Aan baasjes die KVV voeren

De vraag "Wat eet onze cardigan?" krijgt hier een plaatsje.
Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 27-01-2012 18:29

Als ze op je hondje willen letten, dan nemen ze het eten er ook wel bij hoor lijkt me...

Ik vind de KVV's die rood zijn en waar je de stukken vlees ziet liggen veel smakelijker qua uitzicht en beter rieken dan de KVV's waar je niet van ziet wat erin zit (zoals bvb energique of duck)
maar dat is een kwestie van hoe je het gewoon bent denk ik... :wink:

snap je mijn zin nu beter? :wink:
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 27-01-2012 19:39

Als je het in voer inderdaad in van die leuke tupperwaredoosjes stopt, dan hoeft de oppas alleen het dekseltje er maar af te halen en het op de grond te zetten 8) ze hoeven het niet zelf op te eten he
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 27-01-2012 19:52

Nou zal ik een zeikerd wezen.
Maar als ik 2-3 dagen gebruik ging maken van een oppas.
Dan wilde ik ook wel graag dat ze het eten geven wat ik wilde.
Ik ga ervan uit dat je gewoon gaat betalen voor de oppas dus dan
mag je ook wel een paar "eisen"stellen denk ik dan.

Aan de andere kant zijn er legio mensen die drie dagen in de week brok (wel een hele goede brok, denk hierbij aan Dog Lovers Gold, Tast of the Wild, Orijen) geven en vier dagen kvv.
Het zou niet mijn ding wezen maar het gebeurt wel.

@Hanne, ik vind toch wel dat vrij veel verschil zit in de KVV soorsten.
met name de samenstelling en het gebruik van een echt calcium bron of een preparaat vind ik best wel opvallend.
Het wel of niet toevoegen van een premix.
Ook zit er bij de een meer graan als bij de ander tegenover KVV soorten zonder graan.
Ook KVV die de NRV verhoudingen aanhouden of juist de Barf verhoudingen.
Dan nog de complete versie en de niet complete waar je dus een aantal diersoorten per 3 weken moet voeren.
Als leek zou je door de bomen het bos niet meer zien

@ Loes, ik was vandaag bij dog shape om darf te kopen en die vertelde dat ze ook tamminga heeft.
Is dit dan hetzelfde als Lotgering?
en hoe bevalt het max?


:wink:
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 27-01-2012 19:56

Als mijn ouders oppassen dan krijgt Zoë kvv. Dat deed ik per portie in een zakje of bakje, hoefde ze alleen maar in de voerbak te gooien, meer niet. Voor mensen die het vies vinden en wel vlees eten, maak ik altijd even de vergelijking met gehakt of rundvlees uit de supermarkt, daar zit tenslotte ook bloed bij, is net zo vies als hondenvoer met bloed.
K9 schijnt geweldig spul te zijn, het is gevriesdroogd vlees, wat weer in vlees veranderd bij het toevoegen van water. Wel heel erg duur helaas.
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 27-01-2012 20:09

Rauw vlees is rauw vlees inderdaad.

Voor onderweg heb ik trouwens zo'n simpele stoffen koeltas. Gooi daar een vrieselementje in en alles blijft urenlang koel. Incl. lekkere koele drankjes voor jezelf voor onderweg :)
Afbeelding

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 27-01-2012 22:37

Sanne en Sky schreef:
@Hanne, ik vind toch wel dat vrij veel verschil zit in de KVV soorsten.
met name de samenstelling en het gebruik van een echt calcium bron of een preparaat vind ik best wel opvallend.
Het wel of niet toevoegen van een premix.
Ook zit er bij de een meer graan als bij de ander tegenover KVV soorten zonder graan.
Ook KVV die de NRV verhoudingen aanhouden of juist de Barf verhoudingen.
Dan nog de complete versie en de niet complete waar je dus een aantal diersoorten per 3 weken moet voeren.
Als leek zou je door de bomen het bos niet meer zien
Ik deel volledig de mening van Sanne (enkel kan zij zich beter verwoorden :oops: )

Maar Sanne, ik ben het 100% een met je, maar heb ik ergens beweerd misschien dat ik vind dat die KVV's gelijk zijn :oops:
Want dat is inderdaad totaal niet het geval, want ik dacht dat ik duidelijk probeerde te maken dat ik geen voorstander ben van oa een Energique, MAAR dat dit een persoonlijke mening is en dat ik dus ook niemand raar bekijk als ze dit geven aan hun honden :wink:

Wij geven de beagles ook al jarenlang brok gemengd met KVV (duck)
en duck is dan weer een KVV die Cadell nog nooit gegeten heeft (en ook nooit zal krijgen :wink: )
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 27-01-2012 22:46

ik zie eerlijk gezegd het verschil niet tussen energique en een andere KVV...
buiten dat je mooie vleesstukken ziet bij een KVV zoals Ropa en Carnibest en een bruine brij bij Energique of Duck..
Ik dacht hierdoor dat jij alle KVV gelijk vond :oops:
Vandaar mijn reactie, :wink:
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 27-01-2012 23:19

Sanne en Sky schreef:
ik zie eerlijk gezegd het verschil niet tussen energique en een andere KVV...
buiten dat je mooie vleesstukken ziet bij een KVV zoals Ropa en Carnibest en een bruine brij bij Energique of Duck..
Ik dacht hierdoor dat jij alle KVV gelijk vond :oops:
Vandaar mijn reactie, :wink:
bedoelde, het verschil zien tussen het willen geven van een KVV zoals Energique en het niet willen geven van een KVV zoals Carnibest...
had het dus over het geven van het voer, niet over de kwaliteit ervan :wink:

sorry voor de verwarring :oops:
Afbeelding

Dreamer-Francis
Berichten: 533
Lid geworden op: 02-07-2011 19:27

Bericht door Dreamer-Francis » 28-01-2012 09:51

@ Sanne;

"Ik ga ervan uit dat je gewoon gaat betalen voor de oppas dus dan
mag je ook wel een paar "eisen"stellen denk ik dan.
"

Daar heb je gelijk in! :D

Zo moeilijk zal het idd niet zijn, gewoon zelf al porties maken en in een bakkie doen.
Als het etenstijd is, hoeft de betreffende oppas alleen maar dekseltje eraf te halen en het aan de pup te geven! :D
My dream will not only be a dream someday,
it will happen however, they say.
Then, I will have a Cardigan pup in my arms,
enjoying the company, friendship and
Cardigan charms!
I can't hardly wait,
to finally meet my Cardigan soul mate! ♥

Loes
Berichten: 847
Lid geworden op: 07-12-2010 11:33

Bericht door Loes » 29-01-2012 20:21

@Sanne ik weet niet of dat hetzelfde is maar Max vindt lotgering heerlijk. Ik denk net zo lekker als carnibest alleen kost het de helft! Ik doe er nu wel sperziebonen uit blik bij om het aan te vullen. Eerst liet hij die bonen liggen maar nu eet hij ze op. Heeft hij het gevoel van een volle bak eten terwijl er maar 1/3 pond worst in zit!

Plaats reactie