getwijfeld over andere rassen?

Lekker kletsen over van alles en nog wat. Het hoeft niet hond gerelateerd te zijn.
Plaats reactie
Milou
Berichten: 456
Lid geworden op: 16-11-2010 18:28

getwijfeld over andere rassen?

Bericht door Milou » 17-10-2013 18:17

Hallooo allemaal.

laatst vroeg ik me ineens af of jullie naast corgi nig geïnteresseerd zijn in andere rassen. Misschien erover nagedacht om die te nemen ipv corgi of misschien een ras dat er oooit nog zal komen.

Vroeger dacht ik er wellis overna. Maar corgi was de hond!.
Toen cick net dood was had k t even helemaal gehad met honden zowiezo. En bedacht dat k geen honden meer zou nemen.

nu tijdje later en de situatie lijkkkkt hier misschien binnenkort te veranderen waardoor ik wel een hond kan nemen alsbik er overna denk kijk ik er erg naar uit. Zeker is het dus niet maar acht wat maakt het uit kijken mag altijd.

de corgi blijkt me aantrekken met dit keer zoek ik ook naar andere rassen die misschien heel goed bij me passen.

dus welke rassen spreken jullie verder nog meer aan
Afbeelding

Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Bericht door Django » 17-10-2013 18:50

Ik was ook wel gecharmeerd van een Vastgotaspets, ofwel Vallhund.
En manlief van een ierse wolfshond.....

Maar samen was het duidelijk een corgi........ en dan ook een cardi....... en die keuze daarmee zijn we het nog elke dag eens........ want wij zijn echt helemaal gek op Django en onze dame gaat daar alleen maar nog meer plezier aan toevoegen!!!! :D :D

Groetjes Daane
Afbeelding

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 17-10-2013 19:38

Hoh, ik vind dat een eigen keuze.
Alhoewel wij hier 2 WCC's hebben en we geen ander ras zouden willen, valt onze jeugd toch voor andere rassen, wat ik soms spijtig vind, maar ......... ieder zijn mening, zo lang ze maar inzien dat zij verantwoordelijk zijn voor hun hond en de zorg op zich moeten nemen en niet wij, de ouders. Maar in't begin had ik het er moeilijk mee dat, ook al zijn ze opgegroeid met 2 WCC's en ze die heel graag zien en vice versa, ze toch voor een ander ras zouden gaan.
Anke zoekt meer de kleinere rassen op omdat ze zo'n hondje kan meenemen in een hondentas, winkel in en winkel uit, auto in en auto uit, ..... Arne heeft nog geen echte keuze gemaakt, soms een WCC, soms een ander ras, .....
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 18-10-2013 02:08

Moeilijk hoor Milou. Net zoals Roosje zegt, het is een persoonlijke keuze.
Grappig is dat ik met enige regelmaat aanvragen krijg van de tweede generatie die nu volwassen is en toch ook een cardigan wil :D

Eenmaal besmet me het virus dan ben je verloren, hihi.

Persoonlijk zou ik nog voor een tekkel vallen, die vind ik ook leuk en tekkels vinden mij ook leuk, hihi.
Afbeelding

Lante
Berichten: 98
Lid geworden op: 21-01-2013 22:18

Bericht door Lante » 18-10-2013 11:26

Ik heb hiervoor Zwitserse (witte) herders gehad, echt schatten van honden. Ik ben voor een corgi gegaan, omdat het karakter veel van elkaar heeft, maar de corgi een handiger formaat heeft. Toch heb ik nog steeds een zwak voor Zwitserse herders, maar ik hou het bij corgi's nu, meer humor en veel praktischer.
Afbeelding

Milou
Berichten: 456
Lid geworden op: 16-11-2010 18:28

Bericht door Milou » 18-10-2013 11:47

Hihi ja een eigenkeus is het zeker...

ik was gewoon benieuwd of jullie ook andere rassen overwogen.

zon vastgotapets was laatst ook op mn werk.. k had ze nog niet van dichtbij meegemaakt. Die vrouw had der handen er vol aan!
Afbeelding

ingrid
Berichten: 1729
Lid geworden op: 12-06-2011 10:16

Bericht door ingrid » 18-10-2013 12:29

hier 2 beagles, een pembroke gehad (overleden) en onze cardigan Cadell die bij ons Hanne en Wim woont.

De beagle leerden we kennen omdat dit het ras was dat ons Hanne zo graag wilde hebben (Bo is Hanne's hond) en ben er zo heel verzot op geraakt.
De corgi leerden we kennen en vonden we een heel fijn ras en zo kwam onze pembroke er bij. Na zijn overlijden miste ik het ras 'corgi' en zo kwam 2 jaar later de cardigan in huis.

De liefde voor beide rassen is heel groot,maar dat is inderdaad een persoonlijke voorkeur. Dit wil niet zeggen dat ik alle andere rassen niet leuk zou vinden, integendeel maar voel meer voor de beagle en de corgi. En binnen de 'corgi' is er dan ook nog een heel groot verschil tussen pembroke en cardigan.

Als de dag komt (en ik hoop dat die nog heel heel veraf is) dat er hier geen honden meer zijn, zou ik evt overwegen om voor de beagle - en corgi herplaatsing als noodopvang te fungeren.... zo kan ik er nu en dan voor een tijdje van genieten want zonder hond rond me zou ik eenzaam vinden.

Dus hier beagle en corgi........
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 19-10-2013 17:43

Wij hebben ook een Cocker spaniel overwogen (maar niet gedaan vanwege gezondsheidsproblemen in het ras).
De 'petit Basset Griffon Vendéen' kende ik toen nog niet, maar die vind ik tegenwoordig ook erg leuk.
http://www.petitbasset.info/rasinfo.htm
Afbeelding

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 20-10-2013 23:13

Ik ben helemaal weg van de duitse herder. We hebben er 12,5 jaar eentje gehad en met haar kon ik echt lezen en schrijven. Helaas vind ik het type van vandaag de dag niet meer wat het geweest is. ook de gezondheid van het ras staat me erg tegen.
Ik vind heel erg veel honden leuk, maar zou toch weer voor een corgi gaan. Een grote wil ik eigenlijk niet meer en met een corgi heb ik toch een herder.
Afbeelding

Au3
Berichten: 1737
Lid geworden op: 16-11-2010 13:38

Bericht door Au3 » 21-10-2013 09:27

Ik ben van huisuit op gegroeid met een ST Bernard, maar dat heeft me nooit getrokken. Wel de liefde voor een grote hond. Manlief was altijd teckels gewend en dat vond ik wel leuke maar veel te blafferige honden.
We hebben voordat we Noa kregen nog gedacht voor een ( grote) erfhond, die dan voornamelijk buiten zou blijven, dat was voor ons met kop en schouders een witte Herder. Uiteindelijk is Noa op ons pad gekomen en 2 vind ik toch echt genoeg, maar die witte herder komt er oooooooit nog eens een keer, al zal ik nooit meer zonder minimaal 1 corgi wonen :mrgreen:
Afbeelding

Plaats reactie