voetverzorging

Vragen of opmerkingen over de verzorging van je hond zoals nagels, vacht etc en het bespreken van manden, riemen enz.
Rietepiet
Berichten: 567
Lid geworden op: 15-11-2010 22:05

voetverzorging

Bericht door Rietepiet » 04-02-2012 12:10

Nu merken we hier toch dat ons aller Dex Dexter, een dagje ouder wordt.
Behalve zijn vachtje moeten ook zijn pootjes wat meer door mij verzorgd wasje worden.
De nageltjes groeien blijkbaar harder doordat er minder lang gewandeld wordt. Als hij al mee wil, wil hij graag op de bospaadjes i.p.v. een paar km over de weg.
Ook de haartjes tussen de kussentjes moeten geknipt worden.
Was dit eerder een hele strijd halloween1 , nu laat hij het toch gewillig toe.
Natuurlijk wil de rest van de jeugd hier, dan ook graag een pedicure en manicure.
En..... nu ook een beetje oppassen met de sneeuw en pekel met onze lieverdjes.
gr.Riet

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 04-02-2012 16:10

Die Dex, hij krijgt nu dus 'oude-cardie-kuren' :wink: . Gewoon bijhouden en dan loopt hij weer als een naaimachientje (om in jou taalgebruik te blijven).

donald_D
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 04-02-2012 16:51

Goed te weten dat "die stijd" ophoud als ze ouder worden dancer1
Ik heb vandaag 2 nagels kunnen knippen en vijlen rollsmile
Ik heb er zelfs aan zitten denken ze vanaf nu maar gewoon korter te vijlen, aangezien Sky dat niet erg vind....:?
Dan de pootjes in een bak water.......DRAMA.
Dus nu maar een soplapje en dan mag het weer wel.
Zolang de bak water naast hem blijft staan en zijn poten er niet in hoeven mag je alles doen.........
Wie zegt dat een cardi geen eigen willetje heeft moet hier maar eens een dagje meelopen.
Wat meneer niet wil doet hij dus gewoon niet angel
(en ik vind het geweldig sttt niet tegen hem zeggen hoor)
Dus het is fijn te weten dat als hij ouder wordt, de voetverzorging ook makkelijker wordt.
Thanks Rietje en Dex. okokok :wink:
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Rietepiet
Berichten: 567
Lid geworden op: 15-11-2010 22:05

Bericht door Rietepiet » 06-02-2012 23:22

oh die lieve dex................ was dan meer het tasmaanse monster als ik met de tang en het schaartje kwam.
niks wilde hij, grommen en tegenwerken.
nu lebbert hij mijn handen af als ik met de pedi en de manicure
gr.riet

Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Bericht door Django » 07-02-2012 13:33

Met Django hier gaat nagels knippen, haren tussen de pootjes vandaan zonder moeite......... maar met Jimmey :evil: .... dat hij hier kwam had hij 1 1/2 cm te lange nagels, die moesten geknipt worden, dat was nog nooit zo gebeurd volgens de vorige eigenaar...... dus met veel moeite en op een gegeven moment met zijn mond dichtgesnoerd, want hij ging bijten..... was het toch gelukt en wat liep hij daarna een stuk beter......
Wij oefenen het knippen keer op keer en langzaam aan begint Jimmey te snappen dat we hem echt geen pijn doen.......
Gisteren zijn haren weet tussen de pootjes uit geknipt, heel rustig verteld wat ik aan het doen was en om een gegeven moment ging hij op zijn zij liggen........ en liet het allemaal toe..... maar de nagels zelf knippen dat blijft oefenen en dat moeten we ook met zijn tweeën doen.
Afbeelding

Mandy
Berichten: 594
Lid geworden op: 12-07-2011 08:42

Bericht door Mandy » 08-02-2012 11:38

Ik liep van de week met de hondjes door de sneeuw en Floris kwam heel zielig kijkend en hinkelend naar me toe en gaf uit zichzelf zijn pootje aan, dus ik ff checken tussen de kussentjes en heb wat sneeuw (heel klein piepbeetje) weg gehaald en het was over en hij ging weer verder spelen met Kain. 10 Minuten later hetzelfde verhaal, maar nu met zijn andere pootje. Ik dacht zit je nu gewoon om aandacht te vragen? Ik denk dat hij gewoon naar binnen wilde want het was etenstijd en meneer had al gezien dat ik het eten aan het klaarmaken was voordat we naar buiten gingen. aycaramba

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 08-02-2012 12:36

:lol: :lol: clever en wat een humor!! heerlijk :lol:
Afbeelding

Loes
Berichten: 847
Lid geworden op: 07-12-2010 11:33

Bericht door Loes » 08-02-2012 13:33

Haha die Floris grapjas!
Ik laat Max af en toe onder handen nemen door de trimster. Die doet dan meteen de nageltjes enzo. Hij vindt het echt niet leuk. Gelukkig is ze ook gedragsdeskundige dus ze kan er prima mee omgaan.

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 08-02-2012 14:03

Floris is echt niet de enige aansteller hoor :wink:
Sky deed het van de week ook een paar keer (op precies hetzelfde stukje;)).
Even de sneeuw er weer tussen uit en meneer kon weer spelen.
Hij kwam wel heel zielig bij me staan met het pootje omhoog... :wink:

Sky gaat vrijdagmiddag even mee naar de kapster waar rocky en lacy altijd heengingen om zijn nagels te knippen.
Met drie man sterk moet het toch wel lukken lijkt mij :wink:
En het rare is, als pup hebben we dit allemaal netjes geleerd.....
maar nu vind hij het een waar drama :wink:
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Loes
Berichten: 847
Lid geworden op: 07-12-2010 11:33

Bericht door Loes » 08-02-2012 14:09

Max haat het bij de trimster maar vooral het uitblazen na het wassen!
De trimster heeft liever niet dat ik er bij blijf. Dat sterkt de hond namelijk. Als ze er alleen mee is dan heeft ze 'm beter in de hand want dan heeft 'ie wat meer respect voor haar. Ach ja....

Plaats reactie