en er staat er weer een op MP

Lekker kletsen over van alles en nog wat. Het hoeft niet hond gerelateerd te zijn.
hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 14-01-2012 21:05

Bij corgi's zie je dat toch niet? Die hebben of een heel klein stukje of gewoon een staart. In dit geval vind ik het aannemelijker dat er een ongeluk mee is gebeurd. Misschien ook wel de reden dat hij niet eerder verkocht is.
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 14-01-2012 21:37

Maar misschien krijg je door de kruising wel een andere staartvariatie. :wink:
Want een 100% cardi is het niet.

De cardi van mijn zwager (ook gekocht via MP mede daardoor ben ik er zo tegen maar dat is een ander verhaal) mist ook een stuk staart.
ook bij hem kan je duidelijk zien dat hij een stuk mist.
Hij is daarmee geboren.
hij mist zeg maar 5 cm staart ten opzichte van sky zijn staart. ook heeft hij er nog een knikje in zitten.
Zeer waarschijnlijk is ook Louis een gekruisd met iets anders..maar wat??
ik weet nog dat hij een foto liet zien van het nest (nadat hij de pup al had) en toen zaten er hondjes van 8 weken in met ronde oortjes, een soort bereoortjes zeg maar.
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 14-01-2012 22:18

hannabelgje schreef:Dat ziet er toch echt anders uit, hij had nog best een stuk staart op de foto.
Dat kan. Er hoeft maar een of twee schakeltjes verdwenen te zijn en dan noem je ze al bobtail. Alle variaties zijn mogelijk.
Bij de cardies komt dit gen niet voor. Bij de pems wel. Er worden ook genoeg kruisingen tussen beide rassen geboren en dan zie je af en toe zogenaamde cardies die een bobtail van de pem hebben.
Voor de genenpool van het ras is dit van geen enkel belang omdat deze honden, en hun afstammelingen, bastaards zijn en er nooit een stamboom bij komt. Wat dus het nut van dit soort kruisingen is moet je dichter bij de fokkers zoeken. Makkelijk als de andere partij in huis woont of om de hoek bij de buren, zo komen deze kruisingen meestal op de wereld, niets hoogdravend met de genenpool, heel ordinair voor het gemak en de goedkoopte.
Afbeelding

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 14-01-2012 22:24

probleem is dat natural bobtails niet zo heel veel voorkomen en begin je er echt op te fokken, dan krijg je heel vaak problemen (oa met open ruggetjes)

normaal zouden pembrokes inderdaad een korter staartje moeten hebben...
maar aangezien fokken op staartlengte niet zo evident is, gebeurt het ook dat er een pemmeke een langere staart heeft dan normaal.
vergeet ook niet dat 95% van de pems met korte staart een gecoupeerde staart hebben, dus op de gewenste lengte :wink:

pembroke pup met een typische korte staart
Afbeelding

de typische bobtail pembroke-kont
Afbeelding

deze is toch ook al ietsjes langer hé :wink:
http://www.petwave.com/~/media/Images/C ... i%203.ashx
Afbeelding

Dreamer-Francis
Berichten: 533
Lid geworden op: 02-07-2011 19:27

Bericht door Dreamer-Francis » 15-01-2012 11:05

Bij de Zweedse Vallhund komt het ook voor;

Afbeelding

Afbeelding
My dream will not only be a dream someday,
it will happen however, they say.
Then, I will have a Cardigan pup in my arms,
enjoying the company, friendship and
Cardigan charms!
I can't hardly wait,
to finally meet my Cardigan soul mate! ♥

Chefke
Berichten: 1082
Lid geworden op: 16-11-2010 17:08

Bericht door Chefke » 15-01-2012 16:25

Ik heb 20 jaar geleden eens een hondje gekocht. Ik (en mijn mama en papa) waren er zo blij mee, dat we er na 3 dagen achter kwamen dat hij geen staart had. Wij de (brood?) fokker gebeld. Zeggen, allee, kom hem maar ruilen dan... huh?

Al doende leert men, het was een schat van een hond, maar volgens de DA een mongool onder de honden (huh?) Nadat we hem 5 weken hadden is hij op de leeftijd van 3 maanden doodgereden (we woonden langs een drukke dijk) helaas werd hij net een beetje gehoorzaam want wat was dat een leuk beessie. Ik heb geen digitale foto'tjes van Boomer, maar hij zal altijd speciaal blijven. Gewoon omdat hij zo lelijk was..... en lief!!
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 15-01-2012 18:15

wahha kwam jullie er pas na drie dagen achter dat hij GEEN staart had rollsmile
Er zijn ook rassen die gewoon geen of een hele korte staart hebben hoor :wink: misschien was hij daar wel mee gekruisd. :mrgreen:
(ik lach je toe he, niet uit :D )

Wel sneu dat hij al zo jong gestorven is.
Ik herken het wel, wij hadden vroeger thuis een zwarte poedel Toy, beestje spong uit de auto en is ook doodgereden.
Ontroostbaar was ik als kind.
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Coo
Berichten: 433
Lid geworden op: 08-12-2010 10:21

Bericht door Coo » 29-05-2012 21:04

Hallo mensen,
even over het hondje van ene Danielle op Marktplaats.
Sinds 2 weken woont hij nu bij ons en hij gaat nooit meer weg!
Hij heet nu Joep (gewoon omdat we al een Pip hebben) en het is het hondje wat op onze site staat, wat geopereerd is aan RCS.
Het gaat hartstikke goed met hem, hij wil vooral met onze andere hondjes spelen. Zijn grote vriendin is een even jong Pemmetje.

Weten jullie soms meer over zijn achtergrond?
Wij zijn de derde eigenaars in een jaar tijd, en het beestje werd deze maand 1 jaar.

Coo de Waard - Corgi Herplaatsing

Elly
Berichten: 476
Lid geworden op: 23-11-2010 16:29

Bericht door Elly » 29-05-2012 21:06

Ooohh, wat fijn te lezen dat jullie hem opgenomen hebben in jullie roedeltje.
Afbeelding

Coo
Berichten: 433
Lid geworden op: 08-12-2010 10:21

Bericht door Coo » 29-05-2012 21:11

We hebben eerst een inzameling gehouden om hem te laten opereren, maar ik kon niet aanzien dat het beestje pijn had. Dus zijn we hem gaan halen en hebben hem laten opereren. Na de operatie ging hij bij ons revalideren.... dachten we. We waren het er gelijk over eens dat hij bleef!
We hebben toen gelijk de inzamelingsactie beïndigd.
Het is zo'n leuk gezicht, een drietal rooie Pemmen en dan zo'n bruintje beer ertussen. Hij is ontzettend lief!
Nu nog even kijken of Cardi's echt clownesker (zoals in de rasbeschrijving staat) dan Pems. :D

Plaats reactie