huis verkopen

Lekker kletsen over van alles en nog wat. Het hoeft niet hond gerelateerd te zijn.
hester
Berichten: 110
Lid geworden op: 17-02-2012 07:24

huis verkopen

Bericht door hester » 02-05-2012 09:29

Even iets heel anders. We wonen niu bijna 5 jaar in ons nieuwbouwhuis, maar eigenlijk zijn we er niet helemaal happy mee.
We willen er niet nog 5 jaar wonen.
Toen we het huis kochten, hadden we nog geen kids. Toch iets andere behoeften dan nu.

We hebben echt een mini-tuin van 5 bij 5, en als ik echt lekker met de honden een stuk wil (los) lopen, moet ik altijd met de auto ergens heenrijden.

Ons huis nu heeft erg veel ruimte binnen, maar we willen nu een meer gezellig huis.

Kortom we zoeken een iets kleinere woning, met grote tuin en het liefst vlakbij een park.

Ik zou het liefst willen verhuizen naar een rustige provincie, lekker naar een klein dorpje. (een klein woonboerderijtje met een stukje grond)
Maar mijn man wil dichtbij de familie blijven, wat ik ook begrijp. Ik zeg nu ook wel heel stoer dat ik graag naar bv Drenthe wil verhuizen, maar heimwee zal ik vast wel krijgen, al vind ik het niet het andere eind van de wereld. (En je zult toch allebei ook werk moeten vinden)

Rond Zoetermeer zijn ook wat kleinere dorpen, met gezellige oudere huisjes en grote tuinen.

Toch durf ik nog niet goed te kijken naar andere huizen, want eerst moeten we ons huis te koop zetten, en dat is momenteel toch wel behoorlijk moeilijk.
Al denk ik dat wij misschien wel geluk kunnen hebben. (we wonen naast een groot winkelcentrum, scholen, treinstation) En er staat geen ander huis te koop bij ons in de straat.

We zullen het huis waarschijnlijk met verlies moeten kopen, dus nu is het kijken wat de consequenties zijn als we een goedkoper huis ervoor terugkopen.

Sorry, het is een heel verhaal, maar ik moest het even kwijt.
Omdat we nu ook de beslissing hebben genomen om het huis te verkopen, wil je ook het liefst dat het allemaal snel gaat, maar we moeten even geduld hebben.

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 02-05-2012 11:08

Spannende tijden dus, succes :) Misschien kan je wel een deal sluiten met de eigenaren van je droomhuis, dat de koop pas ingaat als je je eigen huis hebt verkocht (alle huizen zullen wel langer te koop staan nu).
Benieuwd waar jullie terecht gaan komen. Rond de Utrechtse heuvelrug en rond Hilversum is het ook erg mooi. Maar ik vind het zelf eigenlijk al snel landelijk zodra ik 10 min. de stad uit ben....
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 02-05-2012 13:57

MMmm allemaal erg spannend, als ik dit zo lees! Ik wens jullie veel succes want tegenwoordig gaat dit allemaal niet zo snel, maar misschien hebben jullie wel geluk!

Ook ik ben een beetje benieuwd welke streek jullie zullen verkennen, want er zijn zoveel mooie plekken!

Succes met het zoeken, kopen en verkopen!
Afbeelding

hummer
Berichten: 1732
Lid geworden op: 15-11-2010 18:56

Bericht door hummer » 02-05-2012 17:55

Jeetje wat een spannende/leuke tijd gaat er aan komen. Ik hoop dat je snel je huis verkoopt. Woon je aan de kant van zevenhuizen in Zoetermeer?
Ik woon zelf in Bergschenhoek en rij regelmatig door zoetermeer.
Afbeelding

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 02-05-2012 21:28

Succes met het verkopen en kopen. Dit zal idd wel een drukke, soms wel vervelende tijd, worden.
Maar groot gelijk als je een iets grotere tuin wilt, goed voor de kids en de woefers.
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

Dreamer-Francis
Berichten: 533
Lid geworden op: 02-07-2011 19:27

Bericht door Dreamer-Francis » 03-05-2012 12:45

Hoi Hester,

Tsja, het is een lastige tijd om je huis te verkopen.
En idd als je voor jezelf eenmaal de beslissing hebt genomen om t huis te verkopen, wil je ook dat dat zo snel mogelijk gebeurt want ja, je hebt dan al zo je plannen enzo@

Ik weet er ook alles van..

Mijn vriend en ik zijn een jaar of 6 geleden gaan samenwonen in een gekocht appartementje.
We zijn vanuit thuis/ ouders gelijk gaan samenwonen, waren na 2,5 jaar samen zijn erg toe aan een eigen plekje.
Mijn vriend werkte in de horeca (nog steeds) en veel (ook nog steeds, helaas) dus, ik werkte toen ook wat meer dus een tuin hadden we toch geen tijd voor.
Het appartement wat we kochten was goed onderhouden, we konden er zo in!
Het was een heerlijke starterswoning en een lekker eigen plekje!

Nu hebben, 6 jaar later, ook andere behoeften gekregen en willen een volgende stap nemen; een vrijstaand huis met meer ruimte en een leuke tuin of stukje grond.
Vele mensen met n tuin gaan met de eerste zonnestralen gelijk naar buiten, zomers lekker BBQen en tot laat bij de vuurkorf zitten, wij hebben dat niet en ik hen die behoefte wel heel erg!
We wonen nu op nog geen 80 vierkante meter, begint nu toch wel een beetje op me af te komen.. ik ben gewoon echt toe aan.meer ruimte en iets nieuws!
Zolang we híer wonen kan ook mijn droom, een cardi pupje, niet waargemaakt worden..

Sinds een dik 1,5 jaar hebben we ons appartement nu te koop staan en nog niet 1 kijker is geweest, het wordt zo langzamerhand best wel frustrerend, moet ik zeggen..
Maar goed, we geven niet op!

Ik hoop dat jullie meer geluk zullen hebben met de verkoop van het huis!
Heel veel succes ermee?
En hou je ons op de hoogte?!

Groetjes Francisca
My dream will not only be a dream someday,
it will happen however, they say.
Then, I will have a Cardigan pup in my arms,
enjoying the company, friendship and
Cardigan charms!
I can't hardly wait,
to finally meet my Cardigan soul mate! ♥

Au3
Berichten: 1737
Lid geworden op: 16-11-2010 13:38

Bericht door Au3 » 03-05-2012 22:56

Tja Dat kan ik beamen. Wij hebben ook 10 jaar in een nieuwbouwhuis gewoond met een 10 x 10 postzegeltuintje. In het begin ideaal, perfect bij te houden door 2 verdieners en toch nog alle tijd voor andere dingen. Maar toen kwam de zoon en de hondjes en bleek het verre van ideaal.
3 jaar geleden hebben wij de stpa gezet, lekker landelijk vrijstaand wonen. Nu is dat in onze provincie, limburg, nog enigzins betaalbaar tov randstand. We kochten , per toeval, nog eerder dan dat ons huis te koop kwam te staan. En net toen we gekocht hadden, begon de recessie en daar zaten we dan met 2 huizen, gelukkig voor ons, vonden we binnen 3 maanden kopers voor ons nieuwbouwhuis . in ons nieuwe huis hebben we alles moeten verbouwen, jaren 50 orginele staat, dus echt alles is eruit geweest. Maar ook dat was een grote woonwens van ons. Na dik 3/4 jaar verbouwen zijn we erin getrokken en vanaf dat moment genieten we elke dag ! De rust van geen ( aangebouwde) buren en de enorme tuin ( 2000m2) en het vrije uitzicht, zaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalig. We wonnen uiteindelijk niet zo landelijk als we eerst wilden, maar nu in een gewone straat, wel vrijstaand, maar achter helemaal vrij. Lekker of fietsafstand van alle voorzieningen, perfect !
Nu elk voordeel heeft zijn nadeel; wij hebben gekocht op het hoogtepunt en vlak erna ons andere huis verkocht. Het ging dus relatief snel, maar hebben ook premium prijs betaald.

Heel veel succes met jullie verkoop !!
Afbeelding

karen
Berichten: 345
Lid geworden op: 18-11-2010 11:04

Bericht door karen » 04-05-2012 17:02

Veel succes met de verkoop en veel plezier met uitkijken naar iets nieuws!

Spannende tijden zijn het en de verhalen die je uit Nederland hoort zijn angstaanjagend...

Wij hebben eind januari beslist dat we naar iets nieuws wilden uitkijken, half februari ons hart verloren aan een hoevetje, eind februari overeenkomst getekend, eind maart ons huis eindelijk te koop kunnen zetten en eind april ons huis verkocht. Volgende week krijgen we de sleutel en dan hebben we nog enkele weken/maanden de tijd om het nieuwe huis in orde te brengen.

Soms kruipen de kriebels ons op het lijf... Straks 2 (en in ons geval 3) huizen af te betalen + alle kosten van wat je nog wil gaan doen... Een hoop onzekerheden voor het huis verkocht was... Brrrr ik zal blij zijn als het allemaal achter de rug is!

In elk geval wens ik jullie evenveel geluk toe als wij gehad hebben!

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 05-05-2012 14:19

karen schreef:Spannende tijden zijn het en de verhalen die je uit Nederland hoort zijn angstaanjagend...
Niet te bang worden hoor Karen. Er zit een hoop bla bla bij die politici in Nederland, hihi.
Gelukkig krijgen we verkiezingen en dan hoop ik maar dat de Nederlandse bevolking door heeft hoe er bewust onrust gezaaid wordt.
In Eenrum worden we niet zo gauw bang. De GG (= grootste griezel) is nu vertrokken en ik hoop dat dit zo blijft :wink: .
Daar heeft Nederland Internationaal gezien grote schade mee opgelopen.
Als alle burgers eens even hun nuchtere boerenverstand laten werken komen ze er vast wel weer uit.
In feite............is er niets aan het handje, gewoon bangmakerij, haha.

Hartstikke goed dat jullie je huis verkocht hebben. Nu even een paar maand door de zure appel bijten met de financiën en dan kom je echt weer in rustiger vaarwater.

Ik voorzie nog meer leuke zaken :lol: , wat? Dat zien we in de loop van dit jaar nog wel, hihi.
Afbeelding

hester
Berichten: 110
Lid geworden op: 17-02-2012 07:24

Bericht door hester » 09-05-2012 09:15

We moeten nu even uitzoeken hoe het nu zit met onze hypotheek, we hopen natuurlijk geen restschuld mee te nemen, maar waarschijnlijk ontkomen we daar niet aan.

Vanmiddag even afspraak maken met hypotheek adviseur. En dan kijken hoe het allemaal gaat lopen.
Ik hoop dat ons huis snel verkocht gaat worden.

Toch durven we nog niet zo goed fanatiek naar huizen te kijken, want dadelijk zien we een huis waar we verliefd op worden, en nu kunnen we daar nog even niks mee.

Eerst verkopen, dan zoeken.

We zoeken een beetje in en om Zoetermeer.
Dus Bergschenhoek, Bleiswijk, Boskoop, Pijnacker.

Plaats reactie