*~*~* Rauw voeren: de foto's *~*~*

De vraag "Wat eet onze cardigan?" krijgt hier een plaatsje.
Mandy
Berichten: 594
Lid geworden op: 12-07-2011 08:42

Bericht door Mandy » 06-04-2012 12:12

Dankjewel Susan, Gijs is een echte bofkont.
Mss ga ik in de toekomst ook nog wat meer experimenteren, dan is dit nuttige informatie.
Voorlopig blijf ik nog Lotgering geven, ze vinden het heerlijk en ze doen het er goed op.
Kaïn krijgt nog 600 en Floris 240 gram per dag. Wat een verschil hè. Hier komen nog wel de extra's bij hoor, elke dag gedroogd orgaan om lekker te snacken.

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 06-04-2012 12:19

naturis struisvogel...

hmmm... eens navragen de volgende keer of ik daar ook kan aan geraken :lol:
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 06-04-2012 15:28

@ Sanne: Die blokjes zijn vuile pensblokjes uit de diepvries.
Als ik b.v. kipkarkasjes heb dan gooi ik er een paar pensblokjes per karkasje bij (zodat zn keutels niet te hard worden).

Volgens mij omschrijf je wel goed wat we doen. De KVV is de basis, zo'n rol ligt gemiddels 3 dagen in de koelkast. Dan krijgt hij op dag twee b.v. 2 eendennekjes bij zn carnibest (of bij de bibi ofzo). En op dag 6 een kipkarkasje.

Orgaan geef ik eigenlijk heel weinig. Goed dat je het zegt, ik zal weer 's wat kopen! Men zei dat er al veel orgaan zit in KVV. Maar dat zal wel vooral pens zijn dus een paar keer per jaar wilde ik wel lamshart ofzo geven. Ik had gedroogde hart gekocht maar Gijs slaat dat al een tijdje beleefd af (het zijn dan ook geen zalmkoekjes he). Hart is orgaan volgens mij (het laxeert iig haha).

@ Hanne: Gijs is dol op Naturis struis. Hij heeft het laatste jaar duidelijk voorkeuren ontwikkeld dus het zal vast heel lekker zijn :lol:
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 08-04-2012 11:28

Heel bijzonder om te lezen dat jullie pens gebruiken om te laxeren.
Hier denken we er precies omgekeerd over.
Ik gebruik pens zelfs bij pups als ze een keertje in de diarree zijn om de ontlasting weer op een normaal niveau te krijgen.

Gezien de hoeveelheid pens die mijn honden krijgen, ongeveer 200 gram per dag, zouden ze doorlopend in de dunne moeten zijn. Niets is minder waar. Van teveel roodvlees, vooral rauw, daar kunnen ze van in de diarree komen. Hier laxeert rauw vlees.

Heel bijzonder.
Maar zoals m'n DA zegt 'never change a winning team' zullen we beiden wel gelijk hebben :wink:
Afbeelding

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 08-04-2012 12:45

Ik gebruik ook pens als er diarree is, in pens zitten de goede darmbacterien en dat helpt goed tegen diarree. Zoë krijgt van pens ook niet echt dunne ontlasting.
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 08-04-2012 13:25

ik denk dat als je een hond alleen maar pens zou geven dat je dan diaree krijgt.
Maar als tegenhanger van bot is het meer bedoeld om de keutel zachter te houden zeg maar.
Als je teveel bot geeft poepen ze harde krijtjes :mrgreen: .
Maar in pens zitten weer goede bacterieen voor de darmen en is natuurlijk veel beter dan antibiotica bij diaree. (wat je al gauw krijgt bij een dierenarts.e
(heb ik het zo goed dames;)) :wink:
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 08-04-2012 13:28

Wat grappig!

Gijs gaat er niet letterlijk van aan de dunne, maar eh, hoe omschrijf ik dat....je moet het wel zo'n beetje van de stoep schrapen daarna 8)
Dus voor hem werkt het goed om dat samen met vleesbotten te krijgen.

Maar ik ken inderdaad andere honden die regelmatig grote penslappen verorberen!
Afbeelding

ingrid
Berichten: 1729
Lid geworden op: 12-06-2011 10:16

Bericht door ingrid » 08-04-2012 14:13

oh Suzan, ik ben zeker dat Cadell bij jou aan tafel wil aanschuiven :mrgreen: ziet er zalig lekker uit (voor de hond wel te verstaan :wink: )

Gijsje je bent een verwend scheetje :lol: :lol:
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 22-05-2012 16:37

Ja, lekker eten is toch belangrijk! ;-)
Laatste ontdooibakfoto's:

kippenekjes-Ropadog rundkipzalm mix-Kiezebrink vettevismix-Carnibest

Afbeelding

Eea is in stukken gehakt want: Ropadog RundKipZalm is afgekeurd door Gijs en moet dus voortaan door de carnibest geprakt worden (zal wel ongewenst orgaan in zitten en/of heeeeel weinig zalm.) Vettemismix ook afgekeurd (blijkbaar vooral makreel en haring.)

En : eendenekjes-sperziebonen-lamshart-bibi schapenmix. Allemaal goedgekeurd. Gijs wil Sanne nog even bedanken voor haar vraag over orgaan voeren, dat heeft hem deze heerlijke lamshartblokjes opgeleverd ;-)

Afbeelding
Afbeelding

gigantjes
Berichten: 66
Lid geworden op: 12-04-2011 11:48

Bericht door gigantjes » 04-07-2012 11:21

courtly schreef:Heel bijzonder om te lezen dat jullie pens gebruiken om te laxeren.
Hier denken we er precies omgekeerd over.
Ik gebruik pens zelfs bij pups als ze een keertje in de diarree zijn om de ontlasting weer op een normaal niveau te krijgen.

Gezien de hoeveelheid pens die mijn honden krijgen, ongeveer 200 gram per dag, zouden ze doorlopend in de dunne moeten zijn. Niets is minder waar. Van teveel roodvlees, vooral rauw, daar kunnen ze van in de diarree komen. Hier laxeert rauw vlees.

Heel bijzonder.
Maar zoals m'n DA zegt 'never change a winning team' zullen we beiden wel gelijk hebben :wink:
Hier geef ik Kippengehakt als de honden dunne ontlasting hebben.Dat gemalen kipspul(karkas,kippenekjes enz)zit veel kalk in en dat haalt het vocht uit de ontlasting.
Je ziet de ontlasting er dikker en steviger van worden.

Plaats reactie