Wat voeren jullie?

De vraag "Wat eet onze cardigan?" krijgt hier een plaatsje.
Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 11-08-2011 12:54

waarom zou je beperken tot 1x per week vis Hanna?
Afbeelding

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 11-08-2011 14:02

In vis zit een stofje wat vitamine B1 afbreekt. Voor de omega 3 is het voldoende om 1X per week vette vis te voeren.
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 11-08-2011 16:20

zit dat ook in visolie hanna? dat stofje?
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 11-08-2011 16:33

Mag ik als Nuchtere Groningse even zeggen dat als ik dit zo lees het mij te ver gaat met het voeren van de hond?

Begrijp me goed, niets ten nadele van deze methodes maar wat een uitzoeken, opslaan, ontdooien en moeilijk-moeilijk gedoe.
Als Nuchtere Groningse stuit het me ook een beetje tegen de borst dat er zoveel aan moeite en middelen (poen) wordt uitgegeven terwijl er hele volksstammen van mensen amper rond kunnen komen of verhongeren.

Voor mij is dit TE en alle TE is over de top. Honden goed voeren daar ben ik voor, maar hele weekmenu's...........enz...enz............TE.

Nou hoeven jullie niet allemaal over me heen te vallen. Dit is gewoon zoals ik er als Nuchtere Groningse over denk. Ga gerust door, maar weet mijn mening.

That's it foolks :wink: Don't shout the messinger (of zoiets) :mrgreen:
Afbeelding

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 11-08-2011 17:25

Toen ik nog brokken voerde was ik 100 euro in de maand kwijt voor mijn twee honden om over de katten nog maar niet te spreken. Nu kan ik mijn honden voeren voor 5 euro in de week en het is ook nog een stuk gezonder voor ze. (zichtbaar aan de hond)
Ik geef wel meteen toe dat het veel werk is en er ook best wat tijd in gaat zitten. Ik vind dat niet erg, ik vind het zelfs leuk om te doen. Het voeren van kvv vind ik veels te duur en daar begin ik dan ook niet aan, ze krijgen maximaal 1X per week goedkope kvv voor mijn gemak en Zoë's plezier. Ik kijk uit waar ik spullen koop om de kosten laag te houden en dat gaat prima. Het is niet zo dat ik vlees in de supermarkt ga kopen voor ze. Het vlees wat ik de honden voer is categorie 3 vlees en dat wordt niet gebruikt(mag ook niet) voor menselijke consumptie.
Afbeelding

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 11-08-2011 17:56

courtly schreef:Mag ik als Nuchtere Groningse even zeggen dat als ik dit zo lees het mij te ver gaat met het voeren van de hond?

Begrijp me goed, niets ten nadele van deze methodes maar wat een uitzoeken, opslaan, ontdooien en moeilijk-moeilijk gedoe.
Als Nuchtere Groningse stuit het me ook een beetje tegen de borst dat er zoveel aan moeite en middelen (poen) wordt uitgegeven terwijl er hele volksstammen van mensen amper rond kunnen komen of verhongeren.

Voor mij is dit TE en alle TE is over de top. Honden goed voeren daar ben ik voor, maar hele weekmenu's...........enz...enz............TE.

Nou hoeven jullie niet allemaal over me heen te vallen. Dit is gewoon zoals ik er als Nuchtere Groningse over denk. Ga gerust door, maar weet mijn mening.

That's it foolks :wink: Don't shout the messinger (of zoiets) :mrgreen:
Ik vind het juist gemakkelijk met die weekmenu's
ik noteer wat er in de vriezer zit
maak een lijstje op wat ik hem wanneer ga geven
en dan kijk ik wat ik moet bestellen...
op en al ben ik er een half uurtje mee bezig en dan ben ik voor een week of 2 "op mijn gemak"

Cadell is ook onze eerste KVV hond (barf doen we niet door het verleden, maar dat zou inderdaad een pak goedkoper uitkomen) en een pup, dus wil het wel goed doen ook :wink:

Je mag het gerust omslachtig en over de top vinden, maar zolang mijn pup het er goed mee doet vind ik het allemaal best :lol:
enneuh, er is hier nog geen gram kvv weggesmeten of verloren gegaan, dus ja :wink:
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 11-08-2011 18:29

Gijs eet ook altijd braaf zn bakje leeg. Anders sturen we 'm op naar de hoorn van Afrika en stoppen ze hem daar in de pot :mrgreen:
Afbeelding

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 11-08-2011 18:31

Nou Zoë eet echt niet altijd haar bakje leeg hoor. Maar de katten zijn ware vuilnisbakken en aangezien er nog een derde bij komt gaat dat ook wel goedkomen.
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 11-08-2011 19:19

Jeetje Ati, dan heb jij nog nooit een barf weekmenu gezien, dat is pas nadenken, spiervlees, orgaanvlees, percentages.. dat is echt nadenken hoor knipoog2

Ik moet eerlijk wezen dat ik in den beginne :wink: het helemaal eens was met Ati, twee brokkenhondjes gehad en nu een vers hondje.
Als ik de vergelijking maak tussen Sky en rocky en lacy dan doet sky het een stuk beter dan de andere twee, zijn vacht glimt, hij voelt zich goed en eet (tegenwoordig) met smaak.
(Dat tegenwoordig komt omdat ik hem verwend heb, neem daar ook alle verantwoording voor :wink: )

De redenatie van Hanne kan ik me goed voorstellen, van allerlei merken en smaken geven worden het makkelijke eters.
En ik heb er niet veel moeite aan, sjon wel want die moet alles zagen maar jah, iemand moet er wat voor doen :mrgreen:
Barfen durf ik nog niet goed, wel krijgt sky af en toe eens een eendenekje o.i..d.
Maar het allerbelangrijkste vind ik dat Sky met smaak zijn borsje leeg eet en dat ik een goed gevoel heb bij wat ik hem geef.
en daar gaat het uiteindelijk om denk ik, dat de hondjes het goed doen en de baasjes tevreden zijn :wink:
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

hummer
Berichten: 1732
Lid geworden op: 15-11-2010 18:56

Bericht door hummer » 11-08-2011 19:20

Ach ja iedereen moet vooral doen wat hij of zij prettig vindt en denkt wat goed is voor zijn beestje.
Hummer krijgt hier dog lovers gold en in mijn optiek doet hij het er prima op. Barfen lijkt mij echt vreselijk om te doen. Ik heb een tijdje KVV gevoerd maar Karel vindt dit al te vies en dan was dat vooral bij smuldier. Ik werk onregelmatig dus Karel voert geregeld Hummer. De brok vind ik prima.
Maar ik denk dat Hummer best wel eens bij Hanne zou willen logeren :mrgreen:
Afbeelding

Plaats reactie