Ik zoek tips om gizmo te laten eten

De vraag "Wat eet onze cardigan?" krijgt hier een plaatsje.
Sjanet
Berichten: 107
Lid geworden op: 31-03-2013 19:44

Ik zoek tips om gizmo te laten eten

Bericht door Sjanet » 05-04-2013 10:30

Vanaf het moment dat we gizmo hebben zijn we aan het vechten met hem qua eten. Meneer eet niet of weinig en is daardoor broodmager. We hebben geprobeerd verschillende soorten brokken ( van de DA, durenvan de speciaalzaak tot boerenbondvoer hij eet mondjesmaat) diner, vers vlees, blikvoer. Hele dag brokken laten staan, na 15 minuten weg pakken in zijn bench, langs de tafel terwijl wij eten noem het maar op de trucendoos is/was groot we hebben het geprobeerd maar steeds eet hij heel wisselend. We hebben bij de DA rontgenfoto's laten maken en een darm onderzoek ( om uit te sluiten dat hij verstopt zit of iets niet goed is, onderzoek leverde niets op. Nu met yoda erbij heeft hij 2 dagen vers vlees ( lotgering en carnybest) en inmiddels heeft hij alweer 1,5 dag niets gegeten. Iemand tips of iets want hij wordt zo wel erg mager. Ik krijg er niets in.

P.s hij was al een moeilijke eten ook bij de vorige eigenaar dat hebben we na gevraagd
Afbeelding

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 05-04-2013 10:48

Is hij gecastreerd? Ik heb hier 3.5 jaar gevochten om eten in mijn monster te krijgen, stress door hormonen kan veel ellende veroorzaken. Hoeveel kvv krijgt hij per dag? In hoeveel keer krijgt hij zijn maaltijden? Houdt hij wel van knagen?
Hoe verloopt een maaltijd van begin tot einde, daarmee bedoel ik wat doe jij en hoe reageert hij erop.
Voorbeeldje ik ga eten maken, dus ik pak alle voerbakjes en het voer uit de koelkast. Zoë bliojft in de woonkamer liggen. Ik geef de katten boven eten en als ik terug benmeden ben dan ligt zoë in de keuken. Ik zet haat voer op de grond. Ze blijft in haar mand liggen. Ze loopt rustig naar haar voerbak als ik de spullen op ga ruimen en gaat dan of ruiken en loopt weer weg of ze gaat meteen eten.
Toen we problemen hadden wilde ze niet eens in de buurt van haar voerbak komen.
Afbeelding

Sjanet
Berichten: 107
Lid geworden op: 31-03-2013 19:44

Bericht door Sjanet » 05-04-2013 11:06

Voor we yoda hadden had gizmo de hele dag voer staan ( afgewogen zodat we wisten hoeveel hij at) ook toen was het al wisselvallig de ene dag bijna zijn portie en dan weer niets. Knagen doet hij goed dus aan zijn tanden ligt het niet. We hebben zelfs geprobeerd om yoda zijn voerbak leeg te laten eten maar ook dan reageert hij niet.
Castereren willen we hem ook laten doen, tegelijk met yoda steraliseren. (Zogauw ze goed gewend is) dan krijgen we fikse korting
Afbeelding

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 05-04-2013 11:28

Maar kijkt hij wel bij zijn bak of negeert hij z'n bak compleet? En hoeveel geef je hem aan KVV?
Afbeelding

Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Bericht door Django » 05-04-2013 11:29

Django heeft ook een tijdje slecht gegeten..... en idd knagen aan botten deed hij goed, dus er was ook niets met zijn tandjes aan de hand.... tot de dierarts zei tegen ons.... al het kauwspul aan de kant..... geen botjes, geen koekjes ed...... want daarmee voorziet hij zich toch van "voeding" en daardoor eet hij niet goed, kwam door het speeksel wat hij door slikte met minieme stukjes bot en dat gaf hem een "vol" gevoel ...... toen hebben we dat gedaan, samen met de tip van geeft hem gekookt vers vlees van prinspetfoods....... en wonder boven wonder na 3 dagen ging hij wonderwel eten.... en nu is hij 21kg!!!

Iig heel veel succes!! En maak er niet te veel een "moeten" van...... want net zo als met kinderen werkt dit averechts......

Succes!! Grtz Daane
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 05-04-2013 11:38

Django schreef:Django heeft ook een tijdje slecht gegeten..... en idd knagen aan botten deed hij goed, dus er was ook niets met zijn tandjes aan de hand.... tot de dierarts zei tegen ons.... al het kauwspul aan de kant..... geen botjes, geen koekjes ed...... want daarmee voorziet hij zich toch van "voeding" en daardoor eet hij niet goed, kwam door het speeksel wat hij door slikte met minieme stukjes bot en dat gaf hem een "vol" gevoel ...... toen hebben we dat gedaan, samen met de tip van geeft hem gekookt vers vlees van prinspetfoods....... en wonder boven wonder na 3 dagen ging hij wonderwel eten.... en nu is hij 21kg!!!

Iig heel veel succes!! En maak er niet te veel een "moeten" van...... want net zo als met kinderen werkt dit averechts......

Succes!! Grtz Daane
Verstandige dierenarts. Hoe meer nadruk je op eten legt hoe meer hij er op tegen is. Het klinkt hard, maar geef hem gewoon geen eten! Geen koekjes, geen botten op de grond, helemaal niets. Negeren en alleen Yoda eten geven.
Na een paar dagen kun je voor iedere hond een eetlepel vlees neergooien op de grond en kijken wat er gebeurt. Bij interesse van Gizmo dan geef je hem nog een hap eten uit de hand en daarna stop je weer. Uiteraard voer je Yoda gewoon. En zo gauw mogelijk laten castreren om de hormoonhuishouding tot rust te brengen.

Succes.
Afbeelding

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 05-04-2013 11:47

Een dap band kan ook helpen. Die heten tegenwoordig anders. Die geven feromonen af die stress verminderen.
Afbeelding

Sjanet
Berichten: 107
Lid geworden op: 31-03-2013 19:44

Bericht door Sjanet » 05-04-2013 15:05

Thanks dames hier kan ik weer wat mee. DA wordt maandag gebelt voor de castratie.
Botjes, koekjes enz liggen in de kast ( alleen flostouw om te spelen ligt er nog)
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 05-04-2013 15:17

Succes, en laat 'm straks niet te dik worden hoor! Je mag best wat ribjes voelen, zolang de ribbenkast niet zichtbaar uitsteekt :)
Afbeelding

Sjanet
Berichten: 107
Lid geworden op: 31-03-2013 19:44

Bericht door Sjanet » 07-04-2013 17:30

manbuigt manbuigt manbuigt manbuigt manbuigt yes yes vrijdag las ik de tip over het speelgoed en botjes en ik dus gelijk alles weg gepakt en gewoon gister en vandaag een uurtje mee laten spelen en daarna hup de kast weer in en wat denk je gister en vandaag heeft gizmo al zijn eten he-le-maal op en ook nog in no time echt super super super bedankt voor de gouden tip ( nu hopen dat het idd zo door gaat)
Afbeelding

Plaats reactie