Tinlo

De vraag "Wat eet onze cardigan?" krijgt hier een plaatsje.
elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Tinlo

Bericht door elsje » 26-04-2011 11:51

Was hier niemand die Tinlo voert? Of heb ik het mis? :lol: :lol:

Dicht bij ons zit (nog dichter bij Roosje) zit een Tinlo verdeler :wink:
Afbeelding

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 26-04-2011 12:40

Ik voer het zelf niet, maar heb er al veel goeds van gehoord :)
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 26-04-2011 13:27

Ik heb wel 's Tinlo 'paard' gekocht. Was erg nat maar zag er wel goed uit en Gijs vond het erg lekker.
Er is geen premix aan toegevoegd (vitaminen/mineralen) dus je moet de smaken wel afwisselen (en in de gaten houden dat ze ook genoeg groente/pens krijgen.)
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 26-04-2011 14:31

Suzan schreef:Ik heb wel 's Tinlo 'paard' gekocht. Was erg nat maar zag er wel goed uit en Gijs vond het erg lekker.
Er is geen premix aan toegevoegd (vitaminen/mineralen) dus je moet de smaken wel afwisselen (en in de gaten houden dat ze ook genoeg groente/pens krijgen.)
Ja dat meen ik ook begrepen te hebben, maar er bestaat bestaat ook een Tinlo Barf groentenmix, meen ik begrepen te hebben :wink:

Keek vandaag op een verpakking Renske en zag dat ze er E 671 en Vitamine D3 aann toevoegen duh en dan staat er op de verpakking 100% natuurlijk!!
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 26-04-2011 14:46

leg eens uit els, wat E67 en vitamine D? wat is daar slecht aan?
(daar ben ik dan weer niet in thuis;))

Ik heb sky een poosje Tinlo gevoerd (hij wilde de carnibest niet meer).
Maar hij vind het niet lekker, er zitten namelijk worteltjes in en dat lust meneer niet.
Wel vind hij de versie markreel lekker en krijgt hij die eens in de twee drie weken een keertje.
En als hij een "ik wil niet eten"dagje heeft doe ik wel eens een klein beetje vis door zijn eend en dan smult hij alles binnen mum van tijd op.
Wat ik lastig vond aan tinlo is dat je volgens mij vier dier soorten in de drie weken moet geven. (o.i.d. want anders krijgt de hond niet de juiste voedingsstoffen binnen).
En dan is vis geen diersoort.
Ook ik vond het vrij nattig.

ben blij dat hij nu gelukkig weer carnibest eet (eend dat wel) maar nu weet ik zeker dat hij alles binnenkrijgt wat hij nodig heeft :D
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 26-04-2011 14:56

Vraag mij af of jullie (Suzan en Sanne) Tinlo barf hebben gedaan dat zijn een soort van menu's en ik meen niet begrepen te hebben dat je zo moet opletten met wat je geeft! Als je maar afwisslt! Ofwel hebben ze mij aan de telefoon iets op de mouw gespeld :oops:

@ ik bedoelde E 671
en vitamine D3 / weet zelf niet wat het is maar het staat er op als toevoeging -

Ik zou eens moeten googelen
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 26-04-2011 15:43

nee hoor elsje dat heb je wel goed begrepen, je moet goed afwisselen en kijken dat je een aantal diersoorten in de zoveel weken geeft.
Ik vond/vind het een beetje een eng idee om hem te kort te doen dus deed ik bv maandag kip, dinsdag natuur, woensdag eend, dondedag konijn enz enz..
Maar sky wilde dus alleen de markreel eten en dan ben je gauw klaar..
Naturis heb ik ook nog geprobeerd en daar zit dus ook teveel eiwit in.
(naar mijn idee).

Nu heb ik wel begrepen dat er heel veel veschil zit in de natuurlijke eiwitten en die in bullepezen, koekjs ed zitten..
maar de brafers onder ons kunnen dat beter uitleggen als ik.


Wel hebben we nu zoiets van, als we teveel gaan kijken naar wat er allemaal inzit dan krijgt hij straks niets meer.
Als beloning krijgt hij Frolic, (nou slechter voer bestaat er niet geloof ik) maar hij doet wel wat ik vraag voor een stukje frolic.
Wij doen nu alles met mate..
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 26-04-2011 15:52

Jazekers, 'Barfmenu Paard' heette onze bevroren vleesrol.
Die groentemix is een handige aanvulling van Tinlo :-)

Volgens mij bedoelen we allemaal hetzelfde; afwisselen is precies wat Sanne ook zegt.
Zo'n rol van 1 kilo is hier in 2 dagen op. Als je elke keer een ander smaakje pakt, haal je die '4 soorten + vis" in 21 dagen dus zonder enige moeite ;-)

-edit- Tenzij je Sky heet en alleen maar Eend of Makreel wil :-))) Zie dat Sanne tegelijk reageerde ;-)
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 26-04-2011 15:58

dank jullie :wink:
wordt eigenlijk helemaal gek van al die samenstellingen!

maar ik heb een mailtje gestuurd naar Duck en Tinlo omdat ik nergens percentages kan vinden ivm hoeveel spiervlees, orgaanvlees en bot ze gebruiken (Tinlo) dan en wil wel eens de samenstelling weten van de pens van Duck!

ben benieuwd wie mij het snelst antwoordt :lol:
Afbeelding

Chefke
Berichten: 1082
Lid geworden op: 16-11-2010 17:08

Bericht door Chefke » 26-04-2011 20:14

maar ik heb een mailtje gestuurd naar Duck en Tinlo omdat ik nergens percentages kan vinden ivm hoeveel spiervlees, orgaanvlees en bot ze gebruiken (Tinlo) dan en wil wel eens de samenstelling weten van de pens van Duck!
Ik ben nieuwsgierig naar het antwoord, kun je dat via het forum of pb'tje laten weten. We willen binnenkort met Chef overgaan op Duck, vandaar....
Afbeelding

Plaats reactie