diarree, wanneer naar de dierenarts?

Hier vinden we alles over de gezondheid van jouw vriend.
Aletta
Berichten: 22
Lid geworden op: 08-08-2011 16:40

diarree, wanneer naar de dierenarts?

Bericht door Aletta » 07-02-2012 22:36

Hoi, ik schrijf hier bijna nooit wat, maar lees wel af en toe mee.

Sinds ongeveer 2 en halve dag heeft onze Nora diarree en nou vroeg ik me af wanneer het verstandig is om hiermee daar de DA te gaan. Ze is tegelijkertijd ook voor het eerst loops, dus we dachten eerst dat het misschien daarmee te maken kon hebben, maar het houdt nu dus al een aardig tijdje aan, normaal is het binnen een halve dag over.

Haar ontlasting lijkt een beetje vla-achtig, en ze kan het niet goed ophouden, waardoor we al meerdere ongelukjes in huis hebben moeten opruimen. Verder ziet ze er wel gezond uit, ze eet en speelt normaal, maar is wel een beetje hangerig. Heb haar net even getemperatuurd, en ze heeft geen koorts, dus dat is mooi.

Misschien zou het ook nog veroorzaakt kunnen worden doordat mevrouw af en toe een flinke hap sneeuw neemt?

Ik denk dat als het morgenavond nog niet voorbij is, ik toch maar even de DA ga bellen, want meer dan drie dagen vind ik toch wat lang. Wat zouden jullie doen?

rita
Berichten: 62
Lid geworden op: 15-06-2011 21:37

Bericht door rita » 07-02-2012 22:47

Klinkt misschien gek maar wij geven bij diaree een paar keer een lepel bosbessenjam. Met een dag is het dan weer over.
Kan geen kwaad in elk geval en ceasar vind het heerlijk. :P

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 07-02-2012 23:14

Ga morgen maar even met haar heen. Als het lukt zou ik een beetje ontlasting meenemen. Kunnen ze even kijken wat het kan zijn.

Er zijn zoveel mogelijkheden waarom ze diarree heeft daar ga ik niet over speculeren.
Laat maar horen waar ze aan denken.

Succes............
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 07-02-2012 23:22

Als Gijs teveel sneeuw (of zeewater) naar binnenwerkte, dan kwam het er een altijd eenmalig uit, en binnen het uur ;-)

Als de hond verder niet heel ziek was, zou ik zelf een dag of 2 lichtverteerbaar voedsel geven (verdeeld over meerdere kleine porties), als dat niks zou doen de DA bellen. En ontwormen, als dat nog niet recent gedaan was.

Sterkte :)
Afbeelding

Aletta
Berichten: 22
Lid geworden op: 08-08-2011 16:40

Bericht door Aletta » 07-02-2012 23:52

bedankt voor het meedenken. Bosbessenjam, daar had ik nog nooit van gehoord, maar ik kan het altijd proberen.

Ook een goed idee om iets van haar ontlasting mee te nemen naar de dierenarts, was ik zelf ook niet zo snel opgekomen. Hoop dat het snel weer over is, want het is wel aan haar te zien dat ze het niet altijd leuk vind.

We hebben haar twee weken geleden nog ontwormd, dus hopelijk ligt het daar niet aan.

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 08-02-2012 09:50

Onze honden hebben zo goed als nooit diarree. Maar als ze er last van zouden hebben dan zouden wij in de eerste fase 'actieve kool' geven om de darmwand te beschermen!
Als dit niet snel beter wordt uiteraard naar de DA.

VEEL BETERSCHAP!!
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 08-02-2012 14:54

Sky heeft eigenlijk ook nooit diaree.
Maar als pup heeft hij het wel gehad en toen kreeg ik de tip om kip te koken en een beetje rijst.
Dit is licht verteerbaar en dan deed ik de rijst en de kip samen met wat kookvocht van de rijst in een bakje en dan af laten koelen en dan gaf ik dat verdeeld over de dag een aantal porties.
De tweede dag deed ik er een klein beetje van het eigen voer er doorheen en na een dat verhoogde ik elke maaltijd.
Maar er zit bij mij wel verschil in "er komt water uit" dan doe ik bovenstaande twee dagen en ga dan naar de dierenarts als er geen verbetering in zit.
maar met een jong pupje zit ik er zelfs al na een dag (ivm uitdroging)
Of de ontlasting is wat aan de dunne kant..... dan verdeel ik namelijk gewoon zijn normale voeding over wat kleinere porties die dag.
vaak is het de volgende dag al weer beter.

wat voor voer krijgt Noa?
want als je brokken geeft kan je de brokjes ook nog even weken in kokend water voor je ze bij de rijst en kip doet.
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Buck 2011
Berichten: 10
Lid geworden op: 10-09-2011 19:07

Bericht door Buck 2011 » 08-02-2012 16:20

Wat vervelend voor Nora.
Onze Buck kreeg eerste kerstdag diarree en was toen 7,5 maand oud. Hij at en dronk goed en was wel wat hangerig. Toen er op oudjaarsdag ook nog bloed bij zat, zijn we naar de DA gegaan. Die vond dat we te lang gewacht hadden.........
Buck kreeg 2 injecties en 2 verschillende soorten pillen. Weet niet precies wat het was, maar in ieder geval een antibiotica en een middel ter bescherming van zijn darmen. Een dag nadat de pillen opwaren, dus 1,5 week nadat het begon, was zijn ontlasting weer normaal.
Opvallend was ook dat de diarre licht van kleur was.

Beterschap voor Nora!!

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 08-02-2012 16:47

Hallo
Hoe gaat het nu met Nora??
Afbeelding

Aletta
Berichten: 22
Lid geworden op: 08-08-2011 16:40

Bericht door Aletta » 08-02-2012 19:39

Vannacht heeft Nora heel veel diarree gehad, dus ik heb vanochtend toch maar meteen de dierenarts gebeld. Ze heeft een antibiotica injectie gekregen, en we hebben de rest van de antibioticakuur als pilletjes meegekregen. Verder heeft ze voor de komende twee dagen diarree-remmers, want het begon toch wel heel vervelend te worden om iedere anderhalf uur iets op te moeten ruimen.

Ik merk dat ze vandaag wel een beetje suffig is, maar dat komt misschien ook door de medicijnen en doordat ze vannacht zo weinig heeft geslapen (en wij ook ;) ), maar ze heeft geen diarree meer gehad, dus die pilletjes werken wel. We geven haar nu inderdaad ook gekookte rijst met kip, op advies van de dierenarts, en ze vindt het nog lekker ook :) Toen ik het aan het klaarmaken was, was ze al niet uit de keuken weg te slaan en ze was helemaal verbaasd dat zij het vervolgens ook nog mocht opeten :D

Plaats reactie