Zoë's hongerstaking

De vraag "Wat eet onze cardigan?" krijgt hier een plaatsje.
Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 29-09-2011 09:14

Ze WIL dus gewoon niet eten, en grijpt elke gelegenheid aan. Iets hormonaals klinkt steeds geloofwaardiger ;-)

Als ik het vergelijk met Gijs, die is zelf behoorlijk 'probleemoplossend' met z'n eten hoor.

Ik heb wel 's dat 'ie b.v. niet wil eten op een parkeerplaats (omdat er mensen achter de bosjes lopen, omdat de rest vh gezelschap nog binnen zit, etc.) maar dan wel 2 meter verderop in de hal vh restaurant, als hij kan zien dat iedereen nog aan tafel zit.

En hij weigert konijn te eten, maar als het door de carnibest eend (=lekker) geroerd zit eet 'ie het toch maar op.

Snoepjes uit de hand geven dat valt hier niet onder eten, maar onder beloning. Dus ik zou die dingen zelf los van elkaar zien...Een paar snoepjes is ook nog 's veel minder dan een hele bak eten natuurlijk.
Afbeelding

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 29-09-2011 12:16

Als de situatie wijzigt bijvoorbeeld we zijn op vakantie, dan eet ze helemaal niet, ook geen snacks ofzo. Ik had afgelopen april toen we een midweek weg waren vlees gedroogd om mee te nemen zodat als ze haar eten niet wilde ze dat kon eten, maar ook dat wilde ze toen niet terwijl dat eigenlijk snoep is voor haar. Ze heeft toen in 5 dagen bijna niet gegeten.
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 30-09-2011 08:50

Goed idee om een dagboekje bij te houden.
In de tussentijd, als ze wel drinkt, misschien handig om wat vleesbouillon voor haar te maken (daar schijn je wat brood/beschuitkruimels door te moeten roeren) dan krijgt ze tenminste iets binnen...
Afbeelding

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 30-09-2011 10:45

Gisteren had juffie verse penslappen en dat heeft ze meteen op staan eten :evil:
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 30-09-2011 11:22

wahaha ik bespeur hier een verwend hondje met een geheel eigen smaak...

een paar maanden geleden wilde sky ook niet eten, trok zijn neus op voor alles.
Na advies (waarvoor nog steeds mijn eeuwige dank) bleek dat ik meneer een beetje teveel verwend had, door Rodi o.i.d. door zijn eten te doen als hij niet wilde.
Dus vrouwtje tanden op elkaar en eten geven, niet eten weghalen enz enz
Na 3! volle dagen begon hij toch maar te eten.
In de tussentijd ook geen botjes, koekjes enz
Nu is het wel zo dat we denken dat sky het niet zo op pens heeft.
Natuur van Carnibest eet hij nog steeds niet, maar naast de eend eet hij zonder te morren ook weer lam, en vanaf volgende week gaan we ook weer kip toevoegen in het menu.......
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

gigantjes
Berichten: 66
Lid geworden op: 12-04-2011 11:48

Bericht door gigantjes » 24-11-2011 16:16

Hier een teef is wel geen Cardi maar zo´n 6 a 8 weken na de loopsheid helemaal niet eten.Een paar dagen geen eten geven geeft ze geen krimp om.

Hier werkt het meestal wel om wat slagroom(ongeklopte houdbare) over de brokken tedoen.

Plaats reactie