Cadell

Lekker kletsen over van alles en nog wat. Het hoeft niet hond gerelateerd te zijn.
ingrid
Berichten: 1729
Lid geworden op: 12-06-2011 10:16

Cadell

Bericht door ingrid » 09-10-2012 09:21

De moed ontbreekt mij om dit bericht te schrijven, de eerlijkheid verplicht het mij, maar woorden kunnen de gevoelens niet weergeven.

Maanden geleden begonnen de problemen tussen puber Cadell en beaglereu Bo (10j). De gedragstherapeut werd ingeschakeld, leefgewoonten en leefregels aangepast, Cadell kreeg een castratiechip…….. en alles werd gedaan om de hele situatie onder controle te krijgen. Maar we konden het tij niet doen keren, het werd een gevecht tegen de tijd. De strijd werd te hevig, de gevechten te bitsig. Er werd gewikt en gewogen, het verstand laten spreken en het hart gebroken. Het zou nooit lukken om Bo en Cadell in vrede onder één dak te laten samenwonen.

Zo is Cadell 2 weken geleden vertrokken naar de vriend van Hanne. Hij woont nu hier in Roeselare samen met een duitse herder vriendinnetje Ika van 3 jaar met wie hij als pup het al heel goed deed. Overdag gaat hij mee ‘werken’ op de boomkwekerij, een groot domein waar hij kan hollen en ravotten met z’n grote vriendin. Cadell geniet nu van z’n nieuwe leven, zonder de stress om de strijd. Hier zien we dat Bo volledig opleeft, hij eet weer heeft geen maag-en darmproblemen meer, wordt bij tijden weer pup, speelt weer met beaglezus Xhita, ook voor hem is het wegvallen van de stress een meerwaarde in levenskwaliteit. Cadell blijft wel mijn hond, blijft om mijn naam staan, Hanne traint er in het weekend verder mee, enkel woont hij nu niet meer hier.

Ik weet niet of ik dit ooit zal kunnen plaatsen, ook al zien we dat het voor beide honden een win-win situatie is, ik zal de kracht moeten vinden om de draad weer op te nemen, ik had andere doelen en dromen voor Cadell….. het schuldgevoel zal blijven knagen, maar hen graag zien is ook moeten loslaten om hen het geluk te gunnen die ze verdienen, ook al wordt het je eigen verdriet.

Ik zal ieders mening en oordeel hierover respecteren, maar weet dat het voor mij heel zwaar is, het gemis zo groot de leegte te confronterend. Dit heb ik nooit gewild.
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 09-10-2012 11:34

Ingrid en Hanne, ik vind dit heel erg voor jullie en voor Cadell. Al zal Cadell er zo te horen het minst van afzien.
Ik veroordeel of oordeel hier niet over en kan me alleen maar proberen voorstellen hoe zwaar zo een beslissing is!
Zo te horen is Cadell eigenlijk nog in de buurt en ik hoop dat jullie het een plaats kunnen geven, want dit is een moeilijke beslissing.

Ingrid mocht je hem teveel missen dan kan je hem nog steeds gaan bezoeken? Of niet? Of is het allemaal nog te pril.
Ingrid en Hanne, Cadell is een superfijne hond en jullie hebben alles gedaan, maar het mocht niet baten, jullie hoeven jezelf zeker niks te verwijten en hoe zwaar het afscheid ook is jullie hebben een nieuwe goede thuis voor hem gevonden.
Grote knuffel van ons allemaal ook voor Felleke
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 09-10-2012 12:04

Heel veel sterkte Ingrid, kan me goed voorstellen dat je hem ontzettend zult missen in huis de komende tijd. Jullie hebben er alles aan gedaan maar soms werkt het gewoon niet...

Gelukkig blijft Felleke gewoon in jullie 'uitgebreide roedel'. Hij was ook al gewend met Hanne op pad te gaan, hij kent het daar en heeft het leuk daar maar voor jezelf is het natuurlijk een zware beslissing.

Ik had weliswaar dezelfde beslissing genomen hoor, het is mooi dat jullie Bo en Cadell allebei in hun eigen waarde laten en een fijn leven gunnen.
Afbeelding

Au3
Berichten: 1737
Lid geworden op: 16-11-2010 13:38

Bericht door Au3 » 09-10-2012 13:04

Heel veel sterkte in deze moeilijke periode, zo te horen was dit de nige juiste beslissing.
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 09-10-2012 15:34

Wat een dappere beslissing Ingrid en Hanne. Ik weet wat het betekent als je uit liefde voor je hond zo'n beslissing neemt.
Niet iedereen is er toe in staat om zichzelf weg te cijferen in het belang van de hond(en).

Het blijft moeilijk, maar ik begrijp dat hij wel bij 'familie' geplaatst is en dat biedt hoop voor de toekomst. Zo blijf je vanaf de zijlijn toch betrokken en zul je altijd het 'vangnet' zijn.

Nu is het moeilijk, maar geloof me zodra je ziet dat alle drie de honden opbloeien weet je dat het goed is. En dat is wat het belangrijkst is.

Petje af voor Ingrid en Hanne in het belang van hun vriendjes, dat is pas dierenliefde.
Afbeelding

Chefke
Berichten: 1082
Lid geworden op: 16-11-2010 17:08

Bericht door Chefke » 09-10-2012 16:34

Petje af voor Ingrid en Hanne in het belang van hun vriendjes, dat is pas dierenliefde
applaus

Kan me er alleen maar bij aansluiten ...
Afbeelding

karen
Berichten: 345
Lid geworden op: 18-11-2010 11:04

Bericht door karen » 09-10-2012 18:07

Lieve Ingrid (en Hanne natuurlijk, maar die wist het al wel),

ook ik heb enorm veel respect voor deze beslissing èn voor je uiting ervan. Ik denk dat het de enige juiste beslissing is voor jullie allemaal! Ik weet bovendien wel héél zeker dat Cadell het héél erg naar zijn zin heeft in zijn nieuwe thuis en ver weg is hij niet he...

Het is zo'n zonde dat het niet lukt tussen die 2... Jammer want het is zeker geen algemeen probleem, als ik alleen al zie hoe zowel Bo als Cadell zomaar onze roedel kunnen binnenstappen zonder problemen...

Veel sterkte met verwerken, ik begrijp dat dat heel zwaar is.
Maar weet dat je alles hebt gedaan en alleen het beste hebt gewild en gekozen voor jullie schatten!

hummer
Berichten: 1732
Lid geworden op: 15-11-2010 18:56

Bericht door hummer » 09-10-2012 18:20

Jeetje Ingrid en Hanne ik wist niet dat dit zo speelde. Wat een moeilijke keuze hebben jullie moeten maken. Ik denk dat het in belang van beide hondjes de juiste beslissing is geweest.
Is het definitief of gaat Cadell ooit weer terug komen?
In ieder geval heel veel sterkte.
Afbeelding

Pullekes
Berichten: 565
Lid geworden op: 27-03-2011 09:12

Bericht door Pullekes » 09-10-2012 18:43

Respect Hoor, erg moeilijk besluit moet dat zijn geweest.

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 09-10-2012 19:49

Ingrid en Hanne, ik heb dit zitten lezen met de tranen in mijn ogen.
Wat een ontzettende moeilijke en harde beslissing hebben jullie moeten nemen.
Cadell zelf zal er idd het minst problemen mee hebben. Jullie verdriet zal veel langer duren.
Maar als je ziet dat Bo weer de oude wordt en dat je weet dat Cadell ook gelukkig is, dan weet je ook dat je voor beide honden EN ook voor jullie de juiste beslissing genomen hebt.
Veel sterkte.
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

Plaats reactie