say cheese....

Vragen of opmerkingen over de verzorging van je hond zoals nagels, vacht etc en het bespreken van manden, riemen enz.
Etje007
Berichten: 474
Lid geworden op: 16-11-2010 07:31

Bericht door Etje007 » 17-11-2010 21:00

Ja, en als hij klaar is, of het half uur is om.............gewoon afpakken! Niet ruilen hoor. Jij bent de baas! :D

Net onze Chef het verse bot van de slager gegeven. Hij vond het HEEL lekker. Haha.

Lieve slager hebben wij zeg! :lol:
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 17-11-2010 21:04

Ik geloof niet dat Sky daar erg moeilijk over gaat doen. Hier kom ik met de emmer aanlopen en zeg dan gewoon dat het "inlevertijd" is, klaar is kees, alles verdwijnt in de emmer, hihi.

Ook kalm aan met een verse bot voor Chef hoor, 30 minuutjes feest en daarna mag je er van dromen, hihi, morgen is er weer een dag.
Is het ook nog een knappe slager :wink: ?
Afbeelding

Etje007
Berichten: 474
Lid geworden op: 16-11-2010 07:31

Bericht door Etje007 » 17-11-2010 21:13

courtly schreef: Ook kalm aan met een verse bot voor Chef hoor, 30 minuutjes feest en daarna mag je er van dromen, hihi, morgen is er weer een dag.
Is het ook nog een knappe slager :wink: ?
Nou, hij stopte zelf voor de gezette tijd, dus dat was wel handig. Maar ja, toen ik het bot ging opruimen had ie zoiets van.......heeeeeeee..........ik wil toch nog even........hahaha...........vette pech!

Knap is de slager niet, wel HELE goeie humor! :D
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 17-11-2010 21:19

Bedankt Ati voor de waarschuwing. :D :D
We gaan het proberen, en nee hoor ik ben niet bang dat hij het niet wil inleveren tot nu toe kan ik gewoon alles rustig af pakken.
Daar doet hij echt niet moeilijk over...
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Marjo
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15-11-2010 21:56

Bericht door Marjo » 17-11-2010 21:57

Pas ook op met mergpijpjes, die zijn vaak erg smal en daar kunnen ze dan weer met hun onderkaak in vast komen te zitten.
Van ons krijgen ze die dus niet.

Atie: wij hebben het vroeger gehad met onze hond, hij had te veel gerookt kalfsbot gegeten. Het was iets nieuws uit de dierenwinkel en we wilden hem eens verwennen. Eerst wilde hij er niet aan beginnen en uiteindelijk at hij er te veel van. Eind van het liedje was de andere dag niet kunnen poepen en na een aantal klysma's opereren. Het was zich gaan verstenen in de dikke darm. Klysma's konden het niet oplossen.
Onze hond was er bijna aan onderdoor gegaan. Gelukkig heeft hij het gered en is nog 15 jaar geworden.

Dus wees voorzichtig met botten.

Marjo
Afbeelding

Au3
Berichten: 1737
Lid geworden op: 16-11-2010 13:38

Bericht door Au3 » 18-11-2010 18:57

Bij ons krijgen ze ook zo af en toe zo'n bot. Met name Pippa is er knettergek op, alleen wist ik niet dat ze door die dingen konden verstoppen. :oops: Weer iets geleerd en voor verstoppingen moet je oppassen. gelukkig nog geen last met de honden gehad, maar wel al 3x het paard , waarvan de laatste keer hij al met 2 benen in de trailer stond op weg naar de operatietafel ( maar gelukkig toch niet hoefde).
Ik ben gewaarschuwd, BEDANKT !!
Afbeelding

Etje007
Berichten: 474
Lid geworden op: 16-11-2010 07:31

Bericht door Etje007 » 19-11-2010 19:45

Hm...... :( .............niet zo leuk om te lezen.
Hier is mijn ervaring met die botten weer heel anders, met alle honden eigenlijk. Als ze er te lang van snoepen, hebben ze de dag erna dunne ontlasting.

Maar ze kunnen er toch niet teveel van eten? Er zit praktisch geen vlees aan, en het vlees wat eraan zit, moet ie best veel moeite voor doen om het eraf te krijgen.

Andere botjes, gedroogde huid in de vorm van een botje geef ik nooit. Die heb ik altijd maar akelig gevonden.

Goeie tip van de mergpijpjes! Inderdaad, als ze vast komen te zitten..........brrrrrrrr.............moet je niet aan denken.
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 19-11-2010 22:16

gedroogde huid in de vorm van een botje
Bedoel je daarmee bullepeesjes ed? els of gewoon die van buffelhuid?
Sky krijgt hier gewoon alles, maar het laaste stukje pak ik altijd af en hij krijgt geen enkel botje als wij er niet bijzijn.
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Plaats reactie