Meradog brokken

De vraag "Wat eet onze cardigan?" krijgt hier een plaatsje.
Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 30-06-2012 10:47

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe degene die flocken en pens voeren dan precies voeren.
hoe werkt dat dan?
week je dat? En dan enkelvoudige pens van bv duck erbij of heb ik dat verkeerd?
Gewoon benieuwd geen.discussie of er al dan niet graan in zit;)
En jullie voeren dat 1 of 2 keer per dag en dan nog een maaltijd brok?
Ook meradog of juist een ander soort?

Voer is iets wat mij altijd zal blijven boeien denk ik en of dat nu brok, kvv, barf is zolang de hond het er goed op doet en de baas is er blij mee dan citeeer ik Ati: " never change a winning team"
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 30-06-2012 12:11

Die flinken moet je idd weken! Dan meng je die met pens
De verhouding is ongeveer 1/3 flocken en 2/3 pens

Hier trekken ze er in elk geval hun neus niet voor op :wink:

Deze ochtend hebben we de meradogbrok als ontbijten geven en Frodo had ook zoiets van, eindelijk eens een andere brok, hap hap, slik slik en...... Weg

Ze zijn dus wel erg lekker die meradogbrokjes :lol:
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 30-06-2012 12:59

En dat weken doe je dan in warm (of kokend) water en laat je weer afkoelen op kamertemperatuur?
En dan meng je daar gewoon de pens doorheen?

En dat geef je dan 1 keer per dag?
En de andere maaltijd brokjes?

Ik ken het helemaal niet vandaar de nieuwsgierigheid. :wink:
(heb er uiteraard al wel eens eerder iets over gehoord maar snapte eigenlijk niet zo goed wat ik me daar dan bij voor moest stellen)
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 30-06-2012 14:07

Suzan schreef:Hahaha, Ati denk aan je hart :lol:
Hier geen ervaring met Meradog.

Paardenvijgen vind ik altijd beetje eng omdat er ontwormingsmiddel in kan zitten (niet geschikt voor hond).
Haha, Suzan, komt goed hoor. Even je hart luchten is heel gezond voor je hartje, :wink: .
Als ik zie wat ze hier soms naar binnen kanen............dan hadden ze allang dood moeten zijn :mrgreen: . Alles wat 'verboden' is smaakt ze hier, inclusief het barfen van de muizen uit de berm (met vlooien) :wink: en aardappelschillen (zonder anti-spruitmiddelen), ergens een half vergaan kadaver (yach, brrrrr). Stront in alle soorten en maten, hihi, nou ze spugen er niet eens van. Vandaar dat ik wel eens wat 'simpel' wordt van alles wat wel en niet mag en kan, haha.

Wat ik er mee aan wil geven is gewoon dat er twee soorten werkelijkheid zijn, die van de theorie en die van de praktijk :wink: . Mij maakt het niet uit of iemand z'n hond alleen maar vlees wil geven maar oordeel niet over ander voer als je er geen ervaring mee hebt :lol: , amen :D :D
Afbeelding

Pullekes
Berichten: 565
Lid geworden op: 27-03-2011 09:12

Bericht door Pullekes » 30-06-2012 14:11

Lousanne schreef:En dat weken doe je dan in warm (of kokend) water en laat je weer afkoelen op kamertemperatuur?
En dan meng je daar gewoon de pens doorheen?

En dat geef je dan 1 keer per dag?
En de andere maaltijd brokjes?

Ik ken het helemaal niet vandaar de nieuwsgierigheid. :wink:
(heb er uiteraard al wel eens eerder iets over gehoord maar snapte eigenlijk niet zo goed wat ik me daar dan bij voor moest stellen)

Bij ons gaat het als volgt:

S'morgens krijgt Alis Rody compleet [Lam en rijst of rund met groente of rund en hart] 1,5 schijf gemengt met een paar bruine boterhammen + een beetje water er door heen, dit wisselen we om de dag af met brokken [Eukanuba adult]

S'middags een snackje, pesstaafje e.d, stukje appel, een aardbei

S'avonds een paar handjes Flocken mix geweld met ruim heet water, als dit allemaal week is gaat daar 1,5 schijf pens doorheen alsmede een eetlepel groente wat eventueel over is van ons eten.

Verder tijdens wandelingen, tijdens het oefenen belonings snoepjes

Nogmaals Alis doet het er goed op, ziet er uitermate gezond uit en ook niet te vergeten het is allemaal betaalbaar en gemakkelijk uit de vriezer [pakje rody met 4 schijven 0.89 ct] EN goed in onze ogen :mrgreen:

Dit schema is wel voor een redelijk active hond met 3 keer per dag een wandeling van 35/40 minuten in het bos, en een paar kleine er tussen door knipoog2

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 30-06-2012 14:21

Lousanne schreef:En dat weken doe je dan in warm (of kokend) water en laat je weer afkoelen op kamertemperatuur?
En dan meng je daar gewoon de pens doorheen?

En dat geef je dan 1 keer per dag?
En de andere maaltijd brokjes?

Ik ken het helemaal niet vandaar de nieuwsgierigheid. :wink:
(heb er uiteraard al wel eens eerder iets over gehoord maar snapte eigenlijk niet zo goed wat ik me daar dan bij voor moest stellen)
Hier krijgen ze 's avonds hun meradogflockenmix met pens.
Je doet de flocken in een pan en daarop giet je warm (niet te heet) water. Laat dit een half uurtje weken en daarna doe je de hoeveelheid pens (enkelvoudig) erdoor en klaar is de maaltijd. Het is zo simpel en iedere dag weer een feest voor de honden. Tuurlijk komt er ook wel eens wat roodvlees door (gekookt) en dan is het ook smikkelen en smullen geblazen.

's Morgens krijgen ze hier een handje vol brokjes. Alleen maar omdat ze anders teveel maagzuur produceren en dan gaan spugen. Als de jeugd hier even op dieet (vloekwoord volgens hun) moet dan krijgen ze een paar ochtenden gewoon een plakje droog brood.

En die brokjes? Niet schrikken maar dat zijn Eukanuba Lamb & Rice brokjes, gewoon omdat dit de enigste brokjes zijn die ze altijd lekker vinden. Alle andere soorten heb ik al gehad maar zijn ze na een paar dagen op uitgekeken.
Honden die het op andere brokjes doen is ook goed, never change a winning team, maar de hoofdvoeding is toch de flockenmix met pens.
Ditzelfde geldt voor de pups die hier opgroeien.

Snap je het nu een beetje hoe het werkt Sanne? En geloof me, ook dit is niet 'heilig'. Wel is mijn ervaring dat honden die slecht eten wel graag de flockenmix met pens eten en na een gewenning het er nogal wat beter op doen dan het voorgaande voedsel, meestal een broksoort. Vandaar ook dat ik het heel belangrijk vind dat honden een vleessoort krijgen en in mijn ervaring is pens hiervan de belangrijkste. Ongeacht wat voor boek ook mag vertellen dat dit niet zo is. Dat is theorie en ik ben van de praktijk.
Afbeelding

hummer
Berichten: 1732
Lid geworden op: 15-11-2010 18:56

Bericht door hummer » 30-06-2012 22:30

Discussies mogen toch? Het is een forum en discussies kunnen best interessant zijn. Volgens mij zegt Hanna alleen maar dat zij, als ze brok zou geven, dan een brok zonder graan zou geven. (Toevallig krijgt Hummer Dog Lovers Gold) Ik neem aan dat iedereen zijn voer geeft met een bepaalde reden, brok met of zonder granen, kvv of barf.

Maar Ad ik heb geen ervaring met de brok;-)
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 01-07-2012 00:02

courtly schreef:
Lousanne schreef:En dat weken doe je dan in warm (of kokend) water en laat je weer afkoelen op kamertemperatuur?
En dan meng je daar gewoon de pens doorheen?

En dat geef je dan 1 keer per dag?
En de andere maaltijd brokjes?

Ik ken het helemaal niet vandaar de nieuwsgierigheid. :wink:
(heb er uiteraard al wel eens eerder iets over gehoord maar snapte eigenlijk niet zo goed wat ik me daar dan bij voor moest stellen)
Hier krijgen ze 's avonds hun meradogflockenmix met pens.
Je doet de flocken in een pan en daarop giet je warm (niet te heet) water. Laat dit een half uurtje weken en daarna doe je de hoeveelheid pens (enkelvoudig) erdoor en klaar is de maaltijd. Het is zo simpel en iedere dag weer een feest voor de honden. Tuurlijk komt er ook wel eens wat roodvlees door (gekookt) en dan is het ook smikkelen en smullen geblazen.

's Morgens krijgen ze hier een handje vol brokjes. Alleen maar omdat ze anders teveel maagzuur produceren en dan gaan spugen. Als de jeugd hier even op dieet (vloekwoord volgens hun) moet dan krijgen ze een paar ochtenden gewoon een plakje droog brood.

En die brokjes? Niet schrikken maar dat zijn Eukanuba Lamb & Rice brokjes, gewoon omdat dit de enigste brokjes zijn die ze altijd lekker vinden. Alle andere soorten heb ik al gehad maar zijn ze na een paar dagen op uitgekeken.
Honden die het op andere brokjes doen is ook goed, never change a winning team, maar de hoofdvoeding is toch de flockenmix met pens.
Ditzelfde geldt voor de pups die hier opgroeien.

Snap je het nu een beetje hoe het werkt Sanne? En geloof me, ook dit is niet 'heilig'. Wel is mijn ervaring dat honden die slecht eten wel graag de flockenmix met pens eten en na een gewenning het er nogal wat beter op doen dan het voorgaande voedsel, meestal een broksoort. Vandaar ook dat ik het heel belangrijk vind dat honden een vleessoort krijgen en in mijn ervaring is pens hiervan de belangrijkste. Ongeacht wat voor boek ook mag vertellen dat dit niet zo is. Dat is theorie en ik ben van de praktijk.
Bedankt Ati, ik heb weer iets geleerd vandaag :wink:
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 01-07-2012 09:00

Miranda, tbv de discussie, er stond nog wat onder :mrgreen:
hannabelgje schreef:Nog beter is natuurlijk Kvv of barf
Afbeelding

hummer
Berichten: 1732
Lid geworden op: 15-11-2010 18:56

Bericht door hummer » 01-07-2012 09:34

Suzan schreef:Miranda, tbv de discussie, er stond nog wat onder :mrgreen:
hannabelgje schreef:Nog beter is natuurlijk Kvv of barf

Haha ik onthoud mij van deze discussie. Ik heb mij er niet genoeg in verdiept :mrgreen:
Afbeelding

Plaats reactie