Wat voeren jullie?

De vraag "Wat eet onze cardigan?" krijgt hier een plaatsje.
Plaats reactie
Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 11-08-2011 19:22

@ hanne wat ik zo knap vind is dat jij al deze merken tot je beschrikking hebt
ik wilde dat er hier een leverancier in de buurt zat waar ik allelei merken kon halen :wink:

@ miranda, dog lovers gold is dan ook wel een van de beste brokken geloof ik die je krijgen kan :D
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Dreamer-Francis
Berichten: 533
Lid geworden op: 02-07-2011 19:27

Bericht door Dreamer-Francis » 11-08-2011 19:25

Hoi Ati!

Ik ben het wel wat met je eens;
Er gaat volgens mij heel veel tijd in zitten om BARF te organiseren en klaar te maken..
Ik vraag me idd wel eens af hoe mensen met een druk leven dat allemaal doen..
Ik kan me wel vinden in het KVV gebeuren maar tegelijkertijd denk ik dan ook weer aan het gebit.. ik hoor soms dat door het kluiven, scheuren en roppen de hondjes het gebit zo goed schoon houden en weinig kans hebben op tandplak, steen en tandvleesontstekingen.
Maar goed, misschien zijn er andere manier om dat alles tegen te gaan d.m.v. gewoon botten en van die gedroogde varkensoren ofzo...???
Het zou natuurlijk ook zo kunnen, dat de hond KVV krijgt en af en toe eens een keer iets van BARF..

Ik heb om me heen ook wel vaker gehoord dat BARF niet perse duurder is dan brok maar goed het BARFEN lijkt me niet niks idd!!

Groetjes
My dream will not only be a dream someday,
it will happen however, they say.
Then, I will have a Cardigan pup in my arms,
enjoying the company, friendship and
Cardigan charms!
I can't hardly wait,
to finally meet my Cardigan soul mate! ♥

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 11-08-2011 19:31

@Dreamer, Sky krijgt KVV en heeft volgens onze dierenarts een prachtgebid voor een hond van anderhalf.
Hij krijgt gewoon botjes om op te kauwen (bullepees, pensstaaf, bufelhuidbotten enz enz).
Buiten dat kan je natuurlijk de hond altijd aanleren dat er "tandjes gepoets worden" dus daar zou ik me niet z'on zorgen over maken.

En Barf is moelijk, maar volgens mij al je het snapt en zoals hanna een handigheid erin hebt dan is het volgens mij niet veel moeilijker.
Ik snap het niet en ben daardoor bang dat ik Sky tekort doe.
Maar ik sta er niet verkeerd tegenover, maar dat doe ik ook niet tegen een brok.
Ieder moet gewoon doen wat hij/zij fijn vind :D
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 11-08-2011 21:49

Sanne en Sky schreef:@ hanne wat ik zo knap vind is dat jij al deze merken tot je beschrikking hebt
ik wilde dat er hier een leverancier in de buurt zat waar ik allelei merken kon halen :wink:
Is zoeken hoor...
Het enige wat ik hier in "mijn eigen stad" kan krijgen is Energique
en daar zit vrij veel graan nog in, dus dat krijgt Cadell pas als hij goed uitgegroeid is :wink:
Ik moet een kwartier rijden vooraleer ik aan Ropa geraak, is gelukkig vlakbij de HS, dus dat kan ik combineren
Ik moet een 20 min rijden voor ik aan Naturis kan geraken, en daar gaan ze blijkbaar binnenkort ook degomeat verkopen
Voor Carnibest is het een klein half uurtje rijden met de auto
En Alaska, daar ga ik aan geraken via iemand die op 10 minuten rijden woont van mijn kot, die laat dat bij haar leveren en dan ga ik dat in het academiejaar ophalen :wink:

't is dus niet vlak bij de deur dat ik er aan geraak en het is best wat zoeken...
groot nadeel is dat we maar een 10 tot 15 kilo kunnen stockeren
maar ja, waar een wil is, is een weg :wink:
mijn pa passeert (mits een omweg) de winkel waar ze Carnibest verkopen en ook waar ze Naturis verkopen
Ik laat het dan aan de kant leggen tegen wanneer hij eens erachter kan
Ofwel combineren we het met een wandeling :wink:

Oja... Hummer is steeds welkom hoor :mrgreen:
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 11-08-2011 22:01

Mijn spul is zeer tevreden met hun flockenmix met pens en soms vlees, begrijp dat goed. Ik heb al menig hond (cardigan en andere soorten) van de brok af gehaald en op flockenmix met pens gezet.

Maar dit vind ik zo TE, hihi, ik heb er geen andere woorden voor, dus houd ik het hier maar op. Misschien komt het ook wel door de grote variatie van soorten vlees dat ik het TE vind.

@ Dreamer, die schone witte gebitten krijgen ze niet van kluiven hoor, maar van gezond speeksel. De fabrikanten van brokken willen ons wel laten geloven dat er bij harde brokken het 'tandsteen' vanaf vliegt, maar 't klopt gewoon niet. Gezond speeksel krijgen ze van gezond eten. Sinds er brokkenfabrieken zijn moeten de honden de tanden gepoetst worden of bij de DA het tandsteen verwijderd worden. Sorry, maar haal die honden maar van de brok en geef ze pens, KVV of whatever aan vlees en alle tandsteenproblemen zijn over, hihi.
Aan de andere kant zijn er ook brokkenhonden die wel een schoon gebit hebben, dus ergens moet er ook aanleg voor zijn, of die hebben een 'gezondere' brok :wink: .

@Suzan...........laat Gijs maar mooi hier, 't is erg droog in de hoorn van Afrika en da's ook niet leuk voor hem :wink:

Kijk dames, dit is gewoon :wink: gezellig :wink: je :wink: ideeën :wink: delen :wink: zonder :wink: dat :wink: je :wink: opgevreten :wink: wordt, hihi.
Ga vooral zo door, daar leren we allemaal van, ik ook.
Afbeelding

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 11-08-2011 22:46

Na even nadenken denk ik dat ik per dag een kwartier kwijt ben aan het voeren van de hondjes en katten. Dat valt best mee. Als er vlees binnen komt dan ben ik wel wat uurtjes zoet om er porties van te maken en in te vriezen. Maar eenmaalh et in porties in de vriezer ligt is het een kwestie van de avond ervoor eruit halen en de dag erna voeren, portie orgaan, portie spiervlees en portie vleesbot en klaar is Hanna. En heel erg typisch, ik vergeet nooit om eten voor de honden uit de vriezer te halen, heb ik zelf vlees nodig uit de vriezer dan vergeet ik dat altijd :D knap hè!

inderdaad ook fijn dat je er hier over kunt praten zonder opgevreten te worden. :D
Afbeelding

Plaats reactie