Vaccineren

Hier vinden we alles over de gezondheid van jouw vriend.
Marjo
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15-11-2010 21:56

Vaccineren

Bericht door Marjo » 01-04-2011 22:26

Ik vond dit artikel en ben benieuwd wat jullie hiervan vinden?

http://vaccinatiebeleid.rauwevoedingvoorhonden.nl/

Het onderwerp vaccinatieschade en epilepsie vond ikzelf erg interessant

Vandaag zijn wij ook weer met de honden naar de dierenarts geweest voor de vaccinaties.
Volgens het boekje (of de farmaceitische industrie) hadden zij weer een cocktail nodig.
Wij hebben in overleg met onze dierenarts alleen de Weil vacc laten geven.


Marjo en Co
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 01-04-2011 23:05

Interessant artikel Marjo.
Iets gelijks heb ik jaren geleden ook gelezen, maar dit is weer bijgewerkt. Mijn honden krijgen 2 jaar achter elkaar Weil/Parvo (i.v.m. pups) en het derde jaar een grote cocktail. Voor de honden die naar het buitenland gaan is er dan nog eens in de drie jaar Rabiës.
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 02-04-2011 08:01

Zeer interessant artikel Marjo en zeker iets om zelf over na te denken en het er met je dierenarts eens over te hebben :wink:

Tannetje Koning kende ik reeds van een boekje van haar over gezonde voeding bij honden okokok
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 02-04-2011 08:58

Wij doen de grote cocktail ook 3-jaarlijks, en jaarlijks Weil + parainfluenza + ook kennelhoest (vanwege hoge concentratie honden in de buurt).
We moeten binnenkort weer voor de grote cocktail, zal eens vragen aan de dierenarts of hij dat in 1x geeft, of in meerdere keren.

Pff heb net alle documentatie door zitten lezen, en na deze grote vaccinatie (is eigenlijk de 1-jaar booster) vind ik het wel een idee om eerst te 'titeren' voordat er automatisch herhalingen gegeven gaan worden.

Maar wellicht dat er over 3 jaar weer nieuwe inzichten zijn ;-)
Afbeelding

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 02-04-2011 12:00

de grote vaccinatie waar jullie over spreken, zit daar dan de enting tegen de ziekte van Weil in of niet?

Hier worden de honden jaarlijks geënt (hondenziekte + parvo + hondenziekte + lepto)
Bo jaarlijks rabiës, Xhita 3-jaarlijks

op zich heb ik mijn bedenkingen bij Weil (lepto), ik heb honden die niet veel gaan zwemmen en al zeker niet in beken/sloten, anders zou ik 2x/jaar enten tegen Weil, ook al bevat deze enting niet alle serovars van leptospirose, toch ben ik met deze ziekte heel erg voorzichtig, wij hebben heel regelmatig gevallen van lepto binnen in de kliniek (zowel van gevaccineerde als niet-gevaccineerde dieren) en het is en blijft toch een zoönose

Nu, de belangrijkste vaccins zijn en blijven de puppy-vaccinaties...
als die correct gegeven zijn is dat al heel wat :)
Afbeelding

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 02-04-2011 12:46

Er schijnen maar 5 gevallen van lepto per jaar in nederland voor te komen ongeveer heb ik begrepen. Er is registratieplicht volgens mij omdat het een zoonose is en het zou dus op te vragen moeten zijn volgens mij. Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen met de enting van Zoë komende zomer. Frank heb ik afgelopen januari niet laten enten in elk geval. Mijn Da vindt dat gedoe rond enten flauwekul en vindt dat er gewoon geënt moet worden. Wel wisselt hij het af, het ene jaar de grote cocktail en het andere jaar de kleine.
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 02-04-2011 13:12

Grote cocktail is hier Parvo, Weil, Para-influenza, Hepatitis Contagiosa Canis, hondenziekte. (Nobivac L + DHPPi).

Maaaaaar het advies kan per hond verschillen, zegt de website van onze dierenarts (ze zijn omringd door alternatieve, holistische dierenartsen ;-) )
Afbeelding

Marjo
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15-11-2010 21:56

Bericht door Marjo » 02-04-2011 19:22

Dit staat op de website van onze dierenarts:

http://www.kalverbos.nl/hondvaccinatie.htm

Marjo en Co
Afbeelding

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 02-04-2011 19:46

hannabelgje schreef:Er schijnen maar 5 gevallen van lepto per jaar in nederland voor te komen ongeveer heb ik begrepen. Er is registratieplicht volgens mij omdat het een zoonose is en het zou dus op te vragen moeten zijn volgens mij. Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen met de enting van Zoë komende zomer. Frank heb ik afgelopen januari niet laten enten in elk geval. Mijn Da vindt dat gedoe rond enten flauwekul en vindt dat er gewoon geënt moet worden. Wel wisselt hij het af, het ene jaar de grote cocktail en het andere jaar de kleine.
5 per jaar in Nl...
best wel weinig...
Wij hebben er bij ons toch wel op regelmatige basis.
en dan spreek ik dus maar over 1 kliniek...
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 02-04-2011 21:44

Rocky en Lacy kregen elk jaar de enting Weil omdat ze veel zwommen.
En een keer in de twee jaar rabies, en de cocktail het ene jaar uitgebreid en het jaar erop de kleine.'
Lacy hebben we de laatste keer wel laten enten voor alles omdat sky toen kwam en met een pup neem je geen risico.
Maar jee wat is ze er ziek van geweest.
(is natuurlijk niet te zeggen dat dit van de entingen kwam maar we hadden al wel besloten dat we het dit jaar niet meer zouden doen bij haar).
Het bloed eerst nalaten kijken heb ik ook gelezen, en onze dierenarts vind het ook niet nodig om elk jaar tegen alles te enten.
Sky is pas in Juni weer aan de beurt...
Maar ik ga dit eens allemaal goed doorlezen :D
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Plaats reactie