Ook gezinsuitbreiding op komst

Lekker kletsen over van alles en nog wat. Het hoeft niet hond gerelateerd te zijn.
Au3
Berichten: 1737
Lid geworden op: 16-11-2010 13:38

Ook gezinsuitbreiding op komst

Bericht door Au3 » 03-04-2012 21:46

Wij leven natuurlijk hartstikke mee met de forummers waar zeer binnenkort puppies worden verwacht en hun toekomstige baasje.
Thuis hebben we ook een bevalling aanstaande.... aycaramba
Wanneer is nog een groot vraagteken, dus elke dag is spannend.
Bij ons worden er alleen geen puppies verwacht, maar 1 veulentje.
Pebbles, onze lieve kleine knuffelpony , blijkt dragend te zijn. wonderful
De vorige eigenaren hadden haar in augustus bij haar "fokker" gekocht, waar ze in een grote kudde shetlanders liep.
Wij hebben Pebbles in oktober gekocht, paarden dragen 11 maanden, dus achteraf hebben wij Pebbles al dragend gekocht.
Gedurende de winter moest ik wel weer wennen aan die lichaamsbouw van shetjes en het netjes voeren ervan. Ik wilde niet zo'n tonronde shet, die straks hoefbevangen door de wei loopt.
Dus toen Pebbles toch wel dik begon te worden , heb ik in eerste instantie gekort op haar voer ( hooi en 1 handje muesli). :oops:
Mevrouw leek wel dik te worden van lucht, maar goed ik had de hoop gericht op de lente.
Toen ze 2,5 week geleden haar wintervacht begon te verliezen, besefte ik dat die buik er toch wel anders uitzag dan een te-dikke-pony-buik. sEm_oops2
En de gedachte van "Stel dat ze eens dragend was" kwam voor het eerst door mijn hoofd. Na een kennis , die al meer dan 30 jaar minishetjes fokt, gevraagd te hebben om Pebbles eens te komen bekijken, bleek die het veulen ook duidelijk te kunnen voelen ( ik meende het eerder ook al gevoeld te hebben).
Dussss is de wei met spoed veulenproef gemaakt, want wrs zal dit ding bij geboorte ergens rond de 40-50cm zijn, waardoor ze onder veel dingen gewoon door kunnen lopen.
Intussen is besloten dat de gezinsuitbreiding ook permanent mag blijven wonen. We hopen dan maar op een merrie, want anders hebben we straks ook nog een leuke kostenpost aan het casteren van evt zoonlief om toekomstige inteelt te voorkomen.
Pebbles wordt elke dag nauwlettend in de gaten gehouden, om dit moment begint langzaamaan haar uier zich te vullen, ik zie nu verschil tussen nu en 2 weken geleden. Ik denk dat we nog wel even voor de boeg hebben, maar die kleintjes zijn toch heel anders dan de grote paarden ( daar gaan geboortealarmen om, camera's opgehangen) en onze uk moet het helemaal zelfstandig doen. hartjes
Ik hoop maar op een avond bevalling zodat we wel thuis zijn.
Kjell heeft de naam al verzonnen ( dat riep hij binnen 10 seconden nadat we hem vertelden dat Peb een veulen kreeg), Boffie.
En ach het kan voor merrie en hengst en een bofferd is het wel degelijk.
Dus wij maken ons ongewild , maar toch nu ook heel erg enthousiast , op voor een paar spannende dagen/weken. ooievaar
Afbeelding

Beppie
Berichten: 462
Lid geworden op: 15-11-2010 22:14

Bericht door Beppie » 03-04-2012 21:52

leuk dat er bij jullie gezinsuitbreiding komt
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 03-04-2012 22:02

Dat ga je niet menen rollsmile
Ik vond het al zo raar op facebook dat je "onverwacht" gezinsuitbreiding kreeg sEm_oops2
Maar nu snap ik het :wink:
Dus in principe kan ze tussen nu en Juli bevallen?
Als een zwangerschap 11 maanden duurt en ze in augustus gedekt zou wezen :wink:
Tjonge, hebben jullie niet enig idee hoelang jullie nog moeten wachten?
Wel super de super leuk hoor! hartjes
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

hummer
Berichten: 1732
Lid geworden op: 15-11-2010 18:56

Bericht door hummer » 04-04-2012 09:09

Wat een aangename verrassing. Jij maar denken dat ze op dieet moest, hihi.
Als je wil kan je toch een birth alarm omdoen, dan word je kans iig groter dat je het mee maakt. Onze merrie krijgt de laatste jaren een zender aan zijn halster, die is erg handig en heeft de merrie geen last van.
Nou succes met de spannende tijd.
Afbeelding

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 04-04-2012 10:44

ik hoop op een vlotte bevalling en een pracht van een veulen!
Afbeelding

gigantjes
Berichten: 66
Lid geworden op: 12-04-2011 11:48

Bericht door gigantjes » 04-04-2012 11:42

Als de aanstaande moeder gaat kegelen dan weet je dat het veulen binnen zo´n 24 tot 48 uur komt ooievaar .
Wel een verrassing je weet niet wie de vader is dus de kleur ???.

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 04-04-2012 14:38

Wat een geweldig verhaal rollsmile thumbsup
En spannend inderdaad, succes!
Afbeelding

nicol moors
Berichten: 295
Lid geworden op: 17-03-2011 15:48

Bericht door nicol moors » 04-04-2012 14:42

hey dat is gaaf
doe maar 1 dan krijg je er 2
een paar geleden hebben we het hier ook op stal meegemaakt
die arme man was zo verliefd op zijn hele erge brave merrie rollsmile rollsmile 3 weken later had hij er een veulen bij en toen mams was opgeknapt bleek het een erge pittige dame te zijn hihi
hoop ook voor jou op een geweldige bevalling en inderdaad s,avonds of s,nachts zodat jullie erbij kunnen zijn
enne boffie boft maar om bij jullie geboren te mogen worden een gouden plekkie hartjes
knuffels Nicol en pootjes van Betty en Fleur
www.frommiabo.jouwweb.nl

Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Bericht door Django » 04-04-2012 16:23

Ohhh wat leuk! Veulentjes zijn zo schattig!! Ik hoop ook dat jullie bij de bevalling kunnen zijn, ik vind dat keer op keer een wonder!

Grtz Daane :D
Afbeelding

Mandy
Berichten: 594
Lid geworden op: 12-07-2011 08:42

Bericht door Mandy » 04-04-2012 17:30

Ooooh wat een leuk onverwacht nieuws.
Wij hadden een cameraatje, erg handig want dan kun je binnen blijven :wink: En dat geeft de merrie ook wat rust. Dat ijsberen van mij zat ze natuurlijk ook niet op te wachten...
Nou ja, en als het dan eindelijk zo ver is, dan natuurlijk er heen gaan en moeders bij staan.
Succes met deze spannende blijde gebeurtenis die jullie te wachten staat.
Groetjes Mandy

Plaats reactie