Gedroogd vlees = light

De vraag "Wat eet onze cardigan?" krijgt hier een plaatsje.
Loes
Berichten: 847
Lid geworden op: 07-12-2010 11:33

Gedroogd vlees = light

Bericht door Loes » 08-01-2012 14:27

Onze Max valt maar niet af. Het is maar een kilootje maar toch is het lastig. Nu heb ik een kipfilet en een bieflap heel dun gesneden en met een hamer platter gemaakt en uren in de oven op 50 graden laten drogen. Het zijn heerlijke light snacks geworden waar Max een moord voor doet. Beter dan de hondensnoepjes die hij normaal krijgt. Ik heb het in kleine stukjes gebroken/geknipt en een deel in de vriezer gedaan en een deel in een bakje in de koelkast. Ben helemaal trots op mezelf! haha.

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 08-01-2012 14:31

thumbsup nou ik durf het hier niet luidop te vertellen dat jij zo lekkere snacks hebt gemaakt! :lol: en ik geloof direct dat die beter zijn dan gekochte snacks, maar nu vond ik eigenlijk niet dat Max er te zwaar uit zag op de foto's van het Zwarte Woud :wink: Ik vond hem er goed uitzien!!
Afbeelding

ingrid
Berichten: 1729
Lid geworden op: 12-06-2011 10:16

Bericht door ingrid » 08-01-2012 14:47

super van je en leuk dat Max ze dan nog zo heerlijk vindt thumbsup

Ik weet dat Amy zo'n droogoventje of hoe men dat ook noemt heeft en dat vaak doet, en wij kregen reeds snoepjes van haar en de honden zijn er hier ook dol op....dus vanaf nu de oven aan en Max maar heerlijk gezond snoepen :mrgreen:
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 08-01-2012 15:56

Ohh leuk!
Ik ben ook (nog steeds) van plan een droogmachine te bestellen.
Daar kan je dan van alles in drogen zodat je ze gezond maar lekker kan laten snacken!
Voordeel is dat je de oven niet de hele dag aan hebt staan;)
Zoek maar eens via google er zijn hele topics op forums over met allemaal leuke tips.
En inderdaad heeft Amy en ook hanna er eentje :D
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 08-01-2012 18:35

Je zou eens moeten proberen of je aan long kan komen. Daar zit vrijwel geen voedingswaarde aan en kun je perfect drogen.
De droger heeft weer heel de nacht en middag aangestaan met hazentongetjes erin. Zoë en de katten vinden ze heerlijk. Vanavond gaat er een kilootje duck in om te drogen.
Afbeelding

Marjo
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15-11-2010 21:56

Bericht door Marjo » 08-01-2012 19:57

Hier zitten ze te watertanden van al dat lekkers dat hier voorbij komt
Afbeelding

Mandy
Berichten: 594
Lid geworden op: 12-07-2011 08:42

Bericht door Mandy » 15-01-2012 20:07

Hier tracteren we Floris en Kaïn ook op gedroogde vleesjes.
Kipfilet, kippenharten en -magen. Hmmmm, ze vinden het lekker.

Hieronder zijn ze net (de resten) van een kipkarkas aan het weg werken.
Afbeelding

Afbeelding

@Hannabelgje;
Toen ik gisteren de poelier op de markt vroeg om hazentongetjes keek hij me aan en moest, leek mij, zijn lach behoorlijk inhouden, pas toen ik zelf vanwege zijn reactie moest lachen, begon hij ook. rollsmile Maar deze kon hij echt niet leveren. Waar haal/bestel jij de tongen?

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 15-01-2012 20:16

wooohooo vangen ze die kipjes toevallig zelf? :mrgreen: ze lopen er zo lekker relaxed tussen rollsmile :wink:

Nee hoor, ze genieten er duidelijk van, de lekkerbekjes thumbsup
Afbeelding

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 15-01-2012 21:43

De hazentongetjes waren een eenmalige actie. Het was te arbeidsintensief om de tongetjes eruit te halen, dan werden ze veel te duur. helaas dus niet meer aan te komen. Via de islamslager kun je waarschijnlijk wel aan long komen en dat is ook geweldig om te drogen. Wel bevroren snijden anders is het veel te sponzig.
Ik heb nu ook kippennekken gedroogd, duurde wel erg lang maar ze worden heel erg gewaardeerd.
Afbeelding

Mandy
Berichten: 594
Lid geworden op: 12-07-2011 08:42

Bericht door Mandy » 15-01-2012 23:15

hannabelgje schreef:De hazentongetjes waren een eenmalige actie. Het was te arbeidsintensief om de tongetjes eruit te halen, dan werden ze veel te duur. helaas dus niet meer aan te komen. Via de islamslager kun je waarschijnlijk wel aan long komen en dat is ook geweldig om te drogen. Wel bevroren snijden anders is het veel te sponzig.
Ik heb nu ook kippennekken gedroogd, duurde wel erg lang maar ze worden heel erg gewaardeerd.
Dankjewel Hanna, maar long van welk dier heb jij gekocht? En laat je die dan na het snijden eerst helemaal ontdooien en dan drogen en daarna weer invriezen? Hoe lang droog je de long? Ik ga ook binnenkort een lamshartje proberen. Heb je hier al ervaring mee? Heel fijn zo'n ervaringsdeskundige als jou in ons midden! applaus

Plaats reactie