Haily aangevallen tijdens wandeling in het bos

Hier vinden we alles over de gezondheid van jouw vriend.
Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Haily aangevallen tijdens wandeling in het bos

Bericht door Django » 05-02-2014 18:08

Vanmorgen is onze Haily aangevallen in het groenendaalsebos in Heemstede.
Twee grote honden, waaronder 1 frieze stabij en een ander soort jachthond die vielen Haily ineens zonder reden aan. Haily probeerde nog te vluchten tussen mijn benen in en onder mijn lange jas, helaas mocht dat niet baten, want ze hebben haar goed te pakken gehad. Haily gilde het uit, ik krijg het nog koud als ik er aan terug denk.
Django die al een heel stuk verderop liep kwam als door een raket aangedreven aan stuiven en heeft de grootste gepakt, waardoor ik eindelijk Haily tussen de aanvallers uit kon krijgen. Ik ben zelf ook gegrepen, maar gelukkig had ik een hele dikke jas aan. Ook Django is vlink te pakken genomen, maar al het bloed wat hij op zich had, was van de andere hond.
De eigenaren deden helemaal niets en floten hun honden ook niet terug.

Ik heb Haily dus opgetild tussen ze uit en meteen op de arm genomen, ben proberen weg te lopen, maar de honden hadden het inmiddels op Django voorzien. Ik schreeuwde naar de eigenaren dat ze mn pup hadden gepakt.... maar ze deden niets..... ik probeerde Haily op veilige afstand te laten staan, maar meteen gilde ze het weer uit en haar voorpootje hield ze recht voor zich uit. Ik kon niet weg, want Django werd nog steeds gegrepen, die was echt flink in gevecht......
Uiteindelijk door mijn weglopen en Django die achter ons aan kwam, waren we verlost door de daders.......

In paniek de dierenarts opgebeld..... gelukkig geen interne bloedingen.... geen botbreuken....... maar wel, nu moet ik het goed zeggen, het botvlies wat is los gekomen, dus nu pijnstillers en verplichte rust......

Ik ben er nog ontdaan van.....ik heb ook meteen Ati opgebeld..... want ik kan er ook nog steeds niet bij dat er 2 volwassen honden beide reuen naar mij weten, zomaar een kleine puppen teefje aanvallen.....ik ben ook in shock....ik kan er niet bij.....

Hou t hierbij vandaag...... ben zo ontdaan en zo verdrietig.... ons mooie kleine meisje....... hoe durven ze..... en die mensen.... ik snap t niet......

Iig.... moest t ook hier even kwijt...

daane
Afbeelding

hummer
Berichten: 1732
Lid geworden op: 15-11-2010 18:56

Bericht door hummer » 05-02-2014 19:45

Jeetje Daane wat een vreselijk naar verhaal. Ik snap dat dit veel indruk maakt. Arme hondjes en echt schandalig dat de baasjes niks deden. Veel beterschap en ik hoop dat je niet te erg geschrokken bent en straks weer zonder stress met de beestjes durft te wandelen.

Groetjes MIranda
Afbeelding

Loes
Berichten: 847
Lid geworden op: 07-12-2010 11:33

Bericht door Loes » 06-02-2014 12:56

Wat een afschuwelijk verhaal! Ik krijg er een brok van in mijn keel. Wat een verschrikkelijke mensen ook dat ze niks deden. Dit soort dingen wil je echt niet meemaken. Mag je best even verdrietig over zijn. Sterkte en geef ze maar een dikke knuffel van mij!!!!

Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Bericht door Django » 07-02-2014 12:40

Thanx!!

Met Haily gaat het goed, de oortjes staan inmiddels weer fier omhoog en het staartje draaid overuren... ze hinkenpoot wel, maar ze steunt, al is het heel voorzichtig, iig wel weer op haar pootje. Dus dat stelt wel gerust!

Inmiddels is er aangifte gedaan, nou ja een mutatie gemaakt, want honden vallen onder goederen.... :? dus ik kon geen aangifte doen en dat kan ook alleen maar als de eigenaren hiertoe hebben aangezet en dan nog is het zeer moeilijk te bewijzen.
Ook de gemeente is inmiddels van alles op de hoogte gesteld, al weet ik niet hoe zij hier verder mee gaan, want daar heb ik nog niets van vernomen.

Verder loop ik met Django heerlijk in een ander bos en met Haily hier thuis..... en we laten haar aan zoveel mogelijk andere honden snuffelen.... want het was erg schrikken voor haar en ze moet weer vertrouwen krijgen in grote honden...

Grtz Daane
Afbeelding

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 07-02-2014 16:04

Jeetje zeg. Het lijkt tegenwoordig wel normaal te zijn in Nederland. Ik hoor dat zo veel de laatste tijd!
Beterschap voor je meisje!
Afbeelding

Marjo
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15-11-2010 21:56

Bericht door Marjo » 07-02-2014 20:03

Allemachtig, wat een toestand, ik lees het nu pas.

Bij het lezen alleen al lopen de rillingen al over mijn rug.
Wat een stelletje hufters zeg.
Vreemd ook dat die twee andere honden een pup te grazen nemen.
Je schrilkt je helemaal te pletter.
Sporen zeker ook niet helemaal, net als hun baasjes :evil:

Ik lees nu ook al dat het gelukkig weer wat beter gaat met Haily.
En voor jullie moet het ook allemaal weer even bezinken, de schrik zit er nog wel even in, logisch ook.

Knuffels van hieruit voor jullie allemaal kissss kissss kissss

P.S
Eerstvolgende keer misschien een flink stuk ketting in je zak stoppen, als er dan weer van die malloten aankomen kan je die op hun kop gooien zodat ze flink zullen schrikken en misschien de benen nemen.
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 08-02-2014 12:01

Oh Daane wat afschuwelijk!
Helaas heb ik zo'n ervaring ook gehad. Jachthonden zijn vaak gefrustreerde beesten, krijgen te weinig beweging. (Gijs is daarna heel lang bang geweest voor dat type honden).

Maar wat een gekke reactie van de politie. Ik zou denken dat je aangifte moest kunnen doen van:
-Vernieling van je eigendom
-Intimidatie & bedreiging (ze reageerden bewust niet op je hulpvraag)
-Geweldpleging (je bent zelf ook gebeten)

Hopelijk kom je ze niet vaker tegen en zijn jullie er snel weer bovenop!
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 08-02-2014 18:03

Donderdag was me wel de dag hoor. Eerst Daane met de boodschap dat Haily aangevallen is. De stoom kwam mij ook uit de oren toen Daane me belde. Dit is een van m'n grootste nachtmerries als de pups weg gaan.
Die rothonden, en de baasjes begrijp ik helemaal niet.
De tijd zal leren of en wat ze aan deze aanval over houd. M'n duimen draaien overuren dat alles letterlijk weer op de pootjes terecht komt.
En tot slot nog die mailing van de club.
's Avonds heb ik de stekker er op tijd uit getrokken, want beide zaken gaan je niet in de koude kleren zitten.
Afbeelding

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 08-02-2014 18:38

Ooh Daane, wat erg dat verhaal van Haily, Django en jezelf. Gelukkig is Haily er al grotendeels bovenop, maar ook Django en jezelf zijn er tenslotte nog goed vanaf gekomen. Het had veel erger kunnen zijn.
Ook positief dat je Haily al met andere (grote) honden opnieuw laat kennis maken.
Maar wij hebben destijds (niet zo erg) iets meegemaakt met Desh en sindsdien was het Buffa die het niet meer moest hebben van andere honden. Telkens we gingen gaan wandelen en er kwam een 'tegenligger' aan, dan begon Buffa al van ver te grommen, zeker als het grote zwarte honden waren. (best leuk als je een strandwandeling wilt doen :? ) t Heeft ons tenslotte meer dan een jaar gekost om het Buffa opnieuw af te leren, wat ons soms boze blikken opleverde want onze hond was een gevaarlijke (grommen en blaffen). Wat ik dus wil zeggen, dat Buffa haar grote broer Desh moest beschermen (en Desh er helemaal geen last bleek van te hebben). Dus mss dat Django ook zijn kleine zus zal willen beschermen.
Laat maar iets weten hoe het verder verloopt. Mss houdt Haliy er niets aan over maar zal Django moeten opgevolgd worden. En hopelijk houdt er niemand iets aan over.
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Bericht door Django » 10-02-2014 11:28

Hoi Allemaal,

Bedankt voor al jullie medeleven.... het was zo schrikken allemaal....... inmiddels heb ik het bericht ontvangen dat er dit weekend weer een pup in gepakt in het bos...... hoe het met die kleine is weet ik niet, maar er was een grote zwart/witte hond bij betrokken.... ik hoop het niet dat dit dezelfde is, maar het zou zomaar kunnen.... Ik hoop dat die mensen dan wel de gegevens hebben, dan komen wij ook wat verder.

Met de dame gaat het goed, we zien haar niet meer hinken en ze is haar gekke vrolijke zelf weer! Natuurlijk worden er kleine stukjes gelopen en haar verplichte rust, hoe moeilijk ook soms, daar houden we haar strak aan.

Met de grote shoco bruine labrador vriend van Django gaat het samen met Haily gelukkig weer goed. De rugharen stonden wel overeind en er moest goed geblaft worden, maar toen hij daar niet van onder de indruk was...... werd er al weer snel gesnuffeld en aan de bek van hem gelikt...... ook met de buurhond gaat het goed.
Met de friese stabij van hier verderop ging het een stuk moeizamer, maar door zo een hond is ze aangevallen, dus ik snap haar heel goed.... ik ben toen ook op mijn knieen gaan zitten en heb toen met die hond geknuffeld en Haily alleen aan de riem vast gehouden en toen ging ze even later heel voorzichtig achter mij lang aan hem snuffelen....
Haily doet het erg goed en dat vind ik fijn!! en daar ben ik ook heel trots op.......

Django moet daar in tegen, zodra Haily wat blafferig word, meteen de macho uithangen, grommen, blaffen, rughaar overeind en staart omhoog..... nou die word meteen afgestraft, want dat gedrag accepteer ik niet.... dus ik hoop dat ik dat snel bij hem eruit heb........

Grtz Daane
Afbeelding

Plaats reactie