Dieet

De vraag "Wat eet onze cardigan?" krijgt hier een plaatsje.
Au3
Berichten: 1737
Lid geworden op: 16-11-2010 13:38

Dieet

Bericht door Au3 » 03-01-2012 12:03

Nu kom ik dan met een vraag over het beroemde bonendieet.
Pippa 's lijn laat nu duidelijk te wensen over en nu vind het tijd om in te grijpen.
Ik heb nog niet met haar op de weegschaal gestaan, maar het DA bezoek komt er volgende maand aan, dus nu maar alvast starten.
Op dit moment is er geen rib meer te zien, amper te voelen :oops: :oops:
Maar hoe aan te pakken ? Mag ik de meradog ( flockenmix) compleet vervangen door bonen ?? of eerst staps gewijs bv half flockenmix half bonen ? Pippa heeft zo'n concurrentie bij het eten, dat ze volgens mij niet eens proeft wat in de bak ligt, het is hap slik weg. Noa daarintegen is de rust zelf en ik moet ook altijd checken of hij ook echt gaat eten ipv ernaar te kijken ( gebeurd als hij het nog te warm vind). als Pippa dit ziet, vreet ze zijn bak ook nog eerst even leeg. daarom voer ik ze vaak apart, zodat ze rustig de kans krijgen om te eten.
Maar terugkomend op de bonen, is dat warm gemaakt, uit blik of glas of echt alleen maar verse bonen ??
Ik kijk uit naar jullie tips !
Afbeelding

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 03-01-2012 12:29

Desh heeft na zijn operatie 2 jaar geleden op een bonendieet gestaan. Dat was dagelijks pens met bonen. De bonen zijn al gesneden en komen uit een bokaal. Nog even de boontjes naspoelen en tussen de pens mengen. Desh die absoluut geen groentenman is, heeft dat vanaf dag 1 verorberd, alsook Buffa die al van kleinsaf gestereliseerd is.
Als Desh weer begon te lopen/wandelen/.... hield ik me afwisselend aan een dag bonen met pens en een dag meradog met pens. De zondag is't visdag.
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 03-01-2012 13:47

Hier worden ook af en toe bonen gegeven, maar laatst zei Meta dat bonen en pens alleen niet goed was :? de hond heeft ook nog granen nodig!
Dus uit dat opzicht zou ik niet enkel pens en bonen geven maar ook nog wat meradog erbij!
Nu in blik of bokaal bonen zit ook suiker, dus verse (weliswaar gekookt) is het best (zei Ati dan weer :wink: )

Alhoewel ik ze ook uit bokaal geef :wink:
Afbeelding

Au3
Berichten: 1737
Lid geworden op: 16-11-2010 13:38

Bericht door Au3 » 03-01-2012 13:59

Maar verwarmen jullie die bonen zodat ze op eettemperatuur zijn of gewoon zo "koud" uit glas ( of is dat die bokaal waar jullie belgskes het over hebben? :wink: )
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 03-01-2012 14:02

De bokalen zijn kamertemperatuur en als ze vers zijn afgekookt, lauw :wink:
veel succes !!
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 03-01-2012 16:10

Waarom bonen als ik vragen mag, met 10% minder voer kom je toch ook een eind lijkt me :oops:

Ik ben aan het denken over een droogmachine, kan je zelf vlees/vis drogen en als snck geven.
Zo weet je helemaal wat ze binnen krijgen.

Het lijkt mij dat als je ze gewoon wat minder voert het toch ook moet kunnen :oops:
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 03-01-2012 16:11

bonen --> ruwe vezels
en deze zorgen dat een hond minder hongergevoel heeft

natuurlijk is de basis van dieet voer verminderen, maar sommige honden durven dan gaan stelen of vanalles opeten van de grond en dan is het een tip die uit te proberen valt :wink:
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 03-01-2012 17:25

Die arme Pippa. Tja, bonen zijn niet heilig, maar wel handig.
Ik weet niet of ze nog brokjes van het één of andere merk krijgt maar als dat zo is dan vervang je die door bonen.
Je draait een blik of glas open en spoelt ze goed schoon onder de kraan. Dan doe je een paar handenvol in de pan en klaar is kees.
Tuurlijk mag je ze even lauw maken, maar op kamertemperatuur is ook goed.
De avondmaaltijd van flockenmix met pens daar doe je dan 2/3 van. Zowel van de flocken als van de pens.

Succes :wink:
Afbeelding

Au3
Berichten: 1737
Lid geworden op: 16-11-2010 13:38

Bericht door Au3 » 03-01-2012 21:01

Bedankt allemaal voor de tips !
Ja, de hondjes krijgen 's morgens een handje brok, maar nemen de tijd niet om die te eten, meestal worden die verobert als we thuis komen.
Behalve het randej kaas van 1 plakje dat ze delen ! en allebei een schijfje droogworst ( 1 cm dik, ongeveer 5 cm doorsnede). Dat krijgen ze 's ochtends bij mijn moeder als ik Kjell daar afzet, eten ze door de dag helemaal niets, geen koekjes hapjes of snacks. De avondmaaltijd was in het verleden dus ook een volle bak van flockemix en 1 schijf ( 100gr) duck. Maar als ik lees hoeveel vlees jullie voeren, dan vrees ik dat de verhouding verkeerd ligt.
Om Pippa nu direct flink minder in het voer te zetten, vid ik ook sneu, voor mijn gevoel eet ze helemaal niet veel.
Vandaar en natuurlijk de goede resultaten van anderen met het bonendieet, mijn voornemen.
Morgen naar de lidl voor een roorraad bonen te kopen en dan, gaan we haar eens iets lichter laten eten.
En ga ik maar eens de weegschaal erbij pakken om erachter te komen hoeveel ik precies van wat voer.
Noa is naar mijn smaak ( DA vond hem perfect) iets te smal, maar die stopt met eten en heeft wat minder rust in zijn lijf waardoor hij ook meer verbrandt. Pippa is al gesteriliseerd toen ze 6 maanden was, maar het laatste jaar is ze echt duidelijk aangekomen.
Afbeelding

Marjo
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15-11-2010 21:56

Bericht door Marjo » 03-01-2012 21:09

Hier krijgen ze 's morgens carnibest gemengd met sperciebonen uit een pot van de Aldi. De bonen maak ik lauwwarm en roer ze door het vlees.
's Avonds krijgen ze alleen carnibest.
Door de bonen hebben ze overdag geen hongergevoel, het vult de maag maar heeft weinig of geen calorieen.
Ze zijn allebei ''geholpen'' dus dan is het altijd oppassen met het gewicht.
Glenda heeft dan ook nog haar medicijnen tegen de epilepsie en wordt daar ook hongerig van dus dat gaat dan dubbelop.
Mochten ze toch eens wat zwaarder worden dan ga ik meteen een week of twee over op de carnibest light (is veel minder vet) en wissel het daarna af met om en om light en natuur. Zo houd ik ze aardig op gewicht.
Ze wegen allebei zo tussen de 17 en 18 kilo.
Afbeelding

Plaats reactie