?? verschillende kleuren

Hier komt alles over de rasbeschrijving van dit fantastische hondenras terecht.
Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 14-12-2010 13:45

Ati, fok je helemaal nooit op kleur dan?
Als ik het zo hoor mag er wel wat extra gefokt worden op blue merle, op rood en op zwart. Voor die kleuren weg zijn :)
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 14-12-2010 13:54

Suzan schreef:Ati, fok je helemaal nooit op kleur dan?
Als ik het zo hoor mag er wel wat extra gefokt worden op blue merle, op rood en op zwart. Voor die kleuren weg zijn :)
Inderdaad Suzan, ik fok nooit op kleur. Ieder z'n meug en ik houd van een intelligente cardigan die soepel beweegt en als het kan ook nog z'n werk (lees: drijven) kan doen. Kortom, een cardigan die als het regent amper nat word, bij het opdrogen weer wit is en niet over iedere molshoop struikelt omdat de poten te laag zijn, hahahaha.
Ook moeten ze zelfstandig kunnen nadenken en niet bang zijn voor hun eigen schaduw. Wauw, als ik dit allemaal teruglees dan heb ik nogal wat noten op m'n zang.
Oh ja, ze moeten natuurlijk aan de gezondheidseisen voldoen, showhond zijn, huishond zijn, drijfhond zijn, waakhond zijn en als het kan ook nog ongedierte kunnen verdelgen, kortom een normale cardigan.
Afbeelding

Sabine
Berichten: 391
Lid geworden op: 10-12-2010 21:24

Bericht door Sabine » 14-12-2010 15:59

Meer meer! hihi WAUW! Rotstergaast was het toch? :wink: Dat weet ik wel te vinden aangezien onze boot in Heerenveen ligt!..
Ati: Jeetje, dat zijn inderdaad een hoop eisen. Kan merken dat je een groot hart hebt voor het ras! Snap dat als je ook nog eens op kleur wilt gaan fokken het bijna niet te doen is..

Dus Frodo is een roodbrindle?.. dat had ik fout geantwoord! :mrgreen: Vind het wel een super foto van die twee samen zo!
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 14-12-2010 16:03

Mja, okee, ik begrijp dat er een grens is aan het aantal eigenschappen waar je op kunt selecteren :-)

Die werkeigenschap is heel nuttig. Gijs kan inmiddels het (hele) tapijt al oprollen, dus die kan binnenkort aan de slag als verhuizer.
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 14-12-2010 16:19

Ohh wauw wat een prachige blue merles throwakiss
courtly schreef:
Suzan schreef:Ati, fok je helemaal nooit op kleur dan?
Als ik het zo hoor mag er wel wat extra gefokt worden op blue merle, op rood en op zwart. Voor die kleuren weg zijn :)
Inderdaad Suzan, ik fok nooit op kleur. Ieder z'n meug en ik houd van een intelligente cardigan die soepel beweegt en als het kan ook nog z'n werk (lees: drijven) kan doen. Kortom, een cardigan die als het regent amper nat word, bij het opdrogen weer wit is en niet over iedere molshoop struikelt omdat de poten te laag zijn, hahahaha.
Ook moeten ze zelfstandig kunnen nadenken en niet bang zijn voor hun eigen schaduw. Wauw, als ik dit allemaal teruglees dan heb ik nogal wat noten op m'n zang.
Oh ja, ze moeten natuurlijk aan de gezondheidseisen voldoen, showhond zijn, huishond zijn, drijfhond zijn, waakhond zijn en als het kan ook nog ongedierte kunnen verdelgen, kortom een normale cardigan.
wauww ati dat is een hele lijst hihi maar wel een goede lijst :D
en zoals je zegt een heerlijke normale cardigan dus :D :D
En mag ik even zeggen dat ik de eigenschap om met zwarte moderpoten terug tekomen van een wandeling en binnen no time weer witte pootjes hebben nog steeds verbazingswekkend (handig( vind pink_elephant
Die werkeigenschap is heel nuttig. Gijs kan inmiddels het (hele) tapijt al oprollen, dus die kan binnenkort aan de slag als verhuizer
Nou sky komt wel helpen hoor, die kan heel goed kranten brengen, takken sjouwen en inderdaad ook kleden helpen verplaatsen :D
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 14-12-2010 16:44

sabine schreef:Meer meer! hihi WAUW! Rotstergaast was het toch? :wink: Dat weet ik wel te vinden aangezien onze boot in Heerenveen ligt!..
Ati: Jeetje, dat zijn inderdaad een hoop eisen. Kan merken dat je een groot hart hebt voor het ras! Snap dat als je ook nog eens op kleur wilt gaan fokken het bijna niet te doen is..

Dus Frodo is een roodbrindle?.. dat had ik fout geantwoord! :mrgreen: Vind het wel een super foto van die twee samen zo!
Niet Rotstergaast maar Eenrum. Het maakt niet veel uit, de ideeën zijn gelijk maar er zit vijf kwartier afstand tussen, hahaha.
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 14-12-2010 16:46

Suzan schreef:Mja, okee, ik begrijp dat er een grens is aan het aantal eigenschappen waar je op kunt selecteren :-)

Die werkeigenschap is heel nuttig. Gijs kan inmiddels het (hele) tapijt al oprollen, dus die kan binnenkort aan de slag als verhuizer.
Geweldig Suzan, nu Gijs nog leren behangen en hij kan aan het werk :lol:
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 14-12-2010 16:48

Door Sky z'n aderen stroomt 50% Eenrummer bloed, haha.
Afbeelding

Sabine
Berichten: 391
Lid geworden op: 10-12-2010 21:24

Bericht door Sabine » 14-12-2010 16:58

Diesel slaapt vooral veel met dit weer :wink: Hij heeft zich vanmiddag dan ook wel 2 uur uitgeleefd in de sneeuwig bos,..
Nu alleen nog die Cardi's van jullie nog even leren stofzuigen, en je hebt de ideale hond! :lol:
Afbeelding

ine
Berichten: 456
Lid geworden op: 16-11-2010 16:39

Bericht door ine » 14-12-2010 17:03

Elly schreef:Ja, Hannah heeft een lang(stok)harige vacht. Dit wordt bij de Cardigan een Fluff genoemd.
Maar wat is ze mooi he?
Elly is groot fan van Hannah !!
En inderdaad een 'verrassings-fluff'

Toen eenmaal de keuze op haar gevallen was, werd ons ook verteld
dat de vacht waarschijnlijk anders zou worden.
Hoe anders ,was toen nog niet duidelijk ,maar voor ons maakte het
niets uit.
Wij waren ( en zijn nog steeds) verliefd op haar!


Voor de fans :lol:

Welshclans Hannah als pup

Afbeelding



Hannah ruim 1 jaar later

Afbeelding


Samen met Flynn ( ook Welshclans)

Afbeelding

Flynn is 20 sept j.l. overleden op ruim 14 jarige leeftijd.
Het lege plekje doet nog zeer.....


Bij de foto`s van Meta zie je Flynn samen met zijn zus Donna.
Een pracht-Duo om nooit te vergeten!

Hannah is onze derde Welsh Corgi Cardigan :D

Ine.
1 corgi is leuk,2 corgi`s nog leuker,
Blue Merls waanzinnig leuk!
Afbeelding

Plaats reactie