cick

Hier vinden we alles over de gezondheid van jouw vriend.
hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 17-03-2012 22:19

Ik zou een hond met gewrichtsproblemen ook liever niet castreren.
Afbeelding

Milou
Berichten: 456
Lid geworden op: 16-11-2010 18:28

Bericht door Milou » 18-03-2012 10:55

De eerste keer dat hij prostaat probleem had, had de dierenarts die injectie uit der zelf gegeven. Vorige week toen ik met cicj naar de dierenarts ging zei ze ook van een definitieve oplossing zou zijn dat je m laat castrerrn. Ik had het er niet overgehad met mijn ouders of we dat gingen doen doen of niet. Daarom heb ik toen nog een.keer gekozen vior een injectie.die een half jaar werkt we zouden er dan.overna kunnen denken. Maar mijn pa is ook bang voor de risico's...
Afbeelding

karen
Berichten: 345
Lid geworden op: 18-11-2010 11:04

Bericht door karen » 23-03-2012 09:23

Mja... je kan natuurlijk altijd chemische castraties blijven geven maar iedere keer krijgt je hond ook opnieuw weer last/klachten als de vorige is uitgewerkt...
Persoonlijk zou ik daar geen moment over twijfelen... Bovendien... hoe langer je wacht (telkens een half jaar erbij) hoe ouder hij wordt en hoe grote de risico's...

Wat de gewrichtsproblemen betreft: Hanna ik neem aan dat je dat niet wil castreren ivm het verzwaren van de hond?

Allereerst wil ik meegeven dat dat verzwaren toch iets is wat je zelf in de hand hebt... Van onze 6 honden zijn er momenteel al 3 geholpen en 1 met chemische castratie (Raf owv zijn hart) en die hebben allemaal een prima lijntje. Gewoon een kwestie van het in de gaten te houden en voeding aan te passen!

Bovendien gaat chemische castratie hetzelfde effect hebben op het lichaam als een gewone castratie, dus daar gaat hij ook van verzwaren. Sommige honden doen dat idd heel snel, ik denk dat je DA daar vanuit gaat als hij 800g op een week is bijgekomen, dat heb ik nog al gezien.

En tenslotte... prostaatproblemen vind ik toch ernstiger om rekening mee te houden dan gewrichtsproblemen. Die laatste zijn heel vervelend maar zijn beter te bestrijden en minder "direct gevaarlijk". Prostaatproblemen kunnen grote problemen geven en kunnen de hond doodziek maken.

Milou, hopelijk knapt Cick snel helemaal op en kunnen jullie thuis overeenkomen wat jullie het beste lijkt voor Cick!

Milou
Berichten: 456
Lid geworden op: 16-11-2010 18:28

Bericht door Milou » 23-03-2012 19:05

Dank je karen,

K snap wat je vedoeld, ik heb op dat moment voor de injectie grkozen omdat k er toch gelijk wat aan wou laten doen als.ik er toch was. En om een afspraak te maken voor castratie zonder dat mn ouders t weten..

Verder is cick weer de oude wat zn gedrag betreft, en zijn er geen veranderingen te zien[/u]
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 23-03-2012 19:56

Dus Cickje voelt zich weer helemaal lekker ?? thumbsup
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 23-03-2012 20:11

Dat is goed nieuws :)
Afbeelding

karen
Berichten: 345
Lid geworden op: 18-11-2010 11:04

Bericht door karen » 24-03-2012 10:04

Ik begrijp inderdaad waarom je de injectie liet zetten hoor :wink:
nu heb je weer even de tijd om na te denken wat jullie verder willen gaan doen. k Begrijp dat het niet makkelijk is, zo'n oudere woef in slaap doen is toch altijd een beetje ongezellig he!

Succes met je beslissing!

Milou
Berichten: 456
Lid geworden op: 16-11-2010 18:28

Bericht door Milou » 24-11-2012 20:39

Zo inmiddels heeft cick al een maandje geleden de chemische castratie gehad, binnenkort een afspraak maken om te controleren of de prostaat toch verkleind is.

Zoals eerder gezegt heeft cick last van zn botten hij liep sinds die hernia al typisch.
Cick is inmiddels 12 jaar en sinds korte tijd gaat t lopen achteruit. We zijn begonnen met saschas blend in de hoop dat dat positief voor m is. Zelf merk ik weinig verschil. Hij is langzamer geworden en steeds vaker loopt hij (als een normale hond stap voor dtap) op zn eigen tempotje over t veld. De ene dag heeft ie er meer zin in als de andere.
Het baard me zorgen cick zo ouder te zien worden. Wat natuurlijk wel logisch is. Ik vraag me af is het een normaal verloop avn het ouder worden, voelt ie zich toch niet zo goed ookal eet, drinkt, blaft, kletst en kluift hij gewoon door, toch... K zelf ben er vooral bang voor dat t tussen zn oren gaat zitten...
Afbeelding

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 26-11-2012 20:00

Je zou eens kunnen proberen hoe hij reageert op een pijnstiller, vaak is de reden dat ze minder vlug en stijver lopen dat ze pijn hebben.
Frank knapte helemaal op toen ik rimadyl ben gaan geven.
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 26-11-2012 22:05

Dat lijkt mij ook een strak plan Hanna. Door die pijnstiller krijgt hij weer wat meer lol in z'n leven.

Ook mijn Paulien krijgt 2x daags een halve carporal. Ze is ook stram en ik weet niet hoever haar kanker is. Sinds een paar maand ontwikkeld zich een nieuwe bult en die gaat met een streng naar binnen. Omdat ik aan haar bekkie zag dat ze pijn had ben ik er mee begonnen. Zo kan ze nog een hele tijd lol in haar leven hebben.
En ze heeft lol, voor tien :wink: , is heerlijk bazig en eet als een dijkwerker. Maar doe ik de carporal niet dan heb ik een ander hondje.

Milou, Cick wordt niet meer de jonge hond die hij was, laat hem z'n laatste tijd nog zoveel mogelijk pijnvrij zijn.

Ik kies voor het stukje hondwaardig wat ik haar bieden kan, en voor Cickje lijkt me dit ook een goede optie. Vraag je DA gewoon om een doos Carporal. Dit is hetzelfde als Rymadil, maar scheelt nogal in prijs :wink: .
Afbeelding

Plaats reactie