkte was de frontline pipetten en dan 1X per twee weken de hals en borst extra behandelen met de frontline spray.
Afbeelding

Marjo
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15-11-2010 21:56

Bericht door Marjo » 04-06-2012 21:07

Wij geven ook de Frontline, maar dan alleen in het voorjaar en de zomer.
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 04-06-2012 21:45

Wij hebben Sky de eerste anderhalf jaar pupvex gegeven naar volle tevredenheid.
Maar op een gegeven moment bleek het toch niet effectief genoeg dus op aanraden van de da een ander merk genomen omdat het soms voorkomt dat als je een merk lange tijd gebruikt het niet meer zo goed werkt als in het begin.
Nu geef ik hem dus adventic en op zich bevalt dit goed, het blijft lang werkzaam tegen teken (sky heeft nu vorige week na 8 weken een pipetje gehad, hij had namelijk 1 kleine teek en die was heel erg dood).
Het nadeel vind ik dat Sky er best veel jeuk van krijgt (duurt wel een week of 3) en dat het heel lang vet blijft in zijn nek.
Dus ik denk dat ik als deze op zijn toch weer terug ga naar pulvex, uiteindelijk beviel dat beter.
Beide zijn overigens ook voor zandvliegen ed
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Max&Willem
Berichten: 931
Lid geworden op: 30-05-2011 21:28

Bericht door Max&Willem » 13-06-2012 12:59

Eerst gebruikte ik Prac-tic pipetten, beviel prima. Alleen met twee honden die in een verschillende gewichtsklasse vielen, vond ik het niet zo praktisch meer. Ik gebruik nu Effipro pipetten, daar krijgen ze allebei dezelfde van. Wel zo makkelijk. Qua werking hetzelfde volgens mij. Ik gebruik ze maandelijks (van maart t/m september) tegen teken en vind er maar af en toe eentje op de honden. Die is dan niet of nauwelijks gehecht.

Ik geef t pipetje 's avonds (zodat ze niet tijdens het spelen het spul er bij elkaar aflikken) en 's morgens is er niks meer van te zien. Geen vette huid, geen jeuk.
Afbeelding

Plaats reactie