Tinlo

De vraag "Wat eet onze cardigan?" krijgt hier een plaatsje.
hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 26-04-2011 20:21

Daarom was ik zo te spreken over darf eko, dat is biologisch en die geven wel hun percentages aan op de verpakking. Ook haaksbarf geeft aan wat erin zit. Met shaweca heb ik ook goede ervaringen, maar wij barfen liever. Dan weet ik 100% zeker wat ik in mijn hond aan het stoppen ben en ook in mijn katten natuurlijk.
Je moet qua die diersoorten niet te bang zijn, mijn honden eten ook niet altijd heel afwisselend. Als ze in twee weken vier diersoorten krijgen dan is het prima hoor. En daar zit je nogal vlug aan. Je zou ook tussendoor smuldier kunnen geven dan heb je meteen weer rund erbij. De meeste honden eten het ook graag. Zelfs dat spook van mij hier.
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 26-04-2011 20:34

Chefke schreef:
maar ik heb een mailtje gestuurd naar Duck en Tinlo omdat ik nergens percentages kan vinden ivm hoeveel spiervlees, orgaanvlees en bot ze gebruiken (Tinlo) dan en wil wel eens de samenstelling weten van de pens van Duck!
Ik ben nieuwsgierig naar het antwoord, kun je dat via het forum of pb'tje laten weten. We willen binnenkort met Chef overgaan op Duck, vandaar....
Geen probleem Margreet, van zodra ik antwoord krijg, laat ik het weten :wink:
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 26-04-2011 20:54

Bedoel je nu pens compleet of gewoon pens?
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 26-04-2011 20:57

Chefke schreef:Ik ben nieuwsgierig naar het antwoord, kun je dat via het forum of pb'tje laten weten. We willen binnenkort met Chef overgaan op Duck, vandaar....
Proef ik daar een heel klein beetje van over gaan op vers voer in plaats van alleen brokken ????
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 26-04-2011 20:57

Beiden!
Bij smuldier staat dit op de verpakking vermeld.
Bij Duck staat niks! Ook niet op de site
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 26-04-2011 21:17

Tinlo, darf eco ed zijn graanvrij.
Duck, energique ed bevatten wel wat graan.
Voor honden met een bepaalde allergie is het wel belangrijk daar rekening mee te houden.

Ik ben ook wel heel erg benieuwd naar de verhoudingen.
Ik kreeg bij carnibest natuur pas ook het idee dat er (te) veel pens werd toegevoegd en dat sky het daarom niet meer wilde eten.
Hij poepte ook een beetje groenig, en dat krijgen ze als ze teveel pens binnnenkrijgen.
Maar helemaal zeker weet ik dat niet. :oops:
Nu hij aan de eend zit, poept hij weer een mooie kleine bruine drol.

Je moet gewoon doen waar jij en vooral de honden zich goed bij voelen.
Ik werd heel erg zenuwachtig van die tinlo, was bang dat ik teveel van het een of teveel van het ander te geven.
En toen prins sky het niet wilde eten was de keuze snel gemaakt...
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Marjo
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15-11-2010 21:56

Bericht door Marjo » 26-04-2011 21:47

Bij ons krijgen ze Carnibest.
Ik ben er heel tevreden over en het wordt hier met smaak gegeten.
Ik wissel het af met de ene keer de Light (Is wat minder vet) en de andere keer de Natuur.

http://www.carnibest.nl/ Hier staat heel veel info

Marjo en Co
Afbeelding

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 27-04-2011 07:45

Ik dacht dat Duck ook een glutenvrije variant had. Ben sowieso niet zo'n fan van duck, ik vind het net karton. Zoë eet het ook niet.
Ik vind all animal goed, bibi, darf eko. naturis(goedkoop) en smuldier krijgen ze ook op z'n tijd. Maar ik kvv eigenlijk alleen in de vakanties.
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 27-04-2011 08:54

hannabelgje schreef:Ik dacht dat Duck ook een glutenvrije variant had. Ben sowieso niet zo'n fan van duck, ik vind het net karton. Zoë eet het ook niet.
Ik vind all animal goed, bibi, darf eko. naturis(goedkoop) en smuldier krijgen ze ook op z'n tijd. Maar ik kvv eigenlijk alleen in de vakanties.

Allemaal leuke merken en ideeën, maar niet zo gemakkelijk in B te bekomen vrees ik :wink:
Afbeelding

Michiel & Esther
Berichten: 495
Lid geworden op: 10-01-2011 19:01

Bericht door Michiel & Esther » 27-04-2011 10:04

Wij geven Cooper, Carnibest (Lam, Rund, Eend, Kalkoen en Kip). De rollen verdelen we in porties, en deze gaan dan terug de vriezer in. Zo krijgt hij alles afgewisseld, en wordt het volgens ons ook niet saai en voorspelbaar. Hij krijgt af en toe ook nog Haring, zalmmix, eendenekken en af en toe een eitje erbij. Volgens mij hebben we zo een aardige variatie, want compleet BARF is voor ons nu nog te lastig. Tot nu toe smikkelt hij alles elke keer lekker op.
Afbeelding

Plaats reactie