welke

De vraag "Wat eet onze cardigan?" krijgt hier een plaatsje.
leontine
Berichten: 1015
Lid geworden op: 15-11-2010 22:03

welke

Bericht door leontine » 29-08-2011 16:27

ik ben benieuwd welke brokken jullie geven van welk merk en soort brok
ook benieuwd naar het vlees soort

je heb zoveel verschillende soorten
wat is nu goed en wat niet

Dreamer-Francis
Berichten: 533
Lid geworden op: 02-07-2011 19:27

Bericht door Dreamer-Francis » 29-08-2011 16:43

Hoi Leontine, hier een linkje!!!

http://amazingcardigan.forum2go.nl/wat- ... e-t63.html

Groetjes
My dream will not only be a dream someday,
it will happen however, they say.
Then, I will have a Cardigan pup in my arms,
enjoying the company, friendship and
Cardigan charms!
I can't hardly wait,
to finally meet my Cardigan soul mate! ♥

leontine
Berichten: 1015
Lid geworden op: 15-11-2010 22:03

Bericht door leontine » 29-08-2011 16:51

ik bedoel bv als je royal canin geeft welke soort dan
je hebt veel verschillende

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 29-08-2011 17:07

Sky eet KVV
- Carnibest eend
- Tinlo vis (een keer in de twee weken, maar omdat wij het sinds een paar weken niet meer kunnen krijgen ben ik op zoek gegaan naar iets anders).
- vanaf woensdag ( ja ja moet er 45 min voor rijden maar heb een leverancier gevonden :wink: ).gaan we ook een paar smaken ropadog proberen
in eerste instantie de Zalm compleet ongeveer 1 keer in de twee weken
en daarna een keer in de week konijn o.i.d.

Hij krijgt eigenlijk nooit brokken dus daar heb ik weinig verstand van :wink:
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Mandy
Berichten: 594
Lid geworden op: 12-07-2011 08:42

Bericht door Mandy » 29-08-2011 17:17

Sanne en Sky schreef:Sky eet KVV
- Carnibest eend
- Tinlo vis (een keer in de twee weken, maar omdat wij het sinds een paar weken niet meer kunnen krijgen ben ik op zoek gegaan naar iets anders).
- vanaf woensdag ( ja ja moet er 45 min voor rijden maar heb een leverancier gevonden :wink: ).gaan we ook een paar smaken ropadog proberen
in eerste instantie de Zalm compleet ongeveer 1 keer in de twee weken
en daarna een keer in de week konijn o.i.d.

Hij krijgt eigenlijk nooit brokken dus daar heb ik weinig verstand van :wink:
Hej Sanne, waar ga je de ropadog halen dan? En waarom voer je van de carnibest alleen de eend? Als ik vragen mag? :)

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Re: welke

Bericht door courtly » 29-08-2011 17:26

leontine schreef:ik ben benieuwd welke brokken jullie geven van welk merk en soort brok
ook benieuwd naar het vlees soort

je heb zoveel verschillende soorten
wat is nu goed en wat niet
Het zielige handje vol brokjes wat ze hier 's morgens krijgen is Eukanuba Lamb & Rice. Ze doen het er goed op dus waarom zal ik dan wisselen?
Dit beetje is alleen bestemd om de dag door te komen zonder dat ze last krijgen van overtollig maagzuur. De avondmaaltijd van Meradog flockenmix met pens is de hoofdmaaltijd en daarna is iedereen te vreden.
Tenminste, ik hoor nooit klachten over iedere dag hetzelfde :wink: .
Integendeel, ze staan te springen om hun 'hapjes' op te mogen eten, hihi.

Ik durf niet te zeggen wat goed en wat niet goed is. Vroeger heb ik veel soorten gebruikt maar overal lieten ze me mee zitten.
Mijn ervaring is dat als je alsmaar afwisseld, je 'pruimers' en 'slechte eters' krijgt bij de etensbakken. Let op, ik heb het nu over de brokken!

Het gekke is dat ze hier nooit zat worden van de flockenmix met pens en af en toe gekookt vlees er door.

Onze DA zegt altijd: "never change a winning team" en zo denk ik er ook over. Honden die het op iets anders prima doen moet je ook gewoon zo laten. Dan zijn alle partijen gelukkig, baasjes en hondjes.

Dit was de input uit Ainrom :wink:
Afbeelding

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 29-08-2011 17:44

Beagles: Hill's J/D reduced calorie

Cadell:
hoofdmaaltijd KVV (merken Naturis, Ropa, Carnibest en binnenkort Alaska; diersoorten: rund, lam, kip, geit, fazant, zalm, kalkoen, eend)
als snoep krijgt hij soms wel brokken, Hill's VetEssentials Puppy Large Breed
Afbeelding

Apple
Berichten: 272
Lid geworden op: 29-04-2011 21:21

Bericht door Apple » 29-08-2011 17:48

Ben zelf niet zo voor brokken, zit teveel onnodige dingen in, waar veel honden allergien voor hebben. Ik ben op KVV gekomen ( Duck ) omdat Ben onze labrador een allergie had. Hij had iedere dag diarree, en was qua vacht net een tijger. Toen hebben we op aanraden van een trainer Duck gekocht, en toen waren alle klachten over. Apple heeft in het begin wel pro plan brok gekregen, maar dat at ze al gauw niet meer. Als we op vakantie gaan neem ik nog wel geperste brokken mee. Maar verder staat ze hier gewoon op
Lotgering totaalvoer. Doen ze het allebei super op. Ze glimmen als een spiegeltje, en eten het zeer graag. Af en toe krijgt ze rijst of een eitje erbij.

Glimmende hondjes:
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 29-08-2011 18:07

Mandy schreef: Hej Sanne, waar ga je de ropadog halen dan? En waarom voer je van de carnibest alleen de eend? Als ik vragen mag? :)
Nou ons Skymanneke is een beetje verwend (ja ik ben de beroerdste niet, ik geef dat eerlijk toe :wink: ).. :oops:
Meneer wil dus alleen de smaak eend van Carnibest eten.......
We hebben werkelijk alles geprobeerd, alle smaken ja ja hij heeft een dure smaak.
Tinlo hebben we ook geprobeerd en daar at hij dus alleen de visversie van.
Maar helaas kunnen we die sinds kort niet meer krijgen en moest ik op zoek naar een ander merk.
Ik hoorde via het forum (van Hanne) dat ropadog ook goed was dus ben ik zoek gegaan naar een leverancier.
Die heb ik vandaag gebeld en nu rij ik van de week naar putten om het daar te halen.
Ga eerst even een paar kleine rolletjes halen zodat we het kunnen proberen.
Eigenlijk wil ik toch wel graag een back-up merk hebben voor het geval dat :wink:
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 29-08-2011 18:43

Vroeger kregen onze honden een soort koudgeperste brokken. Via de DA (een voormalige veearts), die dat in merkloze zakken verkocht.
Die waren o.a. goed omdat ze op lage temperaturen geproduceerd werden en er dus nog wat voedingsstoffen inzaten. Je moest die wel aanvullen met pens en hart enzo in het weekend. Kwam maar in 1 smaak :)

De winkel waar ik nu vers vlees koop heeft ook een soort 'koud'-geproduceerde brok die gezond schijnt te zijn en wel wordt gebruikt door mensen die niet uitsluitend vers kunnen voeren; maar ik weet niet hoe het heet.

En er zijn van K9 gevriesdroogde brokken die je met water aanlengt. Vrij duur, wordt ook wel gebruikt door rauw-voerders die tijdelijk naar hele afgelegen gebieden gaan ofzo ;-)
Afbeelding

Plaats reactie