Goede raad over brok i.c.m. kvv?

De vraag "Wat eet onze cardigan?" krijgt hier een plaatsje.
Plaats reactie
Gast

Goede raad over brok i.c.m. kvv?

Bericht door Gast » 11-03-2014 16:37

Hoi allemaal,

Wij verwachten binnenkort een pup en ik ben druk aan het bedenken wat ik hem in de toekomst (de eerste dagen/weken blijft hij uiteraard op het voer wat hij al krijgt bij de fokker) zou willen gaan voeren. Ik ben er wel over uit dat alleen KVV voor ons niet haalbaar is, dus dat ik er een brok bij wil gaan voeren.
Nu heb ik gelezen dat een geëxpandeerde brok niet goed samengaat met vlees, geperste brok wel. Daarom ben ik op zoek naar mensen die goede ervaringen hebben met een bepaalde combinatie.
Ik heb tot nu toe gekeken naar FarmFood (Glutenvrij), Cavom, Dog Lovers Gold... Acana, Orijen e.d. ben ik ook van op de hoogte, maar mijn budget is niet torenhoog dus als het voor minder kan dan zou dat fijn zijn :wink:

Wie oh wie heeft goede raad en wil die met mij delen? :oops:

Alvast bedankt voor het meedenken!

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 14-03-2014 20:54

Hallo Jonne, weet je wat de fokker van je pup voert?
Vaak heeft die ook wel een lijstje wat goed voor de pup is.

KVV is echt niet zo duur om te voeren hoor. Je kunt de duurste soort nemen maar ook de goedkopere soort en dan ben je nog goedkoper uit dan met brok.
Wat voor soort brok je ook neemt, denk er om dat een cardiganpup na drie maand puppiebrok over moet gaan op de volwassen versie.
Dit om te voorkomen dat de pup te snel groeit en dat z'n botten en gewrichten dit niet kunnen bijhouden.
Afbeelding

Jacintha
Berichten: 156
Lid geworden op: 05-11-2012 15:50

Bericht door Jacintha » 15-03-2014 08:56

ik heb een hond die geen Kvv wilt eten .. ik ben zelf een voorstander voor Barf (zelf samen stellen ..) maar Kvv is makkelijker en kom je soms goedkoper uit dan met brok.. bij de c1000 bijvoorbeeld verkopen ze smuldier .. is echt niet duur ..

Maar zoals ik zei heb ik een hond die het niet eet .. en hij krijgt Farmfood brokken .. doet er erg goed op .. alleen waar ik aan moest wennen was de zwarte ontlasting .. dit komt door de kleur van de brok ..
maar hij doet er echt heel goed op ;)

Gast

Bericht door Gast » 15-03-2014 12:07

Hoi dames,

Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik heb inderdaad ook zitten rekenen en ik weet daarom dat KVV helemaal niet zo duur is. Maar dat is niet de reden dat ik een combinatie zou willen gaan voeren. Dat is een praktische overweging. Wij hebben niet genoeg vriezerruimte om 100% KVV te voeren en zijn regelmatig van huis (met hond in de toekomst) en dan is het praktischer als ik gewoon wat brokjes mee kan nemen.

Ik heb inderdaad over FarmFood (geef je de glutenrvrije of de gewone variant?) goede verhalen gehoord en die staat nog op mijn lijstje. Ik zal eens aan de fokster vragen of zij nog suggesties heeft.
Ook van Cavom heb ik goede verhalen gehoord. Die is dan wel niet graanvrij, maar ik geloof dat zo lang een hond geen allergieën ontwikkelt, hij best wát graan kan eten. Door een combinatie met KVV te geven perk ik dat al wat in en ik denk dat heel veel honden zo gezond oud worden, dus waarom zou ik het niet proberen?

Bedankt voor het meedenken alvast :)

hummer
Berichten: 1732
Lid geworden op: 15-11-2010 18:56

Bericht door hummer » 18-03-2014 21:30

Gefeliciteerd met de pup die je gaat krijgen. Hummer heeft op Farmfood gestaan omdat ik de gedachte van een geperste brok goed voor hem vond. Helaas vond Hummer dit niet lekker en hij heeft er ook maar kort op gestaan. Ik heb hem daarna lange tijd dog lovers gold gegeven. Nu staat hij op KVV Duck glutenvrij en ik moet zeggen dat hij daar naar mijn idee het best op doet.
Veel succes met je keuze.
Afbeelding

Jacintha
Berichten: 156
Lid geworden op: 05-11-2012 15:50

Bericht door Jacintha » 23-03-2014 12:48

Ik geef de niet Glutenvrij variant maar heb ook wel eens per ongeluk de gluten vrij gekocht :lol:

En hij doet er erg goed op beide ..

Plaats reactie