Advies gevraagd

Lekker kletsen over van alles en nog wat. Het hoeft niet hond gerelateerd te zijn.
hummer
Berichten: 1732
Lid geworden op: 15-11-2010 18:56

Bericht door hummer » 20-02-2011 21:09

Dat ziet er nog prima uit die vloer. Nou ik ga nog even verder spitten en zoeken.
Iedereen bedankt alvast!
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 21-02-2011 12:21

Mooi hoor zo'n donkere houten vloer. Vooral met zo weinig onderhoud :-)
Afbeelding

Etje007
Berichten: 474
Lid geworden op: 16-11-2010 07:31

Bericht door Etje007 » 21-02-2011 12:46

ja, tis eigenlijk net wat je ermee wil. Wij vinden het mooi als je aan de vloer kunt zien dat er geleefd wordt. Maar een strakke houten vloer is ook mooi, maar dan heb je wel meer onderhoud nodig lijkt me.

Je kunt er zelfs vloerverwarming onder leggen. Maar volgens mij vinden honden dat niet zo fijn. Toch?
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 22-02-2011 09:00

Geen idee... Er zijn er zelfs die beweren dat vloerverwarming slecht is voor mensen omdat koude voeten gezonder is ;-)
Ik wil me er wel ooit eens in gaan verdiepen. Vloerverwarming schijnt goedkoper in gebruik te zijn, en minder stof te verspreiden in huis. Dan verzinnen we wel weer wat voor de hond. Koele zones, of een leuke geisoleerde mand ofzo ;-)
Afbeelding

Dinq
Berichten: 17
Lid geworden op: 28-12-2010 23:23

Bericht door Dinq » 04-03-2011 14:38

Hoi Miranda,

Wij hebben een eiken vloer in de kamer. Met flink veel knoesten en structuur. Erg rustiek, zeggen ze dan. We hebben de vloer in de olie gezet. Dan kun je iets gemakkelijker een gedeelte van de vloer bijwerken en hoef je niet meteen je hele kamer leeg te ruimen. Dit bijwerken hebben we in 8 jaar tijd nu één keer gedaan, maar binnenkort moet het weer.
Ik vind de slijtage nog wel meevallen, maar onze honden zijn dan ook veel buiten en in de (open)keuken.

Vervelender vind ik dat als er een keer gekotst is, dat je dat dan tussen 2 planken moet zien weg te krijgen...........:-(

In de keuken, de gang en de berging hebben wij een grindvloer en dat is echt ideaal. Dit zijn hele kleine grindsteentjes en daaroverheen gaat een beschermlaag. Dit is in elke kleur te leggen/krijgen. Het was verhoudingsgewijs ook niet zo duur, maar wel zeeeeeeeeeeer duurzaam.

Onder die vloer ligt vloerverwarming en de honden gaan inderdaad vaak in de kamer liggen op de houten vloer waar geen vloerverwarming is. Als het echter koud is, dan gaan ze juist weer op de grindvloer liggen. Ja, ze weten wel wat comfortabel is. 's Zomers is de grindvloer juist lekker koel en dan liggen ze er ook graag op.

Succes met je zoektocht en kies vooral wat je zelf mooi vindt.

Wim
Dink is echt een stoere Cardi.

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 07-03-2012 16:52

Wij zijn nu ook op zoek naar nieuwe vloeren. Vanwege houtkleurige meubelen wilde ik 's kijken naar een niet-houten vloer (voor het contrast).

Dat leverde alvast een komisch bezoekje aan de "Marmoleum Modelwoning" op :lol:

Gijs was mee (was zo'n vloer wel stroef genoeg voor hem?) en mildly interested, tot we in de grote zaal kwamen. Haren, staart omhoog en grommen alsof er een groot gevaar aankwam.
Zij die een beetje bang voor honden waren, verlieten de zaal, toen een daverend gelach opsteeg.

Toen zagen ook wij het kleine spiegelkistje op de grond, waar je een tegel in kan leggen die dan eindeloos weerspiegeld wordt. Gijs zag zichzelf, eindeloze rijen van zichzelf :) (zou hij nu geleerd hebben zn staart iets lager te houden?)

Toen we bijgekomen waren, heb ik wat gerend met hem. Op de vinyl-collectie was het uitglijden, maar op het linoleum niet!

Lekker stroef in elk geval dus okokok
Afbeelding

Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Bericht door Django » 07-03-2012 17:06

Ik wou ook zo een vloer, maar ik wou ook geen sloof worden doordat ik er veel werk aan zou hebben. Wij zijn uiteindelijk voor een laminaat vloer gegaan, met mooie groef erin en voelbare knoesten ed. Dit is heel mooi en is onderhoudsvriendelijk. Beter dus dan het echte werk, maar ook zeker niet goedkoop!
Als je soms ziet wat er hier allemaal over de vloer komt en gaat...... en hij ziet er nog heel mooi uit!
Natuurlijk is 'echt' hout mooier, maar ons laminaat met een houtfineerlaag is net zo mooi hoor! Beter iig dan laminaat met een fotoprint erop!

Destijds hebben wij ook naar zo een grindvloer gekeken, helaas kon het niet op onze woonboot, maar dat is, vind ik, ook het bekijken waard!!!

Verder denk ik dat wij jullie alleen maar kunnen adviseren, de uiteindelijke knoop moeten jullie toch samen door hakken!!!

Succes!

Grtz Daane
Afbeelding

hummer
Berichten: 1732
Lid geworden op: 15-11-2010 18:56

Bericht door hummer » 07-03-2012 17:47

DIe Gijs is zich vast een hoedje geschrokken van zoveel Gijsjes!! Ik ben benieuwd wat het gaat worden bij jullie.

Hier hebben de buren een gietvloer met steentjes, maar dat vind ik toch echt niet mooi. Het komt mss ook door de kleur want het is met oranje.

Ik vind hout toch echt het allermooist. Het doet het meest warm aan. Ik ben blij met de vloer die we nu hebben. Ik kan hem goed schoon houden en lekker nat dweilen.

Succes Suzan met jullie zoektocht!!!
Afbeelding

Marjo
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15-11-2010 21:56

Bericht door Marjo » 07-03-2012 19:58

Wij hebben vinyl op de vloer. Latjes langs de kanten en kleden op maat laten maken.
In het begin moest iedereen altijd aan onze vloer voelen omdat ze dachten dat het parket was.
Het ligt er nu al zeker 8 jaar en in ons vorige huis lag er ook al 7 jaar vinyl op de vloer,
Ons vinyl is zeker niet glad. Je hebt tegenwoordig heel veel soorten in vinyl.

Afbeelding
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 09-03-2012 08:42

@ Miranda goed om te horen dat jullie nog steeds blij zijn met de gekozen vloer!
Ik vind gietvloeren ook erg mooi, maar dan wel glad (zonder steentjes) en ook liever niet oranje :mrgreen:

@Marjo dat ziet er inderdaad helemaal niet uit als vinyl, leuk dat het zo lang goed blijft! Ik neem meteem aan dat het bij jullie niet glad is.
Wij waren bij Forbo, en het vinyl daar was echt gladder dan het marmoleum.

We zijn er nog niet helemaal uit wat het gaat worden; het is een oud huis en als blijkt dat binnen afzienbare tijd onderhoud aan de onderbalken / fundering gedaan moet worden, kan het zomaar toch hout worden (die is verhuisbaar, zonder meteen een hele nieuwe vloer te moeten nemen).
Afbeelding

Plaats reactie