"heropvoeding" voor eigenaren

Lekker kletsen over van alles en nog wat. Het hoeft niet hond gerelateerd te zijn.
Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

"heropvoeding" voor eigenaren

Bericht door Django » 11-04-2013 09:10

Ik moet dit hier echt even kwijt....... vanmorgen sprong ik bijna uit mijn velletje vandaan.......

Wij wonen aan een vrij drukke weg, met bij ons aan de kant van de weg 20cm grasstrook met daarna onze schutting, dit is van ons, ook die 20cm gras.... dan de weg, parkeerplaatsen en dan het voetpad met daarlangs weer een strook gras en dan het bollenland.......

Als je langs onze woonarken loopt, dan kom je na de laatste parkeerplaats bij een groenstrook aan het water (dus dezelfde kant waar wij aan wonen), bij de wal mag je je hond uitlaten, met opruimplicht (wat overal zo een beetje geld)
Iedere ochtend stappen wij onze poort uit en ja hoor dan ligt er weer zo een klets van een hond.... voor mijn deur, dus in mijn tuin..... dader onbekend..... tja hond.... maar verder......
Dan sta ik altijd raar te kijken, want ten eerste moet je dan over de rijbaan lopen waar auto's rustig 60 rijden..... en wij wonen nog ongeveer in het midden ook...... dus totaal onlogisch!! Maar het ligt er wel......

Dus vanmorgen ik op de "loer"...... en wat schets met verbazing, idd een bewoner van verderop die gewoon hun hond uitlaat tegen mijn schutting, in mijn tuin...... :evil: :evil: Ik loop er naar toe en vraag waarom ze dat doet, hond staat onderwijl bijna OP mn schoenen te schijten..... ze geeft geen kik..... en wil dan verder lopen, dus ik ga voor haar staan, wijs naar de drol en vraag beleeft of ze die op wilt ruimen, want ze laat haar hond in mijn tuin uit..... en als ze nu 20 mtr doorloopt komt ze bij het hondenuitlaat stuk..... en nu loopt ze nog eens gevaarlijk over de weg ook!!
Met veel moeite ruimde ze de drol op..... en ze liep weg met de zin dat ze daar best haar hond mocht uitlaten, immers was het "openbare grond"... dat is het niet maar goed........

Ik vind dit zo raar!! Want vanaf dat ik een hond heb.... en dat is al heel lang, mag elke hond die ik heb, niet plassen tegen iemand zijn haag/heg/schutting of muurtje, laat staan op iemand zijn pad poepen...... ook ruim ik altijd overal de poep op, ja zelfs in het bos :o Dat ik een hond heb, wil niet zeggen dat andere daar overlast van moeten hebben en als moeder zijnde weet ik helaas maar al te goed hoe vies het is als een kind thuis komt met zo een grote klets onder de zool.....

Nu mijn vriendelijke verzoek aan deze mevrouw kwam dus echt niet aan.... maar duidelijk is wel wie de schuldige is....... Nu ben ik echt in staat om Django straks mee uit te nemen en hem in hun tuin uit te laten..... maar of dat nou de bedoeling is...... nee....... en ik lijk wel gek!!!

Zo stom, maar daar kan ik me nu zo enorm druk om maken!!! Ik vind het gewoon vies! En ik moest het even kwijt!!!!

Grtz Daane
Afbeelding

Sjanet
Berichten: 107
Lid geworden op: 31-03-2013 19:44

Bericht door Sjanet » 11-04-2013 09:41

Tja zoals jij en ik en een hele hoop mensen denken zo denkt helaas niet iedereen. Hier ook mensen 2 deuren verder die weigeren om hun hond nog uit te laten zogauw het donker is nee dan gooi je toch gewoon de poort open en dan schijt je hond best wel ergens op de parkeerplaats of speelplein of recht voor iemand zijn poort. Nou kan je verzekeren dat ik na een aantal keren hun erop wijzen niet zo vriendelijk bleef als jij hoor heb de drol keurig met een schepje verplaatst recht voor hun poort iedere keer als hij bij ons lag ( stout he :mrgreen: )
Onze honden duiken ook in de berm ( de hondentoiletjes zijn te goor en te vies ) maar ruim dat wel keurig op en alleen in de berm ( de strook groen tussen de weg en de stoep) niet in iemand zijn tuin of tegen de heg vind dat idd ook niet meer dan normaal
Afbeelding

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 11-04-2013 12:10

Zelf komen we dit niet (of eenmalig) eens tegen. Maar ook ik let er op dat de hondjes niets doen op andermans grondgebied en ik ruim ook steeds op. In elke zak van elke jas/pull zitten er meerdere poepzakjes om de drolletjes op te rapen. Soms door te praten kan het wel eens gebeuren dat Desh wel een plasje zet tegen andermans haag/schutting, maar da's dan weer mijn schuld omdat ik aan't dagdromen ben of te druk ben met praten, ..... De hondjes weten al heel goed waar het mag en niet, maar ja't zou geen hond zijn om toch nog maar even te testen of baasje vandaag bij de pinken is. :lol:
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 12-04-2013 11:08

Tja dat gebeurt dus echt overal. Een vriendin van mij overweegt nu een tuinhekje te gaan plaatsen, wat ze eigenlijk niet wilde.
Ik heb met wat buren besproken hoe vies het hier werd (op een neutrale manier) en tegenwoordig is het minder :))

Gijs mag niet tegen huizen maar wel tegen hekjes en parkeermeters aanplassen, anders blijft er hier zo weinig over om te markeren ;-)
Afbeelding

Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Bericht door Django » 12-04-2013 12:34

Vanmorgen vroeg weer raak....... jammer voor haar..... manlief zag het gebeuren...... die heeft met een handschoen aan, keurig de drol opgepakt, rustig achter haar aan gelopen..... gewacht tot ze in haar voortuin was.... toen zei hij goedemorgen u bent wat verloren...... en zo de drol in haar hand gegeven......... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik wou dat ik erbij was....... ik moest zo lachen toen ik het hoorde!!! Maar dat is heel vies hoor wat hij deed....... bah! Ik hoop dat ze ervan heeft geleerd, want ik ga dat niet doen....... bah bah bah!!!

Maar goed.... we zijn het ook zo zat....... elke ochtend poep rapen wat niet van jou hond is..... uit de auto stappen en klats..... raak......

We zullen nu hier wel helemaal als asociale viezerds gezien worden.... :?
Afbeelding

Clooney
Berichten: 222
Lid geworden op: 04-11-2012 15:35

Bericht door Clooney » 12-04-2013 12:38

rollsmile geweldige actie van je man zeg!! Hopelijk heeft ze het nu gesnapt!
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 12-04-2013 13:23

Django schreef:Vanmorgen vroeg weer raak....... jammer voor haar..... manlief zag het gebeuren...... die heeft met een handschoen aan, keurig de drol opgepakt, rustig achter haar aan gelopen..... gewacht tot ze in haar voortuin was.... toen zei hij goedemorgen u bent wat verloren...... en zo de drol in haar hand gegeven......... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik wou dat ik erbij was....... ik moest zo lachen toen ik het hoorde!!! Maar dat is heel vies hoor wat hij deed....... bah! Ik hoop dat ze ervan heeft geleerd, want ik ga dat niet doen....... bah bah bah!!!

Maar goed.... we zijn het ook zo zat....... elke ochtend poep rapen wat niet van jou hond is..... uit de auto stappen en klats..... raak......

We zullen nu hier wel helemaal als asociale viezerds gezien worden.... :?
rollsmile
Afbeelding

Sjanet
Berichten: 107
Lid geworden op: 31-03-2013 19:44

Bericht door Sjanet » 12-04-2013 16:00

Ge-wel-dig deze actie applaus rollsmile wat had ik graag het gezicht van die mensen willen zien
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 12-04-2013 20:57

Oh, wat een geweldige man heb je. Ondanks dat het een vies verhaal is heb ik er wel van genoten.

Hele goede actie hoor.

Wordt vervolgd............
Afbeelding

Marjo
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15-11-2010 21:56

Bericht door Marjo » 12-04-2013 22:01

Koelbloedig,
volgende keer een filmpje van maken met de verborgen camera.....

donald_D donald_D
Afbeelding

Plaats reactie