Broodfokkers

Lekker kletsen over van alles en nog wat. Het hoeft niet hond gerelateerd te zijn.
Plaats reactie
Au3
Berichten: 1737
Lid geworden op: 16-11-2010 13:38

Broodfokkers

Bericht door Au3 » 09-04-2013 11:18

Iemand toevallig zondagavond de aflevering van Dog Whisperer gezien over puppymills in Amerika ?
Schrijnend. Ceszar hielp een organisatie die voormalige fokhonden van puppymills hielp te reintegreren.
Mooi programma, maar ook flinke uitspraken waarom je daar niet oest kopen, en dus ook niet in dierenwinkels.
Vb;
* Je redt niet een hond, maar je creert een leeg plekje dat opnieuw gevuld moet worden.
*Fokdieren hebben vaak ernstige (genetische) afwijkingen/ziektes
* Het onzekere karakter van de fokdieren wordt heeeel vaak vererfd !

Nu weten we hier al wat langer dat dit het geval is, maar ik vond het mooi in beeld gebracht ! ( heb helaas niet de hele aflevering gezien)
Afbeelding

Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Bericht door Django » 09-04-2013 12:31

Yep hier ook gezien........ te erg voor woorden....... wel mooi om te zien hoe ceasar dat allemaal aanpakt, ook hoe het hem soms letterlijk aanpakt..... ook mooi om te zien hoe hij de "redder" soms even zegt wat ze verkeerd doen..... niet in hun red werk....... maar bange honden aandacht geven door te aaien....

Maar idd dat je zo een hond niet red, alleen een leeg plekje creert....

moet gewoon verboden worden!!!

Daane
Afbeelding

ingrid
Berichten: 1729
Lid geworden op: 12-06-2011 10:16

Bericht door ingrid » 09-04-2013 13:26

yep heb het ook gezien.

Inderdaad een broodfokteef of reu uithalen (zonder er voor te betalen) is een druppel op een hete plaat. Je maakt plaats vrij voor een ander dat is jammer genoeg de waarheid.
Anderzijds maakt het voor die uitgehaalde moeder-vaderdieren, wel een verschil in mogelijks leven dat ze nog kunnen hebben (of aankunnen) en zeker het verschil in mogelijks levenseinde.

Eens een fokdier commercieel niet meer opbrengt, moet het zowieso verdwijnen. Als het niet 'gered' wordt dan is het in de meeste gevallen een verschrikkelijke dood die hen te wachten staat. Broodfokkers geven geen geld uit om hun afdankers waardig te laten inslapen......

Dus de discussie of uitspraak dat je broodfok in stand houdt door de afgedankte fokdieren uit te halen is niet echt de volle waarheid. De kooi wordt toch hervuld........

de enige manier om broodfok te bannen, en dit zal jammer genoeg nooit ophouden, is geen pups meer kopen in winkels . Daarmee zullen er vele fokdieren onwaardig sterven, dat is waar maar er zullen er zo geen meer hoeven bij te komen.....

maar zolang vele mensen een hond zien als koopwaar, vandaag willen is morgen hebben voor zo weinig mogelijk geld, dan wordt de broodfok behouden.
Ook de wetgevers hebben totaal geen aandacht voor dit fenomeen en vooral geen besef hoe het in werkelijkheid er aan toe gaat in de fokkerijen....geloof me maar

broodfok ..... het blijft aan me knagen, ik heb genoeg gezien, en ik ben fier op het leven dat ik ons Xhita hier nu al 6 jaar kan geven...... ook al vinden dat ik daarmee de broodfok help....... zij is geen verschrikkelijke dood gestorven die haar te wachten stond(doodbloeden door rattegif) maar geniet van het leven
Afbeelding

gigantjes
Berichten: 66
Lid geworden op: 12-04-2011 11:48

Bericht door gigantjes » 09-04-2013 13:27

De grootste puppymills in Amerika zitten bij de Amish.
Vooraan in de kerk ,maar de honden zitten schrikbarend slecht.
Heb toen een aflevering gezien bij Oprah Winfrey over deze puppymills bij de Amish het ergste is dat de politie weinig kan beginnen daar ze hebben eigen regels en wetten.

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 10-04-2013 20:48

ingrid schreef:maar zolang vele mensen een hond zien als koopwaar, vandaag willen is morgen hebben voor zo weinig mogelijk geld, dan wordt de broodfok behouden.
Heb een collega die puppy-les geeft op een hondenschool en zij wordt vaak geconfronteerd met impulsieve aankopen van een hond. Voor de verjaardag van de kleine of .......... En dan moet je vlug, vlug nog ergens ene hondje vinden. Maar dat die diertjes aandacht nodig hebben, knagen, wel eens in huis plassen als pup, ............ Tja, daar hadden ze niet op gerekend. En dat die impulsieve aankoop soms wel eens een duur prijskaartje kan hebben door één of andere ziekte-afwijking, .......... Daar hadden ze al helemaal niet op gerekend.
En zo hou je idd broodfok in de hand en komen asiels overvol te zitten.
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

Plaats reactie