Tuigjes

Vragen of opmerkingen over de verzorging van je hond zoals nagels, vacht etc en het bespreken van manden, riemen enz.
Sabine
Berichten: 391
Lid geworden op: 10-12-2010 21:24

Bericht door Sabine » 21-02-2011 11:11

Hoi allemaal,
Diesel draagt meestal wel een tuigje, en hij trekt totaal niet aan de riem! Wij zijn er aan gewend omdat Diesel altijd mee gaat varen, mocht hij overboord vallen dan heb je niks aan een halsband, een tuigje vis je hem zo uit het water. Op de grote rivieren draagt hij trouwens altijd een zwemvest met een neopreen buikband.
Ik vind een tuigje erg fijn wandelen, Diesel voelt zich er goed bij! Als hij even buiten wacht bij een winkel vind ik het prettiger om hem met een tuigje vast te maken. Mocht er iets gebeuren, dan kan hij nooit stikken. Wel is het belangrijk dat een tuigje prettig zit, niet schuift en nergens drukt. Soms zitten er gespen bij de ribben, dit is natuurlijk niet fijn.
Ik ben erg te spreken over Furka tuigjes, deze worden op maat gemaakt voor je hond!
Kortom, ik ben wel een tevreden klant van tuigjes, ik vind het hondvriendelijk en fijn! Ik denk dat het trekken aan de riem al van jongs af aan afgeleerd moet worden. Wat je soms al doodsimpel kan oplossen door te stoppen met lopen als de hond trekt;) Komt ie terug dan loop je pas weer door. Als je dit, wel heel consequent, een weekje doet trekken de meeste honden al niet meer. Daar heb je geen corrigerende halsband voor nodig. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk..
gr sabine
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 21-02-2011 12:02

Gijs heeft een hele brede, zachte, hondvriendelijke halsband :-)

Wij hebben wel nog een zwemvest nodig, goed dat je het zegt!
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 21-02-2011 22:14

welke halsband heb jij voor Gijs suzan?
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 21-02-2011 23:02

De Karlie Rodeo.
Heel zacht en glad afgewerkt aan de binnenkant.
http://www.karlie.de/karlie/de/Webseite ... ender_380/

Later dit jaar is hij er waarschijnlijk uitgegroeid, dan ga ik een nog bredere zoeken. Karlie heeft b.v. in het 'Rondo' assortiment nog een extra brede, van 4 of 5 cm.

Hmm , ik ben wel reclame aan het maken he :D
Zal ook even wat minpunten opnoemen:
-er zit geen apart ringetje aan voor zn penning, dus die rammelt tegen de karabijnsluiting aan.
-er zit geen lusje omheen om het stuk riem wat je over hebt achter te stoppen (wij hebben m gekocht toen Gisj nog klein was, dus die liep een tijdje rond met een overtollige flap eraan)

:mrgreen:
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 28-02-2011 19:48

Vanmiddag dacht ik, volgens mij heb ik ooit aan suzan gevraagt welke halsband ze voor Gijs heeft.
En normaal zou ik allemaal gele puntjes zien bij de topic's die nieuw of beantwoord zijn....nu niet meer.
HELP wat doe ik verkeerd 8) 8)

Thanks suzan ik ga eens even kijken :D :D
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 28-02-2011 21:17

Ik heb het perfecte tuigje voor Zoë gevonden, die bestaat uit drie delen en ieder deel koop je apart, daardoor kun je varieren met de maat,nu heeft ze onder een M, tussenstuk een M en bovenop een S en dan past het dus wel. Ik zal foto's maken voor het idee.
Afbeelding

Max&Willem
Berichten: 931
Lid geworden op: 30-05-2011 21:28

Bericht door Max&Willem » 31-05-2011 12:17

Max heeft een tuig van Hurtta.
Afbeelding

Zacht materiaal en met 1 klik vast (of los) te maken. Inmiddels al zijn tweede. Ik ben er heel tevreden over, enig minpunt is dat ik het idee heb dat het tuig wat is gekropen na de wasmachine :( Terwijl de tuigen wel wasbaar zijn volgens de fabrikant.

Max draagt altijd een tuig omdat hij problemen heeft gehad met scheefzittende nekwervels. Het eerste tuigje was even wennen voor meneer. Hij wilde niet meer lopen en ging midden op straat liggen rollen. Toppunt was dat hij het tuigje stuk had gebeten tijdens het spelen op de dagopvang. Ja, hij kan heel goed duidelijk maken dat hij het ergens niet mee een is :lol: Dit was overigens geen Hurtta-tuig, die hebben we gekocht nadat hij het eerste model kapot had en uitgezocht op t feit dat Max er met z'n tandjes niet bij kon!
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 04-08-2011 17:26

@ Hanna: jij speurt toch met Zoë?
Vier winkels en zo'n tien tuigjes, zwetende winkelmedewerkers en een chagrijnige Gijs verder, heb ik nog geen tuigje gevonden dat goed zat! (ze verschoven, of grote gespen onder de oksels, of grote ringen op de hoogte vd nek, of rond de hals gevoerd met fleece en dus veels te warm).

Wat heeft Zoë voor tuigje? Perfect fit? Happy dog? Iets anders? :)
Foto? :D
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 04-08-2011 18:53

Heb je albij Hurta gekeken of K9?? Suzan ??
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 04-08-2011 19:15

Waarom moet Gijs een tuigje aan? Heb ik iets gemist :lol:
Afbeelding

Plaats reactie