GATverdarrie.......

Vragen of opmerkingen over de verzorging van je hond zoals nagels, vacht etc en het bespreken van manden, riemen enz.
Plaats reactie
Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

GATverdarrie.......

Bericht door Django » 25-04-2012 12:13

We vonden de laatste paar dagen al dat als Jimmey in de buurt kwam, hij niet lekker rook.....
Gisteren werd die lucht wel heel erg... dus ben ik op onderzoek uit gegaan......
Wat bleek nou...... er bleef steeds wat ontlasting om zijn poepgat in het haar daar hangen.... dit terwijl we hem wel zien poepen, zonder problemen...... :?

Dus ik heb hem opgepakt en ben hem goed gaan wassen..... na hem te hebben gedroogd eens zijn gat :mrgreen: goed bekeken en daar omheen zit nogal veel haar bij Jimmey....... meteen even Django zijn staart ook opgetild :oops: :oops: arme hond :oops: :oops: en zijn gat is "haar vrij" :mrgreen:
Dus ik dacht, even aankijken en jawel hoor, na de grote boodschap vanmorgen, weer poep tussen de haren in :mrgreen: dus ik maar weer Jimmey zijn achterkant gewassen wasje en heel heel heel voorzichtig met hulp van manlief daar rondom zijn gat het haar weggeknipt. :mrgreen:
Gelukkig bleef Jimmey heel rustig staan, want dit is geen dagelijks werk.... en zo juist weer voor de grote boodschap geweest en jawel zijn gat is nu schoon! :D

Mijn vraag is dus, hebben jullie dat nou ook met jullie hondjes of is het een echt pembroke "probleem"? Want Django heeft hier dus duidelijk geen last van!

Lekker verhaal he! :oops:

Grtz Daane
Afbeelding

Au3
Berichten: 1737
Lid geworden op: 16-11-2010 13:38

Bericht door Au3 » 25-04-2012 13:26

Jakkes, thank god voor géén geur pc.....

heb helaas geen ervaring met pembrokes...
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 25-04-2012 15:03

Wat een geur- en kleurrijk verhaal :lol: :lol: hier hebben we dit probleem niet gelukkig :lol: Wel knap van Jimmey dat hij mooi blijft staan tijdens het knippen, misschien vreest hij dat hij anders nog meer dingen kwijt raakt :mrgreen:

Nou Jimmey veel succes met je frisse kontje :lol: :lol:
Afbeelding

Mandy
Berichten: 594
Lid geworden op: 12-07-2011 08:42

Bericht door Mandy » 25-04-2012 17:02

Dat is shit......duh
Ik denk niet dat overbehaarde achtersten typisch Pem is. Floris heeft bij zijn poeperd kort haar, maar moet ook wel eens zijn gat afgeveegd worden. Kain daarentegen heeft veel en lang haar, maar die poept als het kan op verhogingen/heuveltjes, heel apart.... en waarom hij dat doet........ik heb werkelijk geen idee, hij hoeft nooit verschoont te worden, dus daar ben ik blij mee. Misschien ligt aan de poephouding en als dat zo is, hoe leer je dat hij het goed gaat doen? Voordoen.....?
Laatst bij Bussloo, 1 molshoop in het gazon en daar ligt nu een drol op van Kain.
Het is dat ik geen vlaggetje bij me had, anders had ik deze daarin gestoken.
Gek dier, ik moet altijd zo lachen om zijn gekke gedrag. Of herkennen jullie dit?
Sterkte ermee, ik hoop dat het haar niet al te snel groeit bij Jimmey. :wink:

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 25-04-2012 17:19

Hahaha. Nou, de anus zelf is hier haarvrij (zal meestal zo zijn :mrgreen: ) en daaromheen zit beduidend korter haar en daar blijft zelden iets in hangen. (Voeren ook rauw om dat vooral zo te houden...)
Ik heb wel altijd een pakje zakdoekjes bij me voor het geval dat.

(Afgekeken van buurtbewoners hier; sommigen vegen altijd de hond af.
want die mogen thuis op schoot he ;-) pink_elephant )

Oja, @Mandy: Gijs poept ook graag op hoge plekjes. Er is hier een omheind speelveld voor kinderen en daar gaat hij regelmatig op dat smalle randje staan, als een koorddanser met al z'n pootjes op 1 lijn. Ziet er niet uit ;-)
Afbeelding

Max&Willem
Berichten: 931
Lid geworden op: 30-05-2011 21:28

Bericht door Max&Willem » 25-04-2012 18:24

Oh wat een verhaal van Jimmey zeg, die heeft er twee wasbeurten en een knipbeurt op zitten. Ik herken het helaas wel ja, niet van Willem (cardi) maar van Max (teckel). Die heeft een zwak maag-darmstelsel en ondanks rauw voer toch nog wel eens wat dunnere ontlasting. Daar heb ik speciaal een doosje ongeparfumeerde babylotiondoekjes voor aangeschaft :? Erg praktisch in gebruik.
Afbeelding

Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Bericht door Django » 25-04-2012 18:31

Nou dat word dus voor ons voortaan ook billendoekjes meenemen, kan wel gelijk in de poepzak gedaan worden, dus dan blijf ik er niet mee lopen.....

Jimmey heeft ook idd de neiging om op heuveltjes te poepen en kan hij het echt niet houden en moet hij op de stoep poepen, dan tilt hij zittend zijn ene achterpootje op..... zo een stom gezicht!! En aangelijnd poepen doet hij al helemaal niet, of het moet zulke hoge nood zijn......

Thanx voor alle reacties!!

Grtz Daane

Ps het ziet er wel mooi geknipt uit, nu als ik achter Jimmey loopt en hij heeft zijn staart omhoog! :mrgreen: ik heb er een mooie ruit ingeknipt :mrgreen: :mrgreen: had dat niet door! :mrgreen:
Afbeelding

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 25-04-2012 19:23

Hier ook geen overtollige haartjes aan het achterwerk :lol: Gelukkig maar.
Maar zoals bij Suzan heb ik wel zakdoekjes bij. Soms bij dunnere ontlasting blijft er wel eens iets hangen, anderzijds hebben we al tegengekomen dat wanneer Desh zijn poep even moet toedekken zijn eigen drolletjes raakt. En als je dan net op die positie staat waar de poep wordt op afgestuurd heb je prijs :mrgreen: Is mezelf nog niet overkomen, maar Jan wel. De ene zette er een vloek op en de andere schoot in een lachbui. En Desh? Die wist helemaal van niets :mrgreen:
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 26-04-2012 22:26

Haha, wat een verhaal. Ik snap wat je bedoelt Roosje, dan trappen ze hard achteruit.
Afbeelding

ingrid
Berichten: 1729
Lid geworden op: 12-06-2011 10:16

Bericht door ingrid » 27-04-2012 09:05

hier kennen we je verhaal van onze pembroke, die had ook zo'n dikke vacht rond z'n kont, en er bleven ook vaak 'restjes' achter :mrgreen: maar de papieren zakdoekjes en vochtige doekjes waren nooit ver weg :wink: en het knippen........ tja dat heb ik ook éénmaal gedaan :oops: :oops: maar dat was geen werk om fier op te zijn, de jongen zijn kont zag er niet uit :oops: :oops:

met Cadell de cardi hebben we dat niet..... heeft een spic en span kontje :mrgreen: :mrgreen: (ik zou er de schaar niet meer DURVEN inzetten of ik krijg oorlog met mijn dochter :mrgreen: :mrgreen: )

een goede raad..... kontje vegen en alles blijft netjes, tja die pemmetjes hé
Afbeelding

Plaats reactie