Vaccineren

Hier vinden we alles over de gezondheid van jouw vriend.
jess
Berichten: 145
Lid geworden op: 23-11-2010 13:01

Bericht door jess » 09-05-2011 11:50

Los bestellen willen ze niet. :x Heb al de nodige discussies gehad hierover.
Probleem is dat we geen auto hebben en ik dus heel beperkt ben in mijn keuze, Vianen en eventueel Nieuwegein.
En daar is dus geen DA te vinden die alleen DPH heeft / wilt.
Groetjes Jessica en een lik van Brego en Aslan
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 09-05-2011 14:11

Met de bus kun je ook ver komen hoor en anders wil er vast wel iemand met je naar een DA die aan je wensen tegemoed wil komen.
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 09-05-2011 14:28

leg eens uit waarom je het een wel en het ander niet wil, als je wilt?
Sky moet in juni weer voor zijn entingen en ik ben me nu een beetje aan het inlezen over waar ik met mijn dierenarts over moet discusseren :mrgreen:
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

jess
Berichten: 145
Lid geworden op: 23-11-2010 13:01

Bericht door jess » 09-05-2011 16:09

Sanne, op het moment dat uit een titerbepaling blijkt dat een boost nodig is ga ik voor de DHP.
Dat staat voor de hondenziekte, leverziekte en parvo.

De PI staat voor Para Influenza, oftewel kennelhoest.
Het vervelende aan de Pi vaccinatie is dat ten eerste kennelhoest niet dodelijk is. Dus in mijn ogen een overbodige enting.
Krijgen ze kennelhoest dan kan je altijd nog behandelen.
Ten tweede komt daarbij dat de kans op kennelhoest heel klein is. Er is onderzoek gedaan en daaruit bleek dat de honden die kennelhoest kregen juist de honden zijn die ertegen geënt waren. Ze worden nl blootgesteld aan een zwakke variant en dat maakt dat ze vatbaarder zijn voor de ziekte zelf.
Ook zijn er zoveel verschillende strengen Pi, maar zitten er maar heel weinig in het vaccin, zodat ze dus nooit helemaal beschermd zijn.

Een enting is nooit zonder gevaar. Er zijn echt heel veel honden overleden aan een enting of honden die verlamd raakten erdoor en ik wil dus echt niet enten zonder dat het echt nodig is.
De neusenting doe ik al helemaal niet meer. Die is ook tegen kennelhoest.
Groetjes Jessica en een lik van Brego en Aslan
Afbeelding

jess
Berichten: 145
Lid geworden op: 23-11-2010 13:01

Bericht door jess » 09-05-2011 16:19

Nog even een kleine opmerking.
Een da is heel vasthoudend wat betreft zijn/haar mening. Er zijn er maar weinig die waarderen dat je zelf weet waar je over praat en je moet echt sterk in je schoenen staan voor een discussie. :D

Wat trouwens ook nog zo is, ik weet niet of je dat weet. De DHP blijft 3 jaar in het systeem zitten.
Wat betekent, dat je dus eigenlijk maar 1x per 3 jaar deze enting moet geven.
Alleen Weil is maar max 9 maanden safe.
Groetjes Jessica en een lik van Brego en Aslan
Afbeelding

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 09-05-2011 17:38

jess schreef:Sanne, op het moment dat uit een titerbepaling blijkt dat een boost nodig is ga ik voor de DHP.
Dat staat voor de hondenziekte, leverziekte en parvo.

De PI staat voor Para Influenza, oftewel kennelhoest.
Het vervelende aan de Pi vaccinatie is dat ten eerste kennelhoest niet dodelijk is. Dus in mijn ogen een overbodige enting.
Krijgen ze kennelhoest dan kan je altijd nog behandelen.
Ten tweede komt daarbij dat de kans op kennelhoest heel klein is. Er is onderzoek gedaan en daaruit bleek dat de honden die kennelhoest kregen juist de honden zijn die ertegen geënt waren. Ze worden nl blootgesteld aan een zwakke variant en dat maakt dat ze vatbaarder zijn voor de ziekte zelf.
Ook zijn er zoveel verschillende strengen Pi, maar zitten er maar heel weinig in het vaccin, zodat ze dus nooit helemaal beschermd zijn.

Een enting is nooit zonder gevaar. Er zijn echt heel veel honden overleden aan een enting of honden die verlamd raakten erdoor en ik wil dus echt niet enten zonder dat het echt nodig is.
De neusenting doe ik al helemaal niet meer. Die is ook tegen kennelhoest.
ik kan je mening wel volgen, echter om kennelhoest als een "iets van niets" te bezien, vind ik niet volledig correct...
vooral voor oude (lees bejaarde) honden en pups kan dit wél een levensbedreigende ziekte zijn

dat de enting tegen PI niet waterdicht is, dat is een feit
maar meestal zijn de symptomen een heel pak minder bij honden die geïnfecteerd geraken die geënt zijn dan degene die niet geënt geweest zijn.
ook zullen geënte honden minder bijdragen tot de spreiding van dit virus.

Kennelhoest uitbraken heb ik nochtans al meerdere keren zelf meegemaakt, oa in hondenscholen en na hondenshows :wink:
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 09-05-2011 18:57

jess schreef: Er zijn er maar weinig die waarderen dat je zelf weet waar je over praat en je moet echt sterk in je schoenen staan voor een discussie. :D
:lol: Gelukkig, daar hebben ze hier in de praktijk geen last van. Die kunnen er prima tegen als je ook wat meer weet. Samen komen we hier altijd tot een oplossing.
Ik weet het, een unieke situatie, maar we kennen elkaar hier dan ook gruwelijk lang. Misschien maakt dat het wat gemakkelijker.
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 09-05-2011 19:03

jess schreef:Wat trouwens ook nog zo is, ik weet niet of je dat weet. De DHP blijft 3 jaar in het systeem zitten.
Wat betekent, dat je dus eigenlijk maar 1x per 3 jaar deze enting moet geven.
Alleen Weil is maar max 9 maanden safe.
Mijn honden krijgen 2 jaar parvo/weil en daarna 1 jaar de coctail waar alles in zit. Ik ben daar jaren geleden mee begonnen en volgens mij doen ze het inmiddels ook bij anderen zo.
De honden die naar het buitenland gaan krijgen eens in de 3 jaren rabiës er bij.

Tot nu toe heb ik nog nooit een reactie bij een hond gehad. Ook de pups die geënt worden spelen en eten gewoon door. Nergens last van, geen pijnlijke plaats, geen gepiep. Integendeel, terwijl ze gespoten worden zijn ze aan het kwispelen en kunnen we ook nog een lik krijgen.
Nou heb ik ook geen 'watjes', hihi. Ze kunnen wel tegen een stootje, kortom flinke woefers :wink:
Afbeelding

Marjo
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15-11-2010 21:56

Bericht door Marjo » 09-05-2011 19:59

courtly schreef:
jess schreef:Wat ik wel vervelend is, bij ons zit geen enkele da die alleen DHP heeft. Het is alleen maar DHPPI en ik wil die PI niet
Jouw dierenarts denkt waarschijnlijk alleen maar aan zijn eigen portemonnee. :wink:

Hier is nog een interessant stukje van Tannetje Koning.

http://www.foreverfriendsdierenshop.nl/ ... yID=996975

Marjo en Co
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 09-05-2011 20:19

courtly schreef:
jess schreef:Wat trouwens ook nog zo is, ik weet niet of je dat weet. De DHP blijft 3 jaar in het systeem zitten.
Wat betekent, dat je dus eigenlijk maar 1x per 3 jaar deze enting moet geven.
Alleen Weil is maar max 9 maanden safe.
Mijn honden krijgen 2 jaar parvo/weil en daarna 1 jaar de coctail waar alles in zit. Ik ben daar jaren geleden mee begonnen en volgens mij doen ze het inmiddels ook bij anderen zo.
De honden die naar het buitenland gaan krijgen eens in de 3 jaren rabiës er bij.

Tot nu toe heb ik nog nooit een reactie bij een hond gehad. Ook de pups die geënt worden spelen en eten gewoon door. Nergens last van, geen pijnlijke plaats, geen gepiep. Integendeel, terwijl ze gespoten worden zijn ze aan het kwispelen en kunnen we ook nog een lik krijgen.
Nou heb ik ook geen 'watjes', hihi. Ze kunnen wel tegen een stootje, kortom flinke woefers :wink:
Ati krijgen ze dan na die 2 jaar geen enting meer of krijgen ze 1 x in de 2 jaar de enting?
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Plaats reactie