Desensibilisatie

Hier vinden we alles over de gezondheid van jouw vriend.
Plaats reactie
Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Desensibilisatie

Bericht door Roosje » 11-03-2013 20:59

In 2010 zijn we beginnen sukkelen met Desh zijn pootjes. De DA (die we toen hadden) merkte dit op, maar het was niet erg, dus ....... niets nodig. Enkele weken later vonden wij dat dit wel erger was, dus opnieuw naar de DA: AB-kuur gekregen. Alles opgelost, enkele weken later opnieuw ontstoken pootjes: weer AB-kuur, weer opgelost, weer ontstoken pootjes, weer AB-kuur, .... Zo waren we bijna een jaar verder. Dit vond ik echt niet meer kunnen en ook Luc en Els hadden al gezegd : verander eens van DA, ga naar de onze. Dus in 2012 eindelijk van DA verandert en wat een verschil. Allerlei onderzoeken ter plaatse (nooit gezien bij onze vorige DA), ......... : bleek Desh niet alleen onstoken poten te hebben, maar ook de huid stond vol kortsjes, ..... Opnieuw AB-kuur, maar hogere dosissen, .... Elke AB kuur hielp wel, maar telkens kwamen de ontstekingen terug. Ook tond Desh op de duur vol met korstjes, jeuk, .... zielig om zien, mee te maken. Dan zou het voedselallergie zijn. 5 maand speciale korrels, geen tussendoortjes, niets anders dan deze korrels , .... : hard voor ons maar we hielden ons aan de regels. Helaas, na 5 maand bleek ook dit geen resultaat te hebben. Prednison, ciclosporine gekregen : opgebouwd, terug afgebouwd, .... korstjes verdwenen, maar kwamen al snel terug. Desh bleek te oud voor een bloedafname om allergietesten uit te voeren :( . De dag dat Desh 8 jaar werd moesten we terug naar de DA ter controle. De DA besliste om toch een bloedafname te doen ook al zouden de resultaten 'misvormd' zijn. De DA wou het toch nog proberen, verder uitspitten omdat hij een leven op prednison gecombineerd met AB niet zag zitten voor Desh. Na 2 weken zouden we resultaat hebben, echter de resultaten waren foutief verstuurd waardoor we nog 2 weken langer moeten wachten hebben. Bleek dat Desh een duidelijke allergie had voor vlooien en bepaalde mijten. Dan maar een vaccin laten maken. 14 dagen later mochten we beginnen. De DA mij geleerd hoe een inspuiting te geven en we kregen een (opbouwend) schema mee welke we strikt moesten volgen. Nu zijn we 1 jaar verder en is Desh korstvrij, enkel de pootjes jeuken nog wat, maar een extra AB-kuur is niet nodig.
Vorige week zei de DA dat ik verder verpleegstertje moest blijven spelen voor mister Desh.
Nu die inspuitingen geven is absoluut geen probleem en ook Desh zijn weerstand is toegenomen. In den beginne bij elke nieuwe inspuiting was het moeilijk. De DA had ons hiervan verwittigd en we moesten idd van ons hart een steen maken. De korstjes gingen verergeren en de jeuk zou toe nemen, wat idd zo was. (soms had ik zin om gewoon te stoppen, doch hield de woorden van de DA in gedachten : niet opgeven). Dikwijls hebben we Desh een douchebeurt gegeven met een jeukwerende shampoo, ... en dikwijls moesten we zeggen 'Desh, neen, mag niet'. Maar na ongeveer 7 inspuitingen zagen we dat de korstjes verminderden en nu vinden we zelfs geen korstjes meer.
Na vele DA-bezoeken, .... zijn we blij toch nog het middel voor Desh gevonden te hebben. Ik had gehoopt te mogen stoppen, maar helaas, volgens de DA moeten we verder doen, dus ........ nu we een goede DA hebben, gaan we die ook geloven hé :)

En Desh : die geniet en soms (vind ik) voel je zijn dankbaarheid naar ons toe. Hij heeft ook veel vertrouwen in ons. Die spuit laat hij zich moeiteloos toe dienen (krijgt dan ook telkens een beloning :lol: ).
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 11-03-2013 21:40

Hoera hoera hoera
Ik ben blij voor Deshke en voor jullie, en dat het een goede DA is daar zijn wij heel zeker van. Laat ons hopen dat Deshke zo verder jeukvrij blijft en dat hij toch niet teveel langs den DA moet want ook al is hij zeer goed in zijn vak, hoe minder je er langs moet hoe beter! En.....echt wel toppie dat hij iets gevonden heeft dat Deshke kan helpen thumbsup
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 12-03-2013 14:23

Agossie, Desh kreeg het wel op z'n bordje zeg :?
Fijn dat dit verholpen kon worden. Inderdaad een goeie DA. (Zelfs veel hooikoortspatienten weten niet van die therapieen.)

Een hond in onze oude buurt had zoiets elk najaar, voor een korte periode. Waarschijnlijk een soort herfstmijt oid waar ze allergisch voor is. Het is heel zielig, de hele dag jeuk!
Afbeelding

Au3
Berichten: 1737
Lid geworden op: 16-11-2010 13:38

Bericht door Au3 » 12-03-2013 14:59

Hoera voor de Dierenarts En natuurlijk jullie en Desh !
De aanhouder wint, schitterend !
hartjes
Afbeelding

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 12-03-2013 20:35

Au3 schreef:De aanhouder wint, schitterend ! hartjes
Jawel, maar t was wel lang aanhouden deze keer. Gelukkig toch nog goed gekomen.
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

Rietepiet
Berichten: 567
Lid geworden op: 15-11-2010 22:05

Bericht door Rietepiet » 28-03-2013 20:06

ha die Roosje, ik lees het nu pas over Desh.............
tjonge zeg , getver zorgjes..........
wat fijn dat dit nu toch goed is verholpen :D , groetjes Riet

Plaats reactie