Groot en (piep)klein nieuws

Lekker kletsen over van alles en nog wat. Het hoeft niet hond gerelateerd te zijn.
Plaats reactie
karen
Berichten: 345
Lid geworden op: 18-11-2010 11:04

Groot en (piep)klein nieuws

Bericht door karen » 16-05-2013 13:01

Hallo allemaal,

lang geleden dat wij hier nog eens iets gepost hebben, het is hier dan ook razend druk geweest. Af en toe even komen piepen en lezen hier was het enige wat er in zat :wink:


onderstaand maar even het berichtje dat op onze site te lezen is, dat vat het meeste denk ik wel samen :)


Met een blos op mijn wangen geef ik toe dat het al veel te lang geleden is dat hier een update verschenen is. Dat heeft er deels mee te maken dat de afgelopen maanden voor een keer in het teken stonden van de baasjes.

Eind november werd een eerste belangrijke ommekeer in gang gezet. Nu we gesetteld waren in ons nieuwe huis en alles stilaan op zijn pootjes was gevallen, beslisten de baasjes dat het misschien stilaan tijd werd voor een kleine 2-voeter. Bovendien was er, per ongeluk of per geluk, een prachtige trouwjurk ons leven binnen gevlogen en zo werden ook de trouwplannen concreet. Om alles met elkaar te laten matchen, leek het ons een goed idee om er niet te lang mee te wachten, je weet immers nooit dat zo’n kleine 2-voeter zich opeens heel snel aandient…
In de kerstperiode werd alles opeens echt, de zaal werd vastgelegd en dus ook de datum, het plannen kon beginnen. 23 maart was dè grote dag en dus was er niet zoveel tijd om alles te regelen en in orde te brengen. Ook de wafjes moesten hun taak volbrengen, ze moesten oefenen voor de fotoshoot en natuurlijk moesten ze ook even langs een lieve kapster passeren zodat ze er allemaal fris en netjes uit zouden zien op onze dag.


Afbeelding

Het voorbereiden van de trouw en de romantische bui die daar vanzelfsprekend bijhoort, hadden hun uitwerking duidelijk niet gemist. Begin januari werden we blij verrast met een extra roze streepje… We konden onze ogen nauwelijks geloven, maar wat waren we blij met de aantocht van ons mensenpupje!
Onze kleine 2-voeter groeit voorlopig voorspoedig, we zijn al halverwege, je kan niet geloven hoe snel zoiets gaat!


Afbeelding

Na enkele stille wafjes-maanden zijn we nu weer volop in gang geschoten. De zwarte tweeling geniet volop van zwemuitstapjes en natuurlijk gaan ze allemaal graag op tijd wandelen, er wordt weer volop getraind en voor Tess liggen er de komende weken en maanden wat wedstrijden in het verschiet. Spannend!

Afbeelding

Gisteren werd het begin gemaakt met de toelatingsproef voor agility. Zowel Hippie als Tess waren er klaar voor en met het oog op de steeds slechter wordende conditie van het vrouwtje, besloten we dat het dringend tijd werd om eindelijk maar eens op te gaan voor de TAP. We waren met een hele groep en dat maakt het wel plezierig. Onze moed zonk ons wel enigszins in de schoenen toen we de toestand van de terreinen en het uur van starten in het oog kregen. Het was wel bijna half10 ‘s avonds eer we van start gingen en dus was het al helemaal donker geworden. Op het terrein zelf werden er grote schaduwen gecreëerd en het wemelde er van de konijnenkeutels. Eens het flink donker was, merkten we vanzelf waar die allemaal vandaan kwamen want rondom het terrein kwamen allemaal konijntjes tevoorschijn. Tess had die kleine diertjes natuurlijk al lang opgemerkt…

Als laatste van de grote honden was Tess aan de beurt. We vertrokken goed en de lichte aarzeling op de wip was niet echt een verrassing. Ze deed flink haar best! De kattenloop nog netjes afwerken, de band en de weave en dan hadden we het gehad. Maar… een flatcoat zou natuurlijk geen flatcoat zijn als hij niet even iets verrassends zou doen… Toen ze de kattenloop afdaalde zag ik plots dat ze iets spannends in het oog kreeg, ze sprong van het toestel af en rende vooruit. Tot haar grote teleurstelling was het plaatje dat naast de band stond geen konijntje… Gelukkig liet ze zich snel tot de orde roepen waarna ze de rest probleemloos verder aflegde.
GESLAAGD! YES!


http://www.youtube.com/embed/qNm-_TlEcL4

Meteen erna, als eerste van de mediums, mocht onze Hippie. De keurder lachte nog, dat als het met een flat zou lukken, een bordertje dan zeker geen probleem mocht zijn… Ja, dan ken je Hippie natuurlijk nog niet dacht ik… Toch vertrok onze kleine meid goed en geconcentreerd, ze luisterde flink en nam mooi haar raakvlakjes. Aan de slalom ging het mis, het kon toch niet zoals ik het gepland had en ze nam een verkeerde ingang. We weten allemaal dat als Hippie iets in haar hoofd heeft dat het er dan ook zo in zit en niet anders, bovendien sloegen de zenuwen toe bij het vrouwtje… pas na enkele keren nam ze de correcte ingang. Jammer genoeg was het onvoldoende om te slagen en mochten we herkansen.
Voor het vrouwtje was 3 keer meteen na elkaar lopen zonder recuperatie nu duidelijk teveel van het goede. Had het vrouwtje te weinig adem en te weinig snelheid voor een goede begeleiding? Of deed Hippie een hippieding op de wip? Ik weet het niet goed, maar voor ik het wist kreeg ze een weigering op de wip en had ze het volgende toestel ook al genomen… Gediskwalificeerd dus… heel jammer, want de slalomingang ging dit keer wel foutloos. Voor Hippie zullen we dus jammer genoeg een 2de poging nodig hebben. Toch ben ik ook trots op onze kleine border, als je ziet vanwaar ze gekomen is, heeft ze het gisteren meer dan prima gedaan!


http://www.youtube.com/embed/fs0YEKuIqUA



Intussen heeft Hippie haar brevet toch ook gehaald :mrgreen:

hummer
Berichten: 1732
Lid geworden op: 15-11-2010 18:56

Bericht door hummer » 16-05-2013 18:57

Mooie foto Karen! Van harte gefeliciteerd met jullie wondertje. Leuk om weer eens iets over je te lezen!!
Afbeelding

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 16-05-2013 19:29

Whaaw, heb onlangs nog van jou gsproken op't werk.
Wat een prachtig trouwkleed.
Mooie foto met Fien en Sam erbij.

En 2 mooie filmpjes van Tess en Hippie. En je ziet, ondertussne is Hippie wle geslaagd, alhoewel ze voor mij ook al geslaagd was met haar 2de kans.
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 17-05-2013 11:15

*Zucht*, wat een romantisch verhaal, hihi.
Maar het is jullie gegund hoor.

Uiteraard hoop ik dat je ons niet vergeet als de kleine geboren is. Een geboortekaartje zien we hier dan ook graag tegemoet.
Afbeelding

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 17-05-2013 13:03

Sammeke was zelfs ringendrager op jullie trouw, je vergeet het zelfs te vermelden :mrgreen:

al waren de ringen misschien iets te goed vastgemaakt :oops: :oops: :oops:

moet nog steeds lachen als ik de foto's met de honden zie, welke toeren we daar uitgehaald hebben :lol: Maar hopelijk zijn jullie blij met het resultaat 8)
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 17-05-2013 19:18

Van harte gefeliciteerd thumbsup dancer1
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Au3
Berichten: 1737
Lid geworden op: 16-11-2010 13:38

Bericht door Au3 » 21-05-2013 14:34

Gefeliciteerd ! met alle mooie veranderingen in jullie leven en voor de verwachte toekomst.
Afbeelding

Marjo
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15-11-2010 21:56

Bericht door Marjo » 21-05-2013 19:53

Ook namens ons gefeliciteerd.

Wat een mooie trouwfoto.
Afbeelding

karen
Berichten: 345
Lid geworden op: 18-11-2010 11:04

Bericht door karen » 22-05-2013 19:15

haha ja, natuurlijk mogen we Hanne en co niet vergeten te bedanken voor alle geleverde inspanningen. Het was soms een bijzonder grappig gezicht, maar ja, het doel heiligt de middelen zeker? Echt geweldig!

Sammeke heeft idd heel flink de ringen gebracht :D

Geboortekaartje enz zal hier vast wel verschijnen :D

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 20-06-2013 11:48

Ah ik moest nog reageren hier: enorm gefeliciteerd! Met jullie huwelijk (prachtige foto's) en met jullie tweevoetertje :mrgreen:
Ik wens je een fijne zwangerschap!
Afbeelding

Plaats reactie