Gewicht

De vraag "Wat eet onze cardigan?" krijgt hier een plaatsje.
Plaats reactie
Shifare
Berichten: 11
Lid geworden op: 09-11-2012 00:10

Bericht door Shifare » 30-07-2013 10:17

Marjo schreef:De sardientjes zijn gewoon voor het ''lekkere''

En natuurlijk krijgen ze het kalfs of lamsbot nooit helemaal in één keer(Botten van jonge dieren kunnen geen kwaad)
Ze mogen een half uurtje a 3 kwartier kluiven en dan haal ik ze weg.
En dit dan 1 keer in de maand.
Ligt er aan wat voor een bot het is. Dragende delen (poten e.d.) zijn NOOIT goed. Hoe kort of lang ook. Of het beestje moet max 2-3 weken geweest zijn ten tijde van het slachten.

Je moet doorgaan hoe jij het fijn vindt :-).
Maar er zijn echt hele goede adviezen gegeven :). Waar je echt wel iets mee kan.

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 01-08-2013 11:00

Bedankt dames, ik vind het heel leuk om te lezen wat jullie doen hoor. Zelf ben ik alleen niet iemand die klakkeloos overneemt wat een ander doet.
Als ik kritische vragen stel is dat dus geen kritiek, maar wil ik gewoon weten wat er achter die adviezen zit. Zodat ik mijn eigen mening kan vormen.

Ik ben nog steeds benieuwd waar jullie vandaan halen dat Geitenvlees zo vet is. Volgens het rijksinstituut voor volksgezondheid & milieu bevat geitenvlees erg weinig vet. Mijn slager zegt dat ook. Ik eet het zelf ook graag. Misschien kopen ze op Barfplaats alleen snijresten van Geit ofzo? De vetrandjes?

@ Shifare: ik kan met Gijs dus niet meer barfen, want hij verteert geen botten.
Mengen is te simpel gedacht, dat werkt niet. Dan komt er gewoon een deel spijkers en een deel diarree uit.
De medicijnen die Gijs krijgt zijn deels chronisch. Er is dus geen 'na de medicijnen'.

Gister mocht hij vanwege operatie 's ochtends geen medicijnen. Smiddags waren zijn keutels meteen weer prachtig. Er is dus niks mis met zijn darmflora. En zoals gezegd ga ik nu niet experimenteren met een 4e toevoeging...Dus als je nog advies hebt dan graag , maar wel een beetje afgestemd op onze situatie! Anders heb ik er niks an...
Afbeelding

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 02-08-2013 17:54

Je kunt aan geitenvlees ook gewoon zien dat het vetter is dan rundvlees. Een geit heeft in verhouding meer vet aan zijn lijf zitten dan een rund. Hetzelfde geldt voor lamsvlees en eendenvlees. De magere diersoorten zijn pluimvee zoals kip, parelhoen en kalkoen. Daar kun je ook makkelijk het vet afsnijden. Oh en kwartel natuurlijk maar dat lust Zoë niet. ook rund en.paard valt onder mager. Misschien is het handig om eens een.kijkje te nemen op barfplaats.
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 03-08-2013 09:14

Ik zie dat niet hoor :) Mijn info komt uit de database van rijksinstituut van volksgezondheid, daarin kan je allerlei gegevens over voedingsmiddelen opzoeken. Hier de gegevens over geitenvlees en rundvlees:

Afbeelding

Ik ken Barfplaats wel, maar heb daar geen info gevonden die ik niet ook bij alle natuurvoedingswinkels hier in de buurt kan krijgen.

Een onafhankelijk overzicht van het vetgehalte vd verschillende KVV's (incl. samenstelling vd vetten - verzadigd - onverzadigd etc) heb ik ook nergens gevonden.
Afbeelding

Plaats reactie