Zoë aan de medicijnen?

Hier vinden we alles over de gezondheid van jouw vriend.
hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Zoë aan de medicijnen?

Bericht door hannabelgje » 21-04-2012 21:41

Ik had vandaag weer les in Apeldoorn bij de GT. Ik was de enige vandaag dus we hebben uitgebreid de situatie met Zoë kunnen bespreken. De gt vindt dat ik moet gaan overwegen om Zoë op de reguliere medicatie te gaan zetten ipv de homeopathische omdat Zoë veel te weinig vooruitgang boekt en veel te veel stress heeft in het dagelijkse leven. Het gaat alweer weken pet en ze eet ook weer slecht. Pff ik vind het wel heftig en schrok er ook een beetje van. Ik weet wel dat Zoë zich niet goed voelt, maar ik verplaats me te weinig in haar vrees ik. Ik ga komende week goed nadenken en weer contact opnemen met Tannetje Koning om te vragen wat we het beste kunnen doen. Als zij het ook een goed idee vind om te proberen dan denk ik dat ik het probeer, als het niet bevalt kan ik er altijd nog mee stoppen natuurlijk.
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 21-04-2012 22:50

Welke medicijnen bedoeld ze dan Hannah?
Ik weet nog dat ons lacy in het begin van haar dementie een pil kreeg
Die gebaseerd was op homeopathie.
Nu weet ik alleen de naam niet meer maar het was voor haar angstaanvallen.
In het begin heeft dat zeker geholpen.
Maar iets van bach resqeu zou dat ook niet helpen?
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

hummer
Berichten: 1732
Lid geworden op: 15-11-2010 18:56

Bericht door hummer » 22-04-2012 09:13

Wat een getop allemaal met je meisje. Ik zou niet weten wat wijsheid is, maar ik kan mij voorstellen dat het erg vervelend is als ze veel stress heeft. Ik hoop dat je een goede keus kunt maken voor haar.
Afbeelding

Luna
Berichten: 183
Lid geworden op: 16-11-2010 16:28

Bericht door Luna » 22-04-2012 17:18

Train je bij Nicky? Elke dag zoveel stress is ook niets voor een hond zeg...Sterkte!
Afbeelding

ingrid
Berichten: 1729
Lid geworden op: 12-06-2011 10:16

Bericht door ingrid » 22-04-2012 22:42

het is niet eenvoudig hé een hondje met zoveel stress.
Onze Xhita, angsthaas toen ze hier aankwam, bang van het dagelijkse leven, is heel goed geholpen met homeopathische druppels. Na observatie werd er een 'mengeling' gemaakt voor haar, afgesteld op haar angsten. En ik moet zeggen, daar heeft zij enorm veel baat bij gehad.
Maar ja, elke hond is anders elke angst een andere oorzaak.

Ik wens je heel veel succes want ik begrijp als geen ander wat het is om het beste voor te hebben met je hond die zo veel stress heeft en de zoektocht naar een oplossing...... we duimen voor je mee en hopen dat Zoe toch wat tot rust kan komen
Afbeelding

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 24-04-2012 13:26

Ik heb inmiddels contact gehad met Tannetje. Samen hebben we besloten toch nog verder te gaan met homeopathie. Ik krijg nu sterkere medicijnen en ze gaat ook weer op de rust compositum van groene os. Mocht dat niet werken dan gaan we over op de reguliere middelen. Maar dan gaan we eerst nog eens naar Tannetje toe. Nu is het even wachten tot de medicijnen binnen zijn en dan afwachten wat ze doen.
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 24-04-2012 17:21

Ben benieuwd hoor. Is eigenlijk bekend waar al die onrust vandaan komt?
Want het zal nogal verschil maken of je een oplossing zoekt om een tijdelijke impasse te doorbreken, of dat het iets onoplosbaars is waarvoor je een langetermijn oplossing zoekt?
Afbeelding

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 24-04-2012 17:28

Ze kan geen prikkels verwerken en daar komt de stress vandaan. Ze is erg onzeker en haar emmertje is erg vlug vol. Ze krijgt het niet voor elkaar dat emmertje steeds weer opnieuw te legen. Door haar te leren dat niet alles eng is en haar zelf vertrouwen te vergroten moet ze straks in staat zijn om die prikkels wel te kunnen verwerken. Maar dat is een lang proces. Op het moment dat ze weer stopt met eten dan weet ik dat ze teveel stress heeft en er weer niet mee om kan gaan. We zijn ook bezig met speuren en daarvan krijgen ze ook meer zelfvertrouwen.
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 24-04-2012 18:05

Ja, ze is natuurlijk geen pup meer dus het leren zal wel een stuk langzamer gaan. Hopelijk snel meer resultaat hoor!
Afbeelding

Luna
Berichten: 183
Lid geworden op: 16-11-2010 16:28

Bericht door Luna » 27-04-2012 06:36

Hoe oud is Zoe dan, kreeg je haar als pup?
Afbeelding

Plaats reactie