Hoe het met Rico is.

Hier vinden we alles over de gezondheid van jouw vriend.
Marjo
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15-11-2010 21:56

Bericht door Marjo » 07-12-2010 22:30

hummer schreef:
Elly schreef:Ja, gruis is vastgesteld. Geen stenen. Vandaar dat ik hem nu op een koolhydraatvrij dieet ga zetten. Over twee weken weer naar de dierenarts. Kijken we hoe de vooruitgang is.
En welke gruis heeft Rico?

Pas op met extra Vit C te geven als je niet weet hoe hoog de zuurtegraad van zijn urine is.
Als de zuurtegraad te hoog is en je geeft hem extra Vit. C, is dat van negatieve invloed op het gruis wat dan juist toeneemt.
Daarom is het van belang dat je weet welke vorm gruis het is.

Beterschap met hem.

Marjo en Co
Afbeelding

Elly
Berichten: 476
Lid geworden op: 23-11-2010 16:29

Bericht door Elly » 07-12-2010 22:30

Morgen ga ik wel even langs Faunaland. Moerwijk zit in Almeloplein in Den Haag. Dat is een beetje ver weg. :lol:
Afbeelding

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 07-12-2010 22:37

Aha vind je dat echt te ver?
Ik had gezocht op Almelo en dus niet goed gekeken. sEm_oops2
Afbeelding

Marjolein
Berichten: 156
Lid geworden op: 24-11-2010 22:35

Bericht door Marjolein » 07-12-2010 23:06

krijgt Rico nog steeds antibioticua? Ik betwijfel of er nog een bacterie in zijn blaas over is om te doden :? Is er ooit een bacteriologisch onderzoek gedaan naar zijn urine? Dan kijken ze of er inderdaad een bacteriële oorzaak van de blaasonsteking is en welke antibiotica het beste is. Fijn om te horen dat het verder goed gaat met hem :D

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 07-12-2010 23:57

Elly schreef:Ja, gruis is vastgesteld. Geen stenen. Vandaar dat ik hem nu op een koolhydraatvrij dieet ga zetten. Over twee weken weer naar de dierenarts. Kijken we hoe de vooruitgang is.
Voordat je iets doet Elly, moet je weten wat voor gruis hij aanmaakt.
Dit is van wezenlijk belang voor hem. Bij Struvietstenen/gruis moet hij een hoge zuurgraad hebben, maar b.v. bij Cystinestenen juist weer niet.
Vleesvoer verzuurd dus je moet eerst weten wat het bij hem is.
Als je hem even in een bakje laat plassen heb je gruis en kunnen ze het op de praktijk bekijken onder de microscoop.
Mij lijkt het ook zinvol om een bacteriologisch onderzoek naar z'n urine te doen, dan kun je gerichter te werk gaan.
Succes en we horen wel weer.
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 08-12-2010 08:56

Honden die rauw eten krijgen in elk geval sterker maagzuur ja, om alles goed te kunnen verteren :lol:

Misschien heeft de dierenarts het al gezegd, maar om het hem makkelijk te maken, de overgang naar rauw voer, zou je er de eerste dagen een beetje kokend water overheen kunnen gieten (even roeren, af laten koelen) tot duidelijk is dat hij het goed verwerkt.

Even pocheren dus eigenlijk. Voor je het weet sta je net als Elsje te koken voor de hond hihihihi

Faunaland verkoopt trouwens ook het merk Runner. Die hebben diepvriesvoer, maar ook vlees in blik; geen idee of dat rauw is, zou wel handig zijn!
Die runner-worsten zijn gekookt , weet ik (heb ik een tijdje bij trainen gebruikt.)

http://www.doggyfood.nl/index.html
Afbeelding

Elly
Berichten: 476
Lid geworden op: 23-11-2010 16:29

Bericht door Elly » 08-12-2010 15:06

Net even bij Faunaland geweest, ze hadden maar 1 soort Duck compleet. Welk soort stond niet op de verpakking en ze hadden nog iets met lam en rijst. Klopt het dat het helemaal vermalen is? Was een effen bruine schijf, maar dan 10 x 100 gr. in een verpakking. Verder iets Rodi en wat Smuldier in de vriezer. Viel erg tegen. Ik heb voor nu maar even voor een dag pens gekocht. In het weekend zoek ik verder. Rico is al gewend aan Smuldier, hij kreeg dit al een langere periode afgewisseld met brok. Sinds de zomer alleen nog 's ochtends brokjes als ik naar mijn werk ging, maar die laat ik nu ook achterwege. Dus hij hoeft niet te wennen aan vlees, hij vindt het heerlijk en verdraagt het goed. De kip van Smuldier iets minder, dus dat krijgt hij niet meer.
Wat betreft het aangetroffen gruis, er is een mail onderweg om dit na te vragen.
De laatste keer dat ik een uitslag van de zuurgraad had, was deze net boven de 7, dus geen zure urine.
Binnenkort moet ik weer naar de DA en zal dan vragen naar een bacterieel onderzoek.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 08-12-2010 15:16

Duck is inderdaad vermalen vlees. Een platte schijf, ziet er wat grijzig uit...

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 08-12-2010 19:17

Hier zijn ze niet dol op duck, maar het is kwalitatief wel wat beter dan smuldier. smuldier is erg vet.
Vers vlees maakt inderdaad het maagzuur zuurder, maar niet de urine. Wel worden de nier/leverwaardes wat anders met vers vlees.
Ik zal een navragen op het forum van barfplaats of er meer mogelijkheden zijn in Almelo voor Rico.
Wordt vervolgt.
Afbeelding

Elly
Berichten: 476
Lid geworden op: 23-11-2010 16:29

Bericht door Elly » 08-12-2010 19:26

Ik ga zaterdag bij Pets Place en Jumper kijken.
Afbeelding

Plaats reactie